C205 W205 220CDI mocny chiptuning --> 243 HP 565 NM
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 13:44
C205 W205 220CDI mocny chiptuning --> 243 HP 565 NM
Witajcie, bo to mój pierwszy post.
Od niedawna jestem posiadaczem pięknego C220 CDI rocznik 2016 z doskonałą 9 biegową skrzynią biegów. Auto mimo ze ma 70tys. przebiegu to zawieszenie pracuje wzorcowo. Wg producenta samochód powinien posiadać 170 KM i 400 Nm. Te parametry wystarczają mi do codziennej jazdy. Z ekonomiki też jestem zadowolony. Nie podoba mi się niestety jedna rzecz. Jestem przyzwyczajony do mocnej benzyny i gdy nią jeździłem to wykorzystywałem powiedzmy 30% mocy auta. 70% było w zapasie na powiedzmy czarną godzinę, na wyprzedzanie na zabawę... W obecnej mojej C klasie okazało się nie dawno że gdy potrzebowałem mocy to jej po prostu nie było.
Postanowiłem zmienić soft na taki który uwolni moc drzemiącą w tym silniku. Nie po to aby cały czas cisnąć, a po to aby mieć zapas.
Wiem że mój silnik podobnie jak 250 CDI posiada 2 turbiny i z tego co się orientuję to wewnętrzne podzespoły są takie same.
220 CDI 170 KM i 400 NM
250 CDI 205 KM i 500 NM
Rozmawiałem z kilkoma firmami tuningowymi i twierdzili że osiągnięcie wartości silnika 250 CDI może być trudne ze względu na inny sterownik i najprawdopodobniej inne wtryskiwacze. Powiedzieli jednak że 480 NM powinno być w zasięgu.
Na hamowni okazało się, że moja sztuka ma na starcie 203 KM. Na pytanie czy ktoś wcześniej nie chipował auta usłyszałem że nie bo moment obrotowy jest minimalnie wyższy niż deklarowana przez producenta - 413 NM. Okazało się również, że sterownik jaki posiadam w aucie to nie bosch a delphi.
Po tuningu wyszły następujące wartości - 243HP i 565NM.
Auto przy spokojnej jeździe pali podobnie a może nawet mniej. Jeździ się przyjemniej. Jednak gdy przycisnę to mam do czynienia z zupełnie innym samochodem. Mam wrażenie, że mam przyśpieszenie poniżej 6 sekund. Do potwierdzenia przy lepszej pogodzie bo obecnie są problemy z trakcją.
Co do tuningu to trochę boję się o żywotność.... Mam wrażenie że temu autu bliżej do zduszonej wersji 250 CDI niż do 170 konnego 220 CDI. Trzymajcie kciuki aby się coś nie rozkraczyło!
Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowia w czasach zarazy....
Od niedawna jestem posiadaczem pięknego C220 CDI rocznik 2016 z doskonałą 9 biegową skrzynią biegów. Auto mimo ze ma 70tys. przebiegu to zawieszenie pracuje wzorcowo. Wg producenta samochód powinien posiadać 170 KM i 400 Nm. Te parametry wystarczają mi do codziennej jazdy. Z ekonomiki też jestem zadowolony. Nie podoba mi się niestety jedna rzecz. Jestem przyzwyczajony do mocnej benzyny i gdy nią jeździłem to wykorzystywałem powiedzmy 30% mocy auta. 70% było w zapasie na powiedzmy czarną godzinę, na wyprzedzanie na zabawę... W obecnej mojej C klasie okazało się nie dawno że gdy potrzebowałem mocy to jej po prostu nie było.
Postanowiłem zmienić soft na taki który uwolni moc drzemiącą w tym silniku. Nie po to aby cały czas cisnąć, a po to aby mieć zapas.
Wiem że mój silnik podobnie jak 250 CDI posiada 2 turbiny i z tego co się orientuję to wewnętrzne podzespoły są takie same.
220 CDI 170 KM i 400 NM
250 CDI 205 KM i 500 NM
Rozmawiałem z kilkoma firmami tuningowymi i twierdzili że osiągnięcie wartości silnika 250 CDI może być trudne ze względu na inny sterownik i najprawdopodobniej inne wtryskiwacze. Powiedzieli jednak że 480 NM powinno być w zasięgu.
Na hamowni okazało się, że moja sztuka ma na starcie 203 KM. Na pytanie czy ktoś wcześniej nie chipował auta usłyszałem że nie bo moment obrotowy jest minimalnie wyższy niż deklarowana przez producenta - 413 NM. Okazało się również, że sterownik jaki posiadam w aucie to nie bosch a delphi.
Po tuningu wyszły następujące wartości - 243HP i 565NM.
Auto przy spokojnej jeździe pali podobnie a może nawet mniej. Jeździ się przyjemniej. Jednak gdy przycisnę to mam do czynienia z zupełnie innym samochodem. Mam wrażenie, że mam przyśpieszenie poniżej 6 sekund. Do potwierdzenia przy lepszej pogodzie bo obecnie są problemy z trakcją.
Co do tuningu to trochę boję się o żywotność.... Mam wrażenie że temu autu bliżej do zduszonej wersji 250 CDI niż do 170 konnego 220 CDI. Trzymajcie kciuki aby się coś nie rozkraczyło!
Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowia w czasach zarazy....
C205 220CDI chip na 244 HP i 565 NM
Re: C205 W205 220CDI mocny chiptuning --> 243 HP 565 NM
Wszystko jest ok. One w serii są mocniejsze. U mnie było 194 KM i 420 Nm. Po programie 227 KM i 527Nm. Uważaj tylko na ASO bo lubią skasować program np aktualizacją sterownika AdBlue.
Powiem Ci że nieźle Ci go dokręcili
Nic się złego nie działo jeśli chodzi o zużycie przedwczesne czy jakieś awarie z tym związane.
Powiem Ci że nieźle Ci go dokręcili
Nic się złego nie działo jeśli chodzi o zużycie przedwczesne czy jakieś awarie z tym związane.
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 13:44
Re: C205 W205 220CDI mocny chiptuning --> 243 HP 565 NM
Dziękuje za słowa otuchy. Spodziewałem się hejtu na forum.miluch pisze: ↑1 kwie 2020, o 18:54 Wszystko jest ok. One w serii są mocniejsze. U mnie było 194 KM i 420 Nm. Po programie 227 KM i 527Nm. Uważaj tylko na ASO bo lubią skasować program np aktualizacją sterownika AdBlue.
Powiem Ci że nieźle Ci go dokręcili
Nic się złego nie działo jeśli chodzi o zużycie przedwczesne czy jakieś awarie z tym związane.
Czy nie sądzisz ze 565 Nm to za dużo, bo jeździ się nim super...
Na co uwazac?
C205 220CDI chip na 244 HP i 565 NM
Re: C205 W205 220CDI mocny chiptuning --> 243 HP 565 NM
Jeśli masz napęd tylko na tył to będziesz musiał uważac. Na mokrym mimo kontroli trakcji i tak zrywa i efekt jest bardzo nieprzyjemny jak samochód walczy o utrzymanie trakcji. Poza tym jak mówisz, nie ten samochód!Fishman_95 pisze: ↑1 kwie 2020, o 19:41Dziękuje za słowa otuchy. Spodziewałem się hejtu na forum.miluch pisze: ↑1 kwie 2020, o 18:54 Wszystko jest ok. One w serii są mocniejsze. U mnie było 194 KM i 420 Nm. Po programie 227 KM i 527Nm. Uważaj tylko na ASO bo lubią skasować program np aktualizacją sterownika AdBlue.
Powiem Ci że nieźle Ci go dokręcili
Nic się złego nie działo jeśli chodzi o zużycie przedwczesne czy jakieś awarie z tym związane.
Czy nie sądzisz ze 565 Nm to za dużo, bo jeździ się nim super...
Na co uwazac?
Na co uważać? Chyba szeczególnie na to aby zbyt czesto nie "butować" ze startu zatrzymanego, taki momenet obrotowy to już dla skrzyni znaczące obciążenie. Dla mnie najfajniejsza była elastyczność, np na autostradzie, szedł jak zły przy wyprzedzaniu. Generalnie szkodliwy jest skokowy przyrost mocy, czyli uderzenie Nm w skrzynię. A tak to standardowo seriwisy jak w każdym innym, i nic się złego dziać nie powinno.
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 13:44
Re: C205 W205 220CDI mocny chiptuning --> 243 HP 565 NM
Co do trakcji to masz racje. Pierwszego dnia się o tym przekonałem. Mam wrażenie ze kontrola trakcji jest za wolna w tym aucie. Ja rozumiem ze w trybie sport+ pozwalał by bardziej na dryftowanie ale ale nie powinno tak być podczas normalnej jazdy. Już wcześniej słyszałem ze c205 chodzi konkretnie o Coupé ma trochę problemy na nierównościach ze dupka potrafi uciekać śle teraz z tym momentem to przesada. Dotąd jeździłem v8 4.2 supercharged ale mnie nie zaskakiwał. Może i do tego się przyzwyczaję.miluch pisze: ↑1 kwie 2020, o 20:00Jeśli masz napęd tylko na tył to będziesz musiał uważac. Na mokrym mimo kontroli trakcji i tak zrywa i efekt jest bardzo nieprzyjemny jak samochód walczy o utrzymanie trakcji. Poza tym jak mówisz, nie ten samochód!Fishman_95 pisze: ↑1 kwie 2020, o 19:41Dziękuje za słowa otuchy. Spodziewałem się hejtu na forum.miluch pisze: ↑1 kwie 2020, o 18:54 Wszystko jest ok. One w serii są mocniejsze. U mnie było 194 KM i 420 Nm. Po programie 227 KM i 527Nm. Uważaj tylko na ASO bo lubią skasować program np aktualizacją sterownika AdBlue.
Powiem Ci że nieźle Ci go dokręcili
Nic się złego nie działo jeśli chodzi o zużycie przedwczesne czy jakieś awarie z tym związane.
Czy nie sądzisz ze 565 Nm to za dużo, bo jeździ się nim super...
Na co uwazac?
Na co uważać? Chyba szeczególnie na to aby zbyt czesto nie "butować" ze startu zatrzymanego, taki momenet obrotowy to już dla skrzyni znaczące obciążenie. Dla mnie najfajniejsza była elastyczność, np na autostradzie, szedł jak zły przy wyprzedzaniu. Generalnie szkodliwy jest skokowy przyrost mocy, czyli uderzenie Nm w skrzynię. A tak to standardowo seriwisy jak w każdym innym, i nic się złego dziać nie powinno.
Tak na prawdę to brakuje opcji zmniejszenia momentu ba 2 pierwszych biegach. Mój kolega miał kiedyś porządnie zmodowaną BMW 435 które było szybsze od M4. Miał jakiś komputer w którym mógł zmieniać programy, a oprócz tego charakterystyka map była ugrzeczniona na 2 lub 3 pierwszych biegach. Miał tak pomimo wstawionego dyferencjału o ograniczonym poślizgu.
C205 220CDI chip na 244 HP i 565 NM
Re: C205 W205 220CDI mocny chiptuning --> 243 HP 565 NM
Cos mi w tych wykresach "Strefa Tuningu" nie pasuje.
Mercedes zazwyczaj osiąga wysokie wartości momentu już przy obrotach 1250 obr/min a na wykresach co mamy?
Czego dotyczą te dolne charakterystyki? Wyglądają na jakiś mały silniczek bo są sporo niższe niż moje 1.6, który już przy 1200 obrotach ma 210 Nm
Mercedes zazwyczaj osiąga wysokie wartości momentu już przy obrotach 1250 obr/min a na wykresach co mamy?
Czego dotyczą te dolne charakterystyki? Wyglądają na jakiś mały silniczek bo są sporo niższe niż moje 1.6, który już przy 1200 obrotach ma 210 Nm
Re: C205 W205 220CDI mocny chiptuning --> 243 HP 565 NM
Przy okazji pytanie odnośnie c250 . Seria 204km, dlaczego programem max. można uzyskać tylko 243-245 km ? Prawie 2.2 litra pojm. dwie turbiny i tak mały przyrost ?? W passacie bitdi 240km(seria) robią 290km !! Samochód prawie nie "jedzie" . Jest jakaś możliwość podniesienia mocy, bo nic nie znalazłam na forum .
Re: C205 W205 220CDI mocny chiptuning --> 243 HP 565 NM
Po pierwsze C250 to już wstępnie najbardziej wysilona wersja silnika 2143cm2 czyli OM652, a po drugie da się więcej, aż po sufit, tyle że zabijesz silnik i te dwie małe turbinki. Po tym pobiegniesz do tunera i powiesz że zniszczyli ci auto. Kupujesz traktor a chcesz jeździć wyścigówką, może poszukaj większej benzyny? Oszczędzisz sobie kosztów a i fun od pierwszego trzaśnięcia drzwiami będzie większy.Abel pisze: ↑14 maja 2020, o 16:28 Przy okazji pytanie odnośnie c250 . Seria 204km, dlaczego programem max. można uzyskać tylko 243-245 km ? Prawie 2.2 litra pojm. dwie turbiny i tak mały przyrost ?? W passacie bitdi 240km(seria) robią 290km !! Samochód prawie nie "jedzie" . Jest jakaś możliwość podniesienia mocy, bo nic nie znalazłam na forum .
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: C205 W205 220CDI mocny chiptuning --> 243 HP 565 NM
Zwykły 4 cyl. diesel, a oczekujesz cudów
Re: C205 W205 220CDI mocny chiptuning --> 243 HP 565 NM
bez urazy (naprawdę - nie chcę Ci sprawić przykrości), ale jeśli 245KM w dieslu ci "prawie nie jedzie" to najlepszym (najtańszym) sposobem podniesienia mocy będzie zmiana auta na mocniejsze. Bo nawet, jeśli wymienisz turbosprężarki na większe lub hybrydowe, zmienisz wtryskiwacze, zmienisz intercooler, zmienisz wydech, zmienisz pompę paliwa i auto zacznie jeździć... to już nie będzie hamować ani trzymać się w zakrętach A dojdą problemy z silnikiem, skrzynią, tłokami, korbowodami, półosiami, przegubami, zbyt miękkimi stabilizatorami itd itp.
C43 AMG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości