Maxiu_81 pisze: ↑3 wrz 2021, o 11:46
.. Trochę bez sensu to wygląda gdy na kokpicie pokazuje mi odległość samochodu przede mną...po co to zrobili? Jak tylko dla pokazania to lepiej jakby tego w ogóle nie było.
A jak to u Ciebie działa?
Kiedy jedzie się za blisko auta poprzedzającego aby dało się wyhamować z danej prędkości to ostrzega o tym.
Jeżeli miałbym dokładać distronic wolałbym sprzedac auto 8kupic drugie już z oryginalnie zamontowanym systemem na pokladzie.
Dołożyć można sobie ewentualnie el klapę czy jonizer a nie coś co tak poważnie ingeruje w bezpieczeństwo jazdy ... pomijając Koszta montazu...
Niezmienia to faktu że bardzo wygodnie się lata z tym na autostradzie i w mieście też...
Tylko ze to jest asystent a nie zastępca kierowcy nie zapominajmy o tym .
Maxiu_81 pisze: ↑3 wrz 2021, o 11:46
.. Trochę bez sensu to wygląda gdy na kokpicie pokazuje mi odległość samochodu przede mną...po co to zrobili? Jak tylko dla pokazania to lepiej jakby tego w ogóle nie było.
A jak to u Ciebie działa?
Kiedy jedzie się za blisko auta poprzedzającego aby dało się wyhamować z danej prędkości to ostrzega o tym.
U mnie nie ma aktywnego tempomatu więc auto same nie hamuje. Tylko mruga kontrolka że za blisko jadę, natomiast pod opcją asystent na kokpicie pokazuje Pojazd jadący przed mną, tylko po co? Dla wyglądu?
Zawsze to jakaś pomoc i ostrzeżenie - dla mnie to OK bo sam wole decydować w takich sytuacjach.
Kolega ma jakiś system utrzymania pasa, a że do domu jedzie przez taką wąska drogę między drzewami to musi walczyć z samochodem aby jechał tam gdzie on chce a nie system (musi jechać bardzo blisko tych drzew, żeby się wyminąć z innymi natomiast system ciągnie mu auto na środek jezdni bo identyfikuje całą drogę jako 1 pas) . Czasami automatyka mocno przeszkadza zamiast pomagać a jak coś zaszwankuje to strach się bać.
BBbiker pisze: ↑12 paź 2021, o 08:30
Zawsze to jakaś pomoc i ostrzeżenie - dla mnie to OK bo sam wole decydować w takich sytuacjach.
Kolega ma jakiś system utrzymania pasa, a że do domu jedzie przez taką wąska drogę między drzewami to musi walczyć z samochodem aby jechał tam gdzie on chce a nie system (musi jechać bardzo blisko tych drzew, żeby się wyminąć z innymi natomiast system ciągnie mu auto na środek jezdni bo identyfikuje całą drogę jako 1 pas) . Czasami automatyka mocno przeszkadza zamiast pomagać a jak coś zaszwankuje to strach się bać.
Kolego system utrzymania pasa ruchu używa się najczęściej nocą i to na autostradach a nie na wsiach po za tym dlatego jest opcja wyłączenia tej funkcji przyciskiem
Przedewszystkim aby działał asystent pasa to muszą być wymalowane białe linie na skrajach drogi. Na wsiach raczej tego nei maluja. To używa się raczej na autostradach a nie drogach lokalnych.
We mgle nigdy nie miałem problemu wszystko działa. Natomiast przy dużej ulewie potrafił się wyłączyć z informacją "czujniki zabrudzone". Tak samo przy opadach śniegu gdy przykleił się on do plytki zasłaniającej radar. W nowszych modelach (klasa E oraz A) płytka przed radarem jest podgrzewana. Nie wiem czy w C klasie po liftingu nie zrobili tak samo (moje auto jest z 2014).
No u mnie 2016 r więc nie mam napewno .fajnie ze we mgle dziala ale jak bedzie szadź to pewnie już nie , chyba za z ali expres wezmę podgrzewana eekawiczke dołączę.... ale fajnie wiedzieć że się jednak przydaje w gorszych warunkach..
Ciekawe czy te podgrzewanie można zaadoptować z nowszej wersji?
hubertuss pisze: ↑12 paź 2021, o 11:07
Przedewszystkim aby działał asystent pasa to muszą być wymalowane białe linie na skrajach drogi. Na wsiach raczej tego nei maluja. To używa się raczej na autostradach a nie drogach lokalnych.
No to widocznie kolega ma jakiś inny system (Skoda) bo linii tam nie ma tylko asfalt i drzewa gęsto rosnące na samej krawędzi. Widocznie reaguje na te drzewa i go chce odbić do środka.