Ceny serwisu w ASO

Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: GLC X253 »

Panowie więcej powagi i umiaru w ocenach.
A co do meritum tj. i 60 tys i 100 tys i 120 tys jest prawdziwe, tyle że przebieg zależy od modelu skrzyni, ale także od wersji auta. Np. Hybrydy i "pełne AMG" maja niższe interwały od klasycznych samochodów z tymi samymi skrzyniami. Jedna ogólna uwaga jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem by wcześniejsza wymiana oleju zaszkodziła samochodowi, natomiast późniejsza zdecydowanie tak. Jest taki trend wśród producentów, aby wydłużać te przebiegi, bo to dobry chwyt marketingowy, bo oni nie zarabiają na przeglądach, ale na nowych samochodach i częściach do nich. Podam prosty przykład: dwa identyczne samochody jeden jeździ głównie w trasach, a drugi w mieście na krótkich odcinkach. W tym drugim przypadku zużycie paliwa może być nawet dwa razy większe, co oznacza, że silnik wykonał znacznie cięższą pracę (często zimny i dynamicznie obciążany), ale samochód stał głównie w korkach czyli km wykonał niewiele. Czy w obu przypadkach wymienić dopiero przy 20 tys. jak wymaga producent. Wg mnie wymagania producenta odnośnie wymiany olejów należy traktować jako absolutnie maksymalne, a w zależności od rodzaju eksploatacji robić to wcześniej. Oczywiście zaraz ktoś napisze, że komputery współczesnych samochodów same korygują ten okres, to oczywiście prawda, ale te korekty nie zawsze działają prawidłowo.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: zmichal »

kamilm1985 i freel4ncer - posprzątałem ten temat i następnym razem nałożę oficjalne ostrzeżenia widoczne przy profilu za takie "polskie dyskusje".
C250 Estate
kamilm1985
Posty: 8
Rejestracja: 25 sie 2018, o 08:44

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: kamilm1985 »

Częstotliwość wymian i serwisowania maszyn czy urządzeń nie jest sztywna i uzależniona od wskazań komputera w samochodzie czy tez tym bardziej od Pana Edzia z serwisu i jego uśmiechu kiedy wręcza nam dokument "następna wymiana po 20 tyś i jest wszystko OK . Komputer w samochodzie nie ma laboratorium które zbada jakie paliwo zatankowaliśmy dzisiaj na X stacji paliw , nie poda jak bardzo było zasiarczone etc, nie pokaże nam jak bardzo zaśmiecony jest filtr powietrza , nie powie nam na czas o tym że ropa przedostała się do miski olejowej i rozrzedziła nasz olej już po 5 tysiącach kilometrów (dlatego też warto od czasu do czasu sprawdzić jego stan przykład to silnik z mazdy 2.2 POLECAM POCZYTAĆ FORA MAZDY), nie poda nam wykresu temperatur oleju w skrzyni biegów z ostatnich 20 tkm, nie dowiemy się jaki olej wlaliśmy tak na prawdę do silnika bo producenci olejów często gęsto mijają się z prawdą pisaną na opakowaniu a tym co w nim jest (patrz dowód 2 )

Wystarczy przeczytać ogólne warunki oraz instrukcję użytkowania pojazdu/maszyny gdzie po 35 stronach żmudnej lektury każdy producent mniej lub bardziej wyrachowanym często urzędniczym zdaniem poinformuje nas o tym iż podane przez niego częstotliwości serwisowania pojazdu są "przybliżone" i nie należy się nimi sugerować w przypadku użytkowania pojazdu w warunkach NIE OPTYMALNYCH w których to producent przewidział swoje serwisy .

Nie polecam wymian olejów w silniku po przebiegu większym niż 15 tkm
dowód 1 : https://www.youtube.com/watch?v=pYqVx6r0i70
dowód 2 : http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,1 ... biany.html
Procek
Posty: 16
Rejestracja: 26 sie 2018, o 15:28

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: Procek »

Robił ktoś serwis w ASO Mercedesa w Łodzi? Auto Studio czy Zasada Automotiv?
W 205 C 200 4Matic, pakiet AMG
lukasae
Posty: 11
Rejestracja: 15 lis 2017, o 21:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: lukasae »

Mercedec C300 Coupe
Przegląd A (po roku lub 20tys. km)

Ceny:
Wrocław Duda Cars 1400zł
Wrocław Wróbel 1240zł

Zakres przeglądu:

Wykonać przegląd A z pakietem Plus 1175,11 PLN
• Kontrola stanu pojazdu z zewnątrz
• Kontrola stanu szyby przedniej
• Kontrola stanu piór wycieraczek
• Kontrola poziomu płynu chłodzącego w obiegu głównym
• Ocena stanu i głębokość bieżników opon
• Ocena stanu okładzin hamulcowych
• Ocena stanu tarcz hamulcowych
• kontrola stanu spodu pojazdu (opcjonalnie)
• Kontrola lampek ostrzegawczych i funkcyjnych w zestawie wskaźników
• Sprawdź działanie klaksonu
• Odczyt wersji danych mapy systemu nawigacyjnego, kontrola aktualizacji
Odczyt danych serwisowych z zestawu wskaźników, zanotowanie i zresetowanie
wskaźnika serwisowego
Napełnianie flakonika z perfumami systemu rozpylania zapachu (W zależności od
wyposażenia)
• Układ hamulcowy - sprawdzanie poziomu płynu
• kontrola klapy wlotu powietrza w komorze silnika (AMG)
Kontrola poziomu płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym obwodu
niskotemperaturowego (Z silnikiem M177)
•kontrola poziomu płynu chłodzącego w obwodzie akumulatora wysokiego napięcia
(Hybrid Plus)
• Sprawdzanie stopnia zużycia paska klinowego w widocznym obszarze
Kontrola wszystkich widocznych części w komorze silnika pod kątem nieszczelności
i uszkodzeń
• kontrola rozrusznika (Hybrid)
Kontrola przewodu podłączeniowego i gniazda pojazdu pod kątem uszkodzeń
mechanicznych (Hybrid Plus)
• Kontrola stanu ogumienia pod kątem uszkodzeń i pęknięć
• Kontrola stanu kolumn zawieszenia, wzgl. amortyzatorów i resorów
• Kontrola stanu przekładni kierowniczej i drążków kierowniczych
• Kontrola stanu osi przedniej i przegubów na osi przedniej
• Wał napędowy: sprawdzenie tarcz przegubowych pod kątem uszkodzeń i deformacji
• Kontrola stanu osi tylnej i przegubów na osi tylnej
Kontrola wszystkich widocznych części spodu pojazdu pod kątem nieszczelności i
uszkodzeń
• Kontrola lampek w zestawie wskaźników i oświetlenia wnętrza
• Korekta ciśnienia powietrza w ogumieniu
Sprawdź, skoryguj ciśnienie w oponie koła zapasowego lub sprawdź datę ważności
TIREFIT
• Sprawdzanie daty ważności apteczki
• Sprawdzanie działania oświetlenia bagażnika
• Układ spryskiwaczy szyb - sprawdzanie, korygowanie poziomu płynu
• Silnik: wymiana oleju i filtra oleju

Wymiana baterii w kluczyku z pilotem KEYLESS-GO (w uzgodnieniu z klientem) 64,35

Państwa cena łączna (PLN) 1 239,46
Obrazek Skoda Superb L&K III Kombi 2.0TDI 190KM
Obrazek Mercedes-Benz C300 Coupe
Rasta78
Posty: 93
Rejestracja: 21 maja 2018, o 18:09

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: Rasta78 »

Niby tyle rzeczy sprawdzają a mój wypuścili z serwisu MB Motors w Poznaniu na kończących się klockach i tarczach z przodu, hamulce piszcza bardzo, braku oświetlenia klamki zewnętrznej , i wycieku paliwa przy jednym wtrysku. Kończę przygodę z ASO .
Wymiana baterii ponad 60 zł a ja nowa kupiłem za 6 zł i sam włożyłem w 3minuty.

Ps. Mamy C i Glc i strasznie piszcza hamulce. Czy to norma w Mesiu? W Glc coś zrobili w ramach gwarancji i przestały ale w c dalej hałasują.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: GLC X253 »

w moim GLC 250 czasem piszczą przy hamowania w czasie jazdy do tyłu. Tarcze i klocki oryginalne.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Piotrekpepe
Posty: 30
Rejestracja: 6 gru 2017, o 23:07

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: Piotrekpepe »

Mi nic nie piszczy w GLC, 33600km, fabryczne klocki i tarcze.
BTW przy jakim przebiegu zmienialiscie klocki/tarcze?
Procek pisze: 14 paź 2018, o 21:43 Robił ktoś serwis w ASO Mercedesa w Łodzi? Auto Studio czy Zasada Automotiv?
Ja robiłem przegląd A w Auto Studio w Łodzi
maxiu
Posty: 86
Rejestracja: 30 lis 2017, o 16:13

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: maxiu »

Ja mam do wymiany obecnie klocki + tarcze z tyłu w C200 AMG line, wycenili to na 1580zł (w tym 500zł to robocizna) ale mam jeszcze dzwonić i się dogadać w sprawie rabatu. Czy to dużo nie wiem .. Przebieg 104 tys. MB Sosnowiec.

BTW. ile u was kosztowała wymiana opon? Mi zawołali 245zł, a nawet runflatów już nie mam bo je wymieniłem na zwykłe. Przynajmniej umyli samochód porządnie...
15' S205 C200 @ 230KM
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: Ceny serwisu w ASO

Post autor: Wojtek »

Ostatnio klocki z tyłu wymieniałem sam w sumie jakaś godzinka roboty - klocki kosztowały około 250PLN. Z tarczami pewnie było by też łatwo - były dosyć luźne (nie zapieczone) więc to tylko odkręcenie obejmy zacisku i praktycznie tarcza ściągnięta. Jedyny problem - tarcze kompozytowe (takie jak są oryginalnie zainstalowane) są opatentowane, zamienniki są stalowe więc pozostaje pogodzić się ze stalowymi tarczami lub zawitać do ASO po oryginały.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości