Agility select - Sport / Sport+
Agility select - Sport / Sport+
W oddzielnym temacie był poruszany tryb EKO.
W tym chciałbym omówić temat dwóch trybów sportowych jak można je używać w praktyce.
Z moich obserwacji kiedy jadę drogą krajową zawsze na Comfort, ale chcę wyprzedzić pojazd przede mną, to mogę przełączyć na sport.
Silnik wchodzi w stan gotowości po czym wyprzedzanie jest łatwiejsze.
Sport+ jest już bardziej agresywniejszy i stąd moje pytanie czy nie jest lepiej przełączać z C na S+ tylko celem wyprzedzenia pojazdu po czym wracamy do C czy może niektórzy po prostu jadą na S i czasami przełączają na S+.
Jakie są wady/zalety i przede wszystkim doświadczenie kultura jazdy vs. spalanie.
W tym chciałbym omówić temat dwóch trybów sportowych jak można je używać w praktyce.
Z moich obserwacji kiedy jadę drogą krajową zawsze na Comfort, ale chcę wyprzedzić pojazd przede mną, to mogę przełączyć na sport.
Silnik wchodzi w stan gotowości po czym wyprzedzanie jest łatwiejsze.
Sport+ jest już bardziej agresywniejszy i stąd moje pytanie czy nie jest lepiej przełączać z C na S+ tylko celem wyprzedzenia pojazdu po czym wracamy do C czy może niektórzy po prostu jadą na S i czasami przełączają na S+.
Jakie są wady/zalety i przede wszystkim doświadczenie kultura jazdy vs. spalanie.
Re: Agility select - Sport / Sport+
W AMG prawie nie uzywam trybu Sport+
Zawieszenie ze sztywnego robi się betonowe.
Z instrukcji opis dla AMG:
"Charakterystyka „Sport +“
Przy ustawionej charakterystyce „Sport +“ zawieszenie jest bardzo sztywne, co zapewnia optymalny kontakt z nawierzchnią. Tryb ten należy ustawiać tylko na zamkniętych trasach wyścigowych. "
Czasami zmieniam, zeby na zakretach pokazać innym co potrafi AMG na zakrętach. Nie mam na klapie oznaczeń, niektorzy potrafia sie zdziwić.
Można co prawda osobno zmienic zawieszenie.
Czyli np silnik sport+, a zawieszenie comfort.
Zawieszenie ze sztywnego robi się betonowe.
Z instrukcji opis dla AMG:
"Charakterystyka „Sport +“
Przy ustawionej charakterystyce „Sport +“ zawieszenie jest bardzo sztywne, co zapewnia optymalny kontakt z nawierzchnią. Tryb ten należy ustawiać tylko na zamkniętych trasach wyścigowych. "
Czasami zmieniam, zeby na zakretach pokazać innym co potrafi AMG na zakrętach. Nie mam na klapie oznaczeń, niektorzy potrafia sie zdziwić.
Można co prawda osobno zmienic zawieszenie.
Czyli np silnik sport+, a zawieszenie comfort.
Re: Agility select - Sport / Sport+
U nas za 150 euro można wgrać jeszcze tryb Extreme. Ten daje duuużo więcej. Nie próbowałem na C,ale np E350e w trybie sport jedzie 250,a w trybie Extreme jechałem 268 km/h. I start z miejsca to po prostu wystrzał. Co się tyczy ciągłej jazdy na sport czy sport +. Jak wiadomo,każdy silnik ma optymalną pracę w okolicach swojego maksymalnego momentu obrotowego. Ale też ciągle go trzymając w okolicach maks momentu obrotowego nie jest dobre dla nas bo auto wtedy dużo więcej pali. Zmieniając tryby, zmieniasz kąt otwarcia przepustnicy, zmieniają się czasy wtrysku oraz fazy rozrządu.Do tego dochodzi inny mnożnik napięciowy pedału przyśpieszania i jego reakcja na nacisk. Ale nie każdy model ma to zrobione w identyczny sposób. Ja osobiście uważam, że w/w tryby są dobre na chwilę, chodzi mi o trwałość układu napędowego. Choć są ludzie, którzy tylko jeżdżą np w trybie sport.
Re: Agility select - Sport / Sport+
C200 A ma max moment obrotowy przy 1500 obr/min, chyba pomyliłeś dwa pojęcia. Z tego co mnie uczono to optymalna praca silnika jest między max momentem obrotowym a max mocą. Chodziło ci pewnie o trzymanie obrotów w okolicach max mocy.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Re: Agility select - Sport / Sport+
Mam takie samo zdanie.
Dlatego jeżdżę na C, a jak chcę wyprzedzić na krajowej to S+ na moment i wracam do spokojnej jazdy na C.
Jeśli trochę dynamiczniej przez jakiś czas to na S.
S+ zatem tylko na chwilę używam.
Re: Agility select - Sport / Sport+
Masz rację, ale ja miałem na myśli tradycyjny silnik benzynowy bez żadnych elektrycznych wspomagaczy,a tam często maks moment obrotowy jest w granicach 3000 i więcej obrotów. W dieslu też mamy moment obrotowy już od niskich obrotów silnika. Nie tyle sam maksymalny moment jest istotny, co przebieg momentu obrotowego,jeżeli moment obrotowy osiąga wartość bliską maksymalnej w szerokim zakresie obrotów to samochód taki jest bardziej elastyczny i lepiej przyśpiesza.
Re: Agility select - Sport / Sport+
Jest możliwość wgrania dodatkowych trybów pod Agility select? A może jest też Comfort plus ? Czy mówisz o ASO?
C250 Estate
Re: Agility select - Sport / Sport+
W ASO nie mam pojęcia. Wersje usportowione i hybrydy mają Extreme seryjnie z fabryki. Natomiast ja piszę o dograniu fabrycznego softu prywatnie.
Re: Agility select - Sport / Sport+
Extreme? Masz na myśli tryb Race?
Re: Agility select - Sport / Sport+
Race jest w AMG. EXTREME w lepszych zwykłych. W sumie to samo tylko inaczej nazwane.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 3 gości