W205 audio upgrade

radon1
Posty: 35
Rejestracja: 21 sty 2018, o 16:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: W205 audio upgrade

Post autor: radon1 »

zmichal: do tylnych jest przeznaczony ten sam zestaw, chyba że ograniczasz się finansowo czy montażem to BZ40X ( coax - takie 2 w 1 za 599,-zł , a nie 799,- i masz finalnie po jednym głośniku w tylnych drzwiach).
BZ40B to dodatkowe na tylną półkę :)
Było:
Vito 110d /W638/
Vaneo 1,7 CDI /W414/
190-2000 /W201/ 30 lat w rodzinie
Jest:
C200 4MATIC COUPE AMG :D
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: W205 audio upgrade

Post autor: zmichal »

Więc w przednich drzwiach mogę zamontować BZ40A (mam miejsce na tweetery przy lusterkach), a z tyłu w drzwi BZ40X. Tylko czy wystarczy tylko wymienić głośniki, czy od strony elektronicznej trzeba będzie coś modyfikować?
C250 Estate
Rasta78
Posty: 93
Rejestracja: 21 maja 2018, o 18:09

Re: W205 audio upgrade

Post autor: Rasta78 »

A nie można kupić normalnych głośników z lepszej półki o wymiarach oryginalnych ? Te steg drogo wychodza , szczególnie w wersji bez zwrotnic za 599.
radon1
Posty: 35
Rejestracja: 21 sty 2018, o 16:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: W205 audio upgrade

Post autor: radon1 »

Nie jestem przedstawicielem Stega :D :D :D i nie uważam ich produkty jako jedyne słuszne ;) , ale oni opracowują głośniki dedykowane konkretnie do BMW czy MB, poparte badaniami w ich laboratorium fabrycznym. I to daje mi gwarancję, że ktoś - czytaj- profesjonalista włożył swoją pracę, by głośniki w aucie brzmiały dobrze.

zmichał: tak właśnie wyobrażam sobie modyfikację poprawiającą jakość dźwięku bez ingerencji w elektronikę :) Wymieniasz stare, podłączasz i ...gra lepiej ( tak sobie wyobrażam). Ale nie dowierzając sobie zrobię to w Creativ z odsłuchem i pomiarami przed i po. Jak pisałem wyżej - jeżeli nie będzie lepiej tracę tylko robociznę chłopaków i swój stracony czas. zmichał poczekaj trochę - dam znać jak wyszło !

Rasta78: szukajcie a znajdziecie (gdzieś jest tak napisane :lol: ). Sensowną alternatywę znalazłem - to głośniki Focal'a ( gdzieś jest na www.mbworld taki wątek). Znam ich produkty do domu ( czapki z głów -co oni produkują- top światowy), bo niby ja "żem" audiofil ;) przynajmniej wydaje mi się , że słyszę więcej :D Tylko jedno ale - dwa głośniki kosztują 1'600,-zł - 1'800,-zł :mrgreen:
" Robię" w maszynach do szycia i jak klient chce kupić tanią i dobrą - to każę mu kupić dwie - jedną tanią i jedną dobrą :lol: :lol: :lol:

I jeszcze jedno w temacie BURMESTER. Każdy audiofil zna firmę i chyba marzy by mieć ich "klocki" w domu! Tylko Panowie ceny u Burmestera zaczynają ( zaznaczam - zaczynają się !!!) od 20'000,- zł za jeden klocek najtaniej, np. wzmacniacze 25-45 tysi, subwoofer 53 tysi, wolnostojące kolumny 2 szt. od 140'000,- do 230'000,-zł. "Skromny" zestaw audio do domu to kilkaset tysi :D :D :D
Tak więc, jeżeli dopłacasz za "burka" 4'451,- w konfiguratorze MB ( aktualna cena) to nie oczekuj za wiele :cry: , a właściwie prawie nic co ma wspólnego z wysoką jakością!
Politycznie mnie boli, że taki uznany brand się skur....wił za pieniądze od MB i pozwolił sygnować swoją marką nie swoje i to niskiej jakości produkty!
Było:
Vito 110d /W638/
Vaneo 1,7 CDI /W414/
190-2000 /W201/ 30 lat w rodzinie
Jest:
C200 4MATIC COUPE AMG :D
damianw
Posty: 37
Rejestracja: 24 lis 2018, o 22:53

Re: W205 audio upgrade

Post autor: damianw »

Hej,
to ja dodam coś od siebie w tym temacie.
Oryginalnie Audio20. Oczywiście oczekiwania były większe, auto kupowałem z salonu, jednak był to model roczny, poleasingowy.
Nie było tragedii, ale rozczarowanie, bo po przesiadce z Audi A4 B8 (również podstawowy system audio), gdzie w przednich drzwiach były 8" woofery, zaczęło mi brakować niższych częstotliwości. Nie oszukujmy się, w W205 z Audio20 niskich tonów tak naprawdę nie ma, bo do ich wytwarzania stworzony został tylko jeden woofer 6,5" i to zainstalowany w takim miejscu, w którym tłumiony jest przez inne elementy. Burmester może i jest bardziej wydajny, ale od tak zaawansowanego systemu wymagałoby się choćby małego subwoofer tak, jak to ma miejsce np w dedykowanych systemach Bose u innych producentów.
Przestudiowałem trochę wątków. Sprawa prosta, system generalnie bardzo słaby. 4" midy w drzwiach przód i tył i dumnie brzmiący frontbass w nogach pasażera. To wszystko zasilane z radia. Frontbass zasilany jest z kanału lewy przód "+" i lewy przód "-".
Szału nie ma.
Niestety Panowie nie oczekujcie za wiele po tym systemie.
Porównywałem go z tak dumnie brzmiący Burmesterem, ale mimo ciut większej mocy i większej ilości głośników nie jest to górnolotny system nagłośnieniowy i powiem szczerze, że jeśli ktoś się zastanawia nad modyfikacją Audio20 do Burmestera to zdecydowanie jest to zabieg bez sensu.
Wracając do tematu. System przebudowałem sam. Nie jest to moja profesja, ale to czym się zajmuje jest pokrewne (projektant systemów audiowizualnych), no i miałem jakieś doświadczenie z instalacjami car audio w poprzednich autach.
Z oryginalnej instalacji pozostało tylko radio.
Tytułem wstępu: nie jestem jakoś zaprzyjaźniony z firmą Audison a linia Prima, której użyłem to linia OEM integration. Po prostu miałem w domu po zakupie i chęci zainstalowania w poprzedni aucie, ale szybciej auto sprzedałem niż całość zainstalowałem.
Przednie drzwi to obecnie:
- Tweeter w trójkącie (tam, gdzie siedzi tweeter w Burmersterze) - Audison AP1 (za zwrotnicą pasywną)
- 4" mid - Audison AP4
Drzwi tył to:
- 4" coax - Audison APX4
Frontbass:
- strona pasażera zmodyfikowany oryginalny panel + woofer 6,5" - Audison AP6.5
- strona kierowcy dodany panel (tam gdzie w instalacji Burmester znajduje się drugi woofer) + woofer 6,5" - Audison AP6.5
Bagażnik:
- Obudowa zamknięta 25l + głośnik 10" - Hertz ES250.5
Środek zasilany przez Audison AP8.9 bit, subwoofer AP1 D.
Wszystko jest kontrolowane przez Audison DRC.

Oczywiście okablowanie do frontbassów nowe - 2,5mm2, subwoofer - 4mm2.
Okablowanie w drzwiach pozostało oryginalne, z resztą nie widziałem aż tak wielkiej potrzeby, aby je zmieniać.
Wygłuszenia drzwi nie robiłem, choć materiał w postaci i mat butylowych i pianki akustycznej posiadam, to dla 4" midów, gdzie Xmax wynosi ±1,8mm po prostu nie widziałem takiem potrzeby, z resztą i tak nie wiele by to zmieniło. Piankę akustyczną dodam niedługo przy kolejnym modzie do którego będę musiał zdejmować panele drzwi, ale to z racji że mam i gdzieś z wewnętrznego poczucia potrzeby wygłuszenia wnętrza od dźwięków dochodzących z zewnątrz (bo jak wiemy, albo może tylko część z nas, W205 nie jest ideałem wygłuszenia kabiny). Więc jeśli ktoś chce podmienić głośniki w drzwiach na podobne to nie widzę sensu wygłuszania drzwi.
Zasilanie od akumulatora to 4GA do bagażnika, gdzie zainstalowane zostały wzmacniacze we wnęce na koło zapasowe (którego i tak nie ma).
System został wysterowany, aby nie występowały zniekształcenia, choć i tak przy skrajnych maksymalnych wartościach występują, ale z racji że wiem na co mogę sobie pozwolić to unikam.
Sygnał wzięty jest bezpośrednio z "radia" - oczywiście Hi level. Audison AP8.9 bit ma wbudowany procesor, sygnały zostały pocięte. System jest aktywny (oprócz tweeterów przód i coax tył - nie chciałem ciągnąć dodatkowej instalacji przez drzwi).
Sumując:
- drzwi przód - 35W rms na stronę (nominalnie głośniki są w stanie przyjąć po 40W)
- drzwi tył - 35 W rms na stronę (tak, jak powyżej - 40W)
- frontbass - 130W rms na stronę (nominalnie głośniki przyjmą po 70W)
- subwoofer - 310W rms (głośnik przyjmie 200W)
Wszystkie wartości to rms, nie peak.
Oczywiście z racji profesji narzędzia do pomiarów miałem. Generalnie kilkakrotnie zmieniałam ustawienia zwrotnic i cięcia sygnału, ale po jakimś roku znalazłem najbardziej mi odpowiadające. Oczywiście ustawienia w radiu są na "0" jeśli chodzi o podbicia niskich, średnich i wysokich tonów, a wszystko jest ustawione w procesorze Audisona.
Konkluzja:
- Gra to o niebo lepiej niż oryginał i na pewno zdecydowanie lepiej niż Burmester.
- Żeby zainstalować 4" midy w drzwiach trzeba modyfikować panel drzwi od środka - głębokość montażowa to jest bardzo mała. Oryginalne głośniki wykorzystują magnesy neodymowe. Mało na rynku jest 4" midów o tak płytkiej głębokości montażowej, dodatkowo trzeba zwrócić uwagę że blacha drzwi nie jest prosta i w miejscu gdzie jest neo magnes oryginalnego głośnika jest przetłoczenie.
- Miejsce montażowe frontbassów nie sprzyja w ogóle, miejsce montażowe jak i komora w której są zainstalowane głośniki jest mało atrakcyjna, aby wyciągnąć niższe tony. Poza tym dumnie brzmiące oryginalne subwoofery nijak mają się do tego określenia. I o ile 6,5" w Audio20 jaki i prawie 8" w Burmesterze można byłoby fajnie zabudować i coś z nich wyciągnąć, jednak pojemność zabudowy w której grają nie da takiej możliwości. Dużo lepsza jest w tym wypadku standardowa instalacja wooferów w drzwiach (jak to ma miejsce w większości pojazdów, ale nie w naszych). Komora, którą tworzą drzwi przy dodatkowym wygłuszeniu pozwoliłaby na bardzo fajne efekty i nawet subwoofer można byłoby pominąć). Jednak w jakiś sposób projektanci Mercedesa stwierdzili, że lepiej zrobić duże schowki w drzwiach.
- Radio nie sieje aż tak dużych zniekształceń, przy wyższych wartościach jednak są - oczywiście brak skali nie pozwala na łatwe tego kontrolowanie.
- Nie widziałem potrzeby instalowania głośnika centralnego - surround jest bardzo fajny przy instalacjach kinowych (wielokanałowe systemy) jednak jeśli chodzi o czyste audio ja preferuje stereo, tak w domu jak i w aucie. W nowych systemach instalowanych jest to teraz powszechne, jednak Ci, którzy śledzą trochę car audio, wiedzą że podstawą jest dobry "przód" i ewentualnie od własnych upodobań uzupełnienie o niskie tony subwooferem.
- Są na rynku dedykowane zestawy do w205/s205/c205 - wyżej wspomniany STEG czy też Rainbow (https://www.rainbow-audio.de/en/speaker ... /mercedes/) - jest to fajne rozwiązanie jeśli nie chce się za bardzo przerabiać oryginału, jednak jak dla mnie ceny jakie trzeba zapłacić za te zestawy są nieodpowiadające ich wartości. Nie twierdze, że te produkty są mizerne, ale są one po prostu poprawne a cenę robią tu niestety Panie i Panowie adaptery, które pozwalają na zainstalowanie ich w oryginalnych miejscach bez przeróbek, no i fakt że takich zestawów p&p na rynku po prostu nie ma. W ich cenach można kupić naprawdę porządne głośniki (firm nie wymieniam bo jest ich sporo). Steg za komplet wooferów żąda ok. 500E a Rainbow za jedną szt. ok 229E. Oba systemy różnią się parametrami. Steg wygląda trochę lepiej na papierze.
- Pod uwagę trzeba wziąć jeszcze jeden ważny aspekt - zasilanie tych głośników czy też dedykowanych zestawów. Steg ma specyficzną impedancję wooferów 2,2Ohm instalację, która wedle schematu pokazuje ewidentnie, że jest to zestaw dedykowany do Audio20 (zasilanie głośnika kierowcy jest na pomocą złącza Y który montowany jest po stronie pasażera). Głośniki Rainbow mają mniejszą moc co by sugerowało, że można je zasilić z radia. Ale jak wiemy radio jest w stanie oddać jakieś 15-20W na kanał (są radia, które mają mocniejsze wbudowane wzmacniacze ale to są aftermarketowe). Więc jeśli oryginalne radio odda po 20W na 4 kanałach, to 2 przednie kanały będą musiały zasilić 6 głośników (LP: tweeter i mid, PP: tweeter i mid oraz LP "+" i PP "-" dwa woofery - tak jest w oryginalnej instalacji). Impedancja tutaj gra dużą rolę dlatego Steg oferuje woofery z impedancją 2,2Ohm (opis: ! Betrieb über eine zusätzliche Endstufe ist empfohlen !).
Trochę się rozpisałem, ale jest to temat rzeka niestety. Nie jest tak kolorowo, jakby się wydawało. Dołożenie, czy też zmiana oryginalnych głośników może poprawić jakość nagłośnienia ale niestety oryginalne radio nie będzie w stanie ich zasilić w takim stopniu, jakie byłoby wymagane. Warto próbować do czego namawiam, ale zdaję sobie sprawę, że niskim kosztem tego się nie zrobi, choćby z racji takiej jakie i gdzie głośniki w naszych autach są zainstalowane. A żeby odczuć naprawdę zmianę na lepsze trzeba niestety będzie dołożyć wzmacniacz.
Wiec jeśli komuś brakuje wysokich tonów (mi również ich brakowało) to najlepiej doinstalować oryginalne tweetery, które były instalowane przy Burmesterze, bo pasują p&p i mają już kondensator wlutowany w wejście więc zwrotnica nie będzie potrzebna, jedynie trzeba podłączyć je do midów w drzwiach.
Jeśli komuś brakuje niższych częstotliwości to istnieje możliwość zainstalowanie oryginalnych wooferów z zestawu Burmester (w zasadzie zmiana po stronie pasażera i przeciągnięcie instalacji na stronę kierowcy i zainstalowanie w miejscu gdzie przy Audio20 jest zaślepka). Można poszukać używek, bo się pojawiają, tylko trzeba uważać bo strona kierowcy jest inna niż strona pasażera (wygląd adapterów jest zupełnie innych, nie jest to lustrzane odbicie). Mają one większą średnicę niż te od Audio20. Nie udało mi się też znaleźć głośnik po stronie kierowcy z systemu Audio20, kombinowałem z samochodami z kierownicą po prawej stronie ale nie udało mi się dopasować numeru katalogowego.
Kolega @radon1 pisał: "(osłonki z mocowaniem, a nie chińskie nakładki na istniejące z aliexpress, które dodatkowo zamulają dźwięk)" :). Posiadam takie, zamówiłem jeszcze kiedy oryginalne były poza zasięgiem a zamienników chińskich (tak już się pojawiły) nie było. Jednak leżały w domu i pewnego pięknego dnia przykleiłem. I przyznam się, że jak dla mnie żadnej różnicy nie słychać a od wymiany systemu do przyklejenia tych maskownic chińskich minęło ponad 10 miesięcy. Oczywiście wygląda to o niebo lepiej niż czarne maskownice. Może skuszę się na oryginalne ale jakoś nie specjalnie odczuwam zamulanie dźwięku (zwłaszcza średnich tonów) ale dla samego posiadania oryginalnych maskownic za którymi kryją się i tak o niebo lepsze głośniki niż te oryginalne to jakoś nie widzę sensu :)
Jakby ktoś był zainteresowany zgłębieniem tematu to śmiało pisać, pomogę, bo sam osobiście przerabiałem. Rozgrzebałem do tego połowę wnętrza. Zdjęć za wiele nie mam, ale coś się znajdzie. Choć do posta można dodać tylko 3 zdjęcia.
Wzmacniacze zainstalowane w bagażniku
Wzmacniacze zainstalowane w bagażniku
amps.jpg (123.2 KiB) Przejrzano 4247 razy
Audison DRC
Audison DRC
controller.JPG (87.59 KiB) Przejrzano 4247 razy
Tak a propos jakości wykonania Mercedesa klasy premium :) :
Okablowanie - gruby żółty i żółto-czarne to nowe kable do audio (żółty zasilanie główne a zółto-czarne to nowe głośnikowe do wooferów) położone tymczasowo do wymierzenia długości. Ale reszta, ten kablowy bałagan to oryginalna instalacja wypuszczona przez fabrykę, tak to zobaczyłem ściągnąwszy tapicerkę :). Na dalszym planie to otwór, w którym zamontowany jest oryginalny woofer - jak widać zabudowa mała, głośnik praktycznie wypełnia całość.
Okablowanie - gruby żółty i żółto-czarne to nowe kable do audio (żółty zasilanie główne a zółto-czarne to nowe głośnikowe do wooferów) położone tymczasowo do wymierzenia długości. Ale reszta, ten kablowy bałagan to oryginalna instalacja wypuszczona przez fabrykę, tak to zobaczyłem ściągnąwszy tapicerkę :). Na dalszym planie to otwór, w którym zamontowany jest oryginalny woofer - jak widać zabudowa mała, głośnik praktycznie wypełnia całość.
cable_run2.JPG (58.37 KiB) Przejrzano 4247 razy
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: W205 audio upgrade

Post autor: zmichal »

damianw, dzięki za informacje.

Ja poczekam jeszcze na relację kolegi radon1, który ma wymieniać przednie głośniki na dwudrożne Stag'a i jak wrażenia będą pozytywne, to mam zamiar zrobić to samo, a więc wszystkie 4 średniotonowe w drzwiach wymienić na 2 drożne Stag'a. Pytanie tylko czy demontaż tapicerki drzwi to prosta sprawa i bez obaw można dać to do firmy caraudio lub zrobić to samemu, czy lepiej już zapłacić parę złotych i zlecić to w ASO? Boję się, żeby nie pourywać zatrzasków.
C250 Estate
Rasta78
Posty: 93
Rejestracja: 21 maja 2018, o 18:09

Re: W205 audio upgrade

Post autor: Rasta78 »

Damianw piękny opis, aż boli że Merc tak kiepsko robi te auta. Jakość tej instalacji oraz bałagan kabli to jakaś fuszerka. Miałem okazję jeździć lexusami i wiem , że nasze audio to lipa totalna. W domu też mam dobry sprzęt bo słyszę więcej ale w mercu nic nie ruszam , sprzedam i kupię lexa 😀. Większość i tak słucham radia bo robię krótkie trasy po Poznaniu.
damianw
Posty: 37
Rejestracja: 24 lis 2018, o 22:53

Re: W205 audio upgrade

Post autor: damianw »

zmichal pisze: 1 mar 2019, o 11:33 damianw, dzięki za informacje.

Ja poczekam jeszcze na relację kolegi radon1, który ma wymieniać przednie głośniki na dwudrożne Stag'a i jak wrażenia będą pozytywne, to mam zamiar zrobić to samo, a więc wszystkie 4 średniotonowe w drzwiach wymienić na 2 drożne Stag'a. Pytanie tylko czy demontaż tapicerki drzwi to prosta sprawa i bez obaw można dać to do firmy caraudio lub zrobić to samemu, czy lepiej już zapłacić parę złotych i zlecić to w ASO? Boję się, żeby nie pourywać zatrzasków.
Generalnie będzie poprawa, bo dostaniesz dwudrożny zestaw - przybędzie wysokich i może polepszy się średnica, ale nie wiem czy aż tak będzie ona odczuwalna. Głośniki to ok. 4" (mi to bardziej na 3,5" wygląda), więc nie oczekuj poprawy w niskich tonach. Jednakże, jako opcja p&p bez większych przeróbek powinna Cię zadowolić. Z resztą kwestia gustu i tego czego się oczekuje.
Śmiało, nie bój się zdejmowania tapicerki, jest banalnie prosta. A o spinki się nie martw - kosztują grosze, ja sobie w razie "W" kupiłem kilka w salonie, ale nie połamałem żadnej także poskładałem całe auto na oryginalnych.
Spinka : A0019916798 (koszt nie pamiętam ale coś koło 3-4 zł w ASO).
Problem miałem tylko ze spinkami trzymającymi wykładzinę bagażnika, bo ich nie da się zdjąć tak, aby po założeniu ich z powrotem trzymały jak nowe. Ale to u Ciebie i tak nie będzie miało miejsca.
Ewentualnie kup sobie coś takiego:
https://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Profesjon ... -0844/4176
Przydaje się nie tylko w aucie ale przy podważaniu jakiś delikatnych rzeczy.
Tutaj masz link na youtube jak zdjąć tapicerkę drzwi (kilka filmów, więc generalnie "szukajka" na YT):
https://www.youtube.com/results?search_ ... el+removal
Jeśli jednak nadal będziesz miał obawy to oddaj do jakichś magików od CA (Car Audio), bo według mnie nie ma najmniejszego sensu oddawać tego do ASO (z resztą nie wiem czy w ogóle się tego podejmą, bo jeśli już to zamiana na nowe oryginalne).

Rasta78 pisze: 1 mar 2019, o 13:58 Damianw piękny opis, aż boli że Merc tak kiepsko robi te auta. Jakość tej instalacji oraz bałagan kabli to jakaś fuszerka. Miałem okazję jeździć lexusami i wiem , że nasze audio to lipa totalna. W domu też mam dobry sprzęt bo słyszę więcej ale w mercu nic nie ruszam , sprzedam i kupię lexa 😀. Większość i tak słucham radia bo robię krótkie trasy po Poznaniu.
Dzieki, to tylko w sumie część, bo pisać można by wiele. Sęk w tym, że co byś tam nie namodził to i tak nie osiągnie się pełnego zadowolenia (przynajmniej ja tak mam). Kilka dni temu kupiłem na alledrogo dwa woofery (frontbass'y strona pasażera i kierowcy) od Burmestera, nie dla głośnika, a dla samego adaptera - oryginalny głośnik i tak usunę a jego miejsce pójdzie coś 8", bo Burmester ma trochę większą średnice. Zdecydowałem się na takie rozwiązanie, ponieważ tak, jak wcześniej pisałem Steg i Rainbow mają dedykowane głośniki, ale dla mnie nie są one warte tej ceny. Za ok 320 zł z przesyłką mam dwa frontbass'y z systemu Burmester i do tego dorzucę albo coś z Audisona (AP8, AV 6.5 - ten jest 165mm ale to już wyższa linia niż Prima), albo coś z Morela lub Audio Systems. Problem w tym, że nadal brakuje mi fajnie nisko słodzących wooferów (teraz mam bardzo fajny kick wspomagany subem, ale czasem chciałbym aby przód fajnie nisko i w miarę "mięsiści" zagrał bez suba).
Ja w sumie od początku zmieniłem Audio u siebie, może to że miałem większość komponentów w domu i nie musiałem dużo dokupować pomogło.
Ale jest też sytuacja, że podobnie jak Ty sprzedam auto i wymienię na inne. Z tym, że tak jak zewnętrznie Lexus mi się mega podoba, tak wnętrze mnie jakoś odpycha - przypomina mi trochę Toyoty z dawnych lat :). Bez urazy :) taka moja opinia.
Miałem Golfa IV, Audi A4 B8, teraz W205. Czas poeksperymentować z BMW i być może podmienię na 4-kę grand coupe - do BMW jest multum dedykowanych aftermarketowych zestawów jakby seria była słaba :) - sorki za OFF top.
radon1
Posty: 35
Rejestracja: 21 sty 2018, o 16:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: W205 audio upgrade

Post autor: radon1 »

damianw: w pierwszych słowach wielki szacun za dokładny, szczegółowy i długi opis co robiłeś ( nie wazelina :D - uwierz mi- a już myślałem, że wypisując długie wpisy jestem jakiś nawiedzony ;) ). Mnie bardzo dużo dało i będę Ciebie "molestował" na PW :lol:

"Kupuję" wszystko co piszesz. Miałem napisać o zastrzeżeniach względem Audison'a - mocowanie w drzwiach- są trzy-punktowe a nie czteropunktowe ( jednak Steg daje komfort odpowiednika MB-przyznasz damianw- że przemyślane i opracowane, a że za to koszą trochę kasy !? Live is brutal i wszystko ( ....no dobra, prawie wszystko ;) robimy dla pieniędzy! Ale sam piszesz, że kupujesz oryginały wooferów MB dla samych zamocowań.

My z zmichal ( wybacz zmichal, że Cię z sobą łączę , ale tak sądzę :) jesteśmy takie "dziewice" co chciałyby bardzo, ale się boją :D :D :D Wydaliśmy na autka jakieś tam dwieście ileś tam PLN-ów w salonie i trzęsiemy się o gwarancję ( w MB jest wszystko super, gdy nie ma żadnych problemów, a gdy się zaczynają problemy - robią wszystko by była to nasza wina i by myśmy płacili!!!).

Dlatego Steg - mimo wysokiej stosunkowo ceny wydaje się optymalnym rozwiązaniem tego ( nie bójmy się powiedzieć) - do DUPY brzmiącego audio .
Wysokie i midy Steg'a wydaje mi się poprawią trochę odsłuch średniego i wyższego pasma ( to interesuje mnie najbardziej :)
Dwa frontwoofery pewno poprawią bas - niestety za stosunkowo duży szmal 1999,- zł. I tu pytanie do damianw - czy zwykłe Audio20 "uciagnie" dzięki 2,2 Ohma te dwa Steg'a woofery? Proszę wydaj opinię!

zmichal: jadę na instalację Stega w przeciągu 2 tygodni i zdam relację :D
Było:
Vito 110d /W638/
Vaneo 1,7 CDI /W414/
190-2000 /W201/ 30 lat w rodzinie
Jest:
C200 4MATIC COUPE AMG :D
radon1
Posty: 35
Rejestracja: 21 sty 2018, o 16:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: W205 audio upgrade

Post autor: radon1 »

damianw: dla BMW Steg robi też zestaw dedykowany :D :lol: ;)
A na www.mbworld.com czytałem, że stosują te same gówna w standardzie z fabryki, przepraszam, te same głośniki :mrgreen:
W moim VW Caddy standardowe audio lepiej gra niż w moim coupe MB :lol:

Rasta78: wybacz "możem" Ci I jestem zboczony na "gwiazdę", może to kwestia wieku - najmłodszy nie jestem :D :D :D , ale odpowiedz na pytanie: jaki oddech kojarzy Ci się z świeżym - odpowiesz ( jak pewnie większość) z zapachem mięty ( nie majeranku, kminku, czy bazylii :lol:
To jaka marka budzi szacun i pożądanie? No chyba jednak MB ( tak przynajmniej mówią badania prestiżu brandów :)

A jak przejrzysz dane techniczne starych Cl'ów ( C215 ) czy ( R230 ) takich wiekowych 13 -18 letnich to pełno w nich rozwiązań technicznych, które dopiero teraz wprowadzają inni.
Tak a propos kilkunastoletnich Cl czy Sl full wypasionych z przebiegiem ok. 50-60 tys. 5.0 - 5,5 litrowych ( oczywiście mocno nieekonomiczne) w oryginalnym lakierze, w cenie 50-60 tys. zł tylko z Japonii wydają się być warte grzechu :!: Co sądzicie, koledzy?

I jeszcze: wybierałem coupe między audi A5, bmw 4, i naszą c-klasą i tylko gwiazda miała np. airmatic- znaczy pneumatyczne zawieszenie ( możliwość podniesienia samochodu klawiszem przed wysokim krawężnikiem - to mój prywatny, nie służbowy, który wjeżdża nawet na pół metrowy krawężnik :D :D :D , czy duży panoramiczny dach (taka namiastka cabrio). Żeby było śmieszniej podobnie ukompletowane te trzy auta o silniku 2,0 litra w cenach różniły się ceną w zakresie 3'000,-zł :D
Jeździłem też Lexusem RC 300h ( podobne ceny) i mnie nie porwał ( może na torze, ale tam nie bywam ;) :lol:
Było:
Vito 110d /W638/
Vaneo 1,7 CDI /W414/
190-2000 /W201/ 30 lat w rodzinie
Jest:
C200 4MATIC COUPE AMG :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości