Agility select twarde zawieszenie

Hnatkiewiczarek
Posty: 6
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:01

Agility select twarde zawieszenie

Post autor: Hnatkiewiczarek »

Witam,
Posiadam Mercedesa od około 3 miesięcy. Zawieszenie jakie w nim mam to full pneumatyczne (agility select).
Mój problem jest taki, że jeżdżę samochodem jak taczkami. Twardy jest jakbym miał w miejsce amortyzatorów wstawione drewniace klocki. Posiadam kilka trybów jazdy eco, comfort, sport, sport. Gdy samochód jezdzi na komforcie czy sporcie nie zmienia wgl. Swojej twardości (zmiana ukladu kierowniczego, pracy silnika). Macie jakieś propozycje ewentualnie firmy, które mi przeprogramują to zawieszenie. Dodam, że jeśli chodzi o przyczepność to jest bajka. Jak po sznurku, ale ja nie jestem osobą, która każdy zakręt pokonuje z jak największą prędkością.
Dzięki z góry za pomoc...
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: Agility select twarde zawieszenie

Post autor: Wojtek »

Na pewno masz zawieszenie pneumatyczne? Zawieszenie pneumatyczne nazywa się airmatic (lub po faceliftingu Air body control). Natomiast zawieszenie agility control jest zwykłym zawieszeniem z selektywnym systemem amortyzacji dodatkowo może być w wersji obniżonej. Zawieszenie takie nie będzie zmieniać charakterystyki przy zmianie trybu jazdy. Jeżeli masz zawieszenie pneumatyczne powinieneś mieć koło sterownika systemu multimedialnego dwa przełączniki jeden do zmiany trybów jazdy i drugi do zmiany wysokości zawieszenia.
Rufio
Posty: 470
Rejestracja: 4 lis 2017, o 09:28

Re: Agility select twarde zawieszenie

Post autor: Rufio »

Jaka wersja silnikowa?
Może masz zawieszenie sportowe?
Obrazek
C43 AMG kombi
Hnatkiewiczarek
Posty: 6
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:01

Re: Agility select twarde zawieszenie

Post autor: Hnatkiewiczarek »

Wojtek pisze:Na pewno masz zawieszenie pneumatyczne? Zawieszenie pneumatyczne nazywa się airmatic (lub po faceliftingu Air body control). Natomiast zawieszenie agility control jest zwykłym zawieszeniem z selektywnym systemem amortyzacji dodatkowo może być w wersji obniżonej. Zawieszenie takie nie będzie zmieniać charakterystyki przy zmianie trybu jazdy. Jeżeli masz zawieszenie pneumatyczne powinieneś mieć koło sterownika systemu multimedialnego dwa przełączniki jeden do zmiany trybów jazdy i drugi do zmiany wysokości zawieszenia.

Dokładnie takie przełączniki mam. Mogę go podnosić i zmieniać tryby jazdy
Co do silnika to diesel 2.2 170 koni.
Hnatkiewiczarek
Posty: 6
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:01

Re: Agility select twarde zawieszenie

Post autor: Hnatkiewiczarek »

Witam ponownie !
Dzisiaj zapalił mi się komunikat "STOP nadwozie jest zbyt nisko" wcześniej pojawiał się komunikat "Usterka" z samochodem w tle. Lawetą zawieziony do serwisu. Po kilku godzinach problem został zweryfikowany. Okazało się, że poduszka zawieszenia prawa była uszkodzona co spowodowało wysyłanie informacji do systemu i nadmierne pompowanie, które spowodowało spalenie bezpiecznika kompresora. CENA ZA NAPRAWĘ W ASO 5200 ZŁ. Ogólnie odradzam to zawieszenie !
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Agility select twarde zawieszenie

Post autor: zmichal »

Zawieszenie to ma mnóstwo zalet i świadomie za nie dopłaciłem, natomiast to, że jego naprawy pogwarancyjne sporo kosztują nigdy nie było tajemnicą. Dziś jest już sporo warsztatów poza ASO specjalizujących się w naprawach układów Airmatic.
C250 Estate
Mateomax
Posty: 1
Rejestracja: 5 kwie 2019, o 12:35

Re: Agility select twarde zawieszenie

Post autor: Mateomax »

Cześć ! Czy ktoś obniżał zawieszenie agility control za pomocą sprężyn obniżających? Czy wpływa to jakoś na pracę tego zawieszenia?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości