BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

drleon
Posty: 57
Rejestracja: 10 cze 2017, o 19:33
Lokalizacja: Göteborg

BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: drleon »

Wczoraj odbyłem, a raczej próbowałem odbyć jazdę próbną nowiutkim BMW 330i 258 HP (benzyna, bez xDrive!)
Standardowa trasa ok. 25-30 km po autostradzie.
Akurat tak się złożyło, że silny wiatr 8-9 m/s plus w porywach do 22 m/s, lekki deszczyk.
Ale bez przesady, nie jakieś tornado.
Już w pierwszych minutach dało się odczuć niewiarygodną wrażliwość BMW na podmuchy wiatru.
Wrażenia opisałem na filmach – linki poniżej. Wyglądało to do tego stopnia (wrażenie potwierdza pasażer!), że BMW bałem się jechać ponad 100 km/h, czasami schodziłem poniżej 90! Prze podmuchach ciarki przechodziły bo było wrażenie, że auto wypadnie z drogi!
Cały czas trzeba było korygować tor jazdy i mocno trzymać kierownicę.
Należę raczej do brawurowych kierowców, więc przesadny strach :o odpada.

Żeby zobaczyć o co chodzi, natychmiast po odstawieniu tego BMW do salonu wykonałem jazdę moim C 250d 4MATIC.
Czyli identyczna trasa, identyczne warunki, po 10 min od poprzedniej jazdy.
Wrażenia:
spokojnie można było jechać 130 km/h, bez większego stresu. Mogłem spokojnie jechać szybciej gdybym tylko chciał. Niewiarygodna różnica!

Jazdę BMW kiedyś powtórzę, przy dobrej pogodzie i na suchym bo bardzo chciałem nim zaszaleć.
A tu taka lipa.

Sorry za spontaniczne, nieprofesjonalne komentarze, to mój pierwszy taki film a nagrywałem dla siebie.
Nie znam się na samochodach jak słynni prezentatorzy... i do tego przyłapuję się, że czasami już brakuje mi polskich słówek :idea:
Kiedy mówię o "ostawieniach kierownicy" to chodziło mi o wpływie programów na kierownicę, nie ustawienia pozycji.
Zamieszczam tylko by podzielić się to szokującą różnicą.
Opony mam zimowe 225/50/R17 H 94 Michelin Alpin, nie pamiętam co miał BMW, ale na pewno zimówki.

----------------------------
Kiedyś miałem identyczny problem z CLA, nawet latem i na suchym. A z tego powodu zwróciłem CLA bo nie dało się jechać.
Zmieniłem na C i... to samo. Załamka! A jeździłem od pierwszego dnia tylko w trybie Sport lub Sport+
Problem zniknął po zmianie na "C" ! Ale na to wpadłem po wielu miesiącach :oops: :oops: :oops:
Nawet jak mam "individual" to wszystko inne na Sport+ a kierownica na Comfort!
Wówczas nie ma żadnej wrażliwości na wiatr.
Nikt w salonie - nie wpadł na taki pomysł i woleli wymienić mi auto...
Czy może o coś takiego chodzić w BMW?
------------------------------


Filmy najlepiej obejrzeć po kolei.

(1)
https://www.youtube.com/watch?v=AJrQk_Pz_Dg

(2)
https://www.youtube.com/watch?v=Hjx02nzqdUk

(3)
https://www.youtube.com/watch?v=nt07upMXK1g
Rufio
Posty: 470
Rejestracja: 4 lis 2017, o 09:28

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: Rufio »

Na forum BMW, niektorzy narzekaja na zachowanie nowej piatki G30. Niektore egz. podatne na boczny wiatr.
Obrazek
C43 AMG kombi
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1150
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: zmichal »

drleon, a jakbyś określił poziom wyciszenia kabiny obu aut przy wyższych prędkościach?
We wczorajszym auto świecie jest porównanie trójki i c-klasy, gdzie dziennikarz skarży się na straszne buczenie wiatru powyżej 190km/h w c-klasie.
C250 Estate
drleon
Posty: 57
Rejestracja: 10 cze 2017, o 19:33
Lokalizacja: Göteborg

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: drleon »

zmichal pisze: 19 mar 2019, o 14:45 drleon, a jakbyś określił poziom wyciszenia kabiny obu aut przy wyższych prędkościach?
Będę musiał powtórzyć tą jazdę przy lepszej pogodzie. Nie jechałem znacznie więcej niż 100 km/h.
Co do wyciszenia to jest to jeden z parametrów na który zwracam znacznie mniejszą uwagę niż na przyspieszenie, zawieszenie...
Ale "na oko", i to również wrażenia pasażera = niczym się nie różnią. Nie odebraliśmy tego BMW jako cichszy niż mój C 250d.
A na wyższe prędkości BMW odważę się jak będą mieli xDrive, latem.

Wrażliwość na wiatr to temat mocno pomijany przez znanych objeżdżaczy na YT. A dla mnie sprawa fundamentalna. I to wcale nie znaczy, że w tylko w Skandynawii ale i w PL nie raz spotkałem się z takim zjawiskiem. Z jednej strony histeryczne odchudzanie aut (tu -50kg) a z drugiej jakieś właściwości sterowania kierownicą. Przed zakupem takiej jazdy należałoby odbywać właśnie przy takiej pogodzie. Bo jak auto jest stabilne na wietrze silnym to takie będzie w każdej innej sytuacji. Tak mi się wydaje.
Nie ukrywam, że myślałem o BMW 540d xDrive (ew. BMW540i) a teraz rozważę Merc E 400d 4MATIC
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1150
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: zmichal »

Masz rację z tym wiatrem - to bardzo ważny i jak widać - pomijany przez producentów czynnik, zwłaszcza, że w naszej szerokości geograficznej w zasadzie przeważają dni, w których dość mocno wieje.
Mnie strasznie wkurza jazda w wietrzną pogodę, zwłaszcza z większymi prędkościami na autostradzie. Hałas wtedy strasznie się nasila, i wielogodzinna jazda w takich warunkach męczy niesamowicie. Niewiele tutaj dają te pseudo dźwiękoszczelne szyby w C-klasie, bo są one dużo cieńsze niż np. w W213 i montowane tylko z przodu.
C250 Estate
drleon
Posty: 57
Rejestracja: 10 cze 2017, o 19:33
Lokalizacja: Göteborg

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: drleon »

zmichal pisze: 20 mar 2019, o 10:05 Masz rację z tym wiatrem - to bardzo ważny i jak widać - pomijany przez producentów czynnik...
Trzeba bardziej drążyć temat pod kątem układu kierowniczego. Ja nawet nie znam takich pojęć czy słówek technicznych, żeby o to pytać.
Jeśli w Merc C mamy różne programy Comfort, Eko, Sport, Sport+ to co dzieje się z kierownicą po przełączeniu na inny program? Jest bardziej wrażliwa?
Ale kiedy? Mam "indyvidual" gdzie: silnik Sport+ , zawieszenie Sport+ ale kierownica comfort. I wówczas wrażliwość na wiatr znika. Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki [na comfort to samo]. A nie powinno być odwrotnie? Moim zdaniem to klucz do rozwiązania bo przecież taki wiatr nie przesuwa samochodu fizycznie tylko zmienia reakcję układu kierowniczego co skutkuje takimi "wrażeniami", czy się mylę? Są podobno jakieś czujniki wiatru. W 2015 na temat mojego CLA 250 4MATIC, AMG pakiet, korespondowałem z kilkoma fachowcami, tymi z YT i jakąś redakcją
i nikt nie umiał pomóc. Myślałem nawet o jakichś dystansach, żeby tak powiększyć stabilność... a wystarczyło przełączyć na Comfort!
Ale skąd miałem wiedzieć? :shock: A jak ktoś nie chce jeździć na komfort?

Między wierszami coś tam mówi o układzie kierowniczym. Posłuchaj od min 7:40 i dalej:
https://www.youtube.com/watch?v=kYZM_Ojrc3I
ale jak to rozumieć?
Ja byłem bardzo pozytywnie nastawiony do BMW i do tej jazdy, ale problem wcale nie był "mały" tylko taki, że wręcz uniemożliwiał jazdę.

Inna sprawa to redukcja masy z każdy modelem.
Oczywiście, że auto trzyma się lepiej zatankowane pod korek (u mnie 66L kontra 50 w BMW) i z 4 pasażerami.
Nawet się zastanawiam czy nie zamontować jakiejś sztangi +200 kg bo jeżdżę sam. Ale jak by to się zachowało w razie wypadku?
Są jakieś bezpieczniejsze sposoby, żeby dociążyć pojazd?
freel4ncer
Posty: 296
Rejestracja: 11 lip 2017, o 11:54

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: freel4ncer »

drleon pisze: 20 mar 2019, o 15:37


Inna sprawa to redukcja masy z każdy modelem.
Oczywiście, że auto trzyma się lepiej zatankowane pod korek (u mnie 66L kontra 50 w BMW) i z 4 pasażerami.
Nawet się zastanawiam czy nie zamontować jakiejś sztangi +200 kg bo jeżdżę sam. Ale jak by to się zachowało w razie wypadku?
Są jakieś bezpieczniejsze sposoby, żeby dociążyć pojazd?
Dociaznie ? wozenie sztangi ? WTF
Chyba musisz zmienic samochod.
Masz zwykle auto w dieslu a nie performance car.

Szukasz wrazen a uwazasz ze comfort to wlasciwe ustawienie do szybkiej jazdy ?
W samochodach z zacieciem do szybszej jazdy ustwia sie uklad kierowniczy tak by dawal jak najwiecej informacji o drodze! Wylacza lub minimalizuje wszelkie systemy wspomagania ukladu kierowniczego .
Comfort na ukladzie kierowniczym to wrecz zaprzeczenie tej idei - wytlumia wszystko co istotne do wyczucia i przewidywania zachowan auta!
s205
Awatar użytkownika
Michal
Posty: 422
Rejestracja: 22 sie 2017, o 22:10

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: Michal »

freel4ncer pisze: 20 mar 2019, o 15:49 Szukasz wrazen a uwazasz ze comfort to wlasciwe ustawienie do szybkiej jazdy ?
W samochodach z zacieciem do szybszej jazdy ustwia sie uklad kierowniczy tak by dawal jak najwiecej informacji o drodze! Wylacza lub minimalizuje wszelkie systemy wspomagania ukladu kierowniczego .
Comfort na ukladzie kierowniczym to wrecz zaprzeczenie tej idei - wytlumia wszystko co istotne do wyczucia i przewidywania zachowan auta!
Cytujac klasyke... Ten Pan ma racje.
drleon
Posty: 57
Rejestracja: 10 cze 2017, o 19:33
Lokalizacja: Göteborg

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: drleon »

freel4ncer pisze: 20 mar 2019, o 15:49
drleon pisze: 20 mar 2019, o 15:37
Szukasz wrazen a uwazasz ze comfort to wlasciwe ustawienie do szybkiej jazdy ?
Zupełnie nie o tym pisałem. Zupełnie nie o to chodziło w tym temacie.
Wystarczy przeczytać ze zrozumieniem.
Było o wrażliwości na wiatr, która w trybie comfort ZNIKA w moim C. Na 'sport' nie dało się jechać na wietrze.
Poza tym pisałem o BMW i wrażeniach z jazdy.
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: miluch »

100 km/h to nie jest żadna prędkość dla takiego auta. Nie wiem, ja nie widzę jakiegoś rzucania Tobą po autostradzie tylko Twoje narzekające komentarze. Rozumiem takie cechy jak pod czy nadsterowność wynikające z rodzaju napędu, charakteru auta, ale określenia że nie da się jechać szybciej niż 100 km/h są moim zdaniem mocno na wyrost. W Polsce często jeżdżę znanymi z zabudowy ekranami dźwiękochłonnymi autostradami i po wyjeździe zza takich ekranów zdarza się dostać uderzenie wiatru w bok, lecz mimo znacznie wyższej niż Twoja prędkości drobna korekta kierownicą wystarczy. Nie słyszałem żeby kogoś zdmuchnęło z drogi i sam nigdy nie odczułem takiego zagrożenia na drodze mimo że wiele kilometrów różnymi autami mam już za sobą.
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości