Moje wrażenia z jazdy i subiektywne oceny
Moje wrażenia z jazdy i subiektywne oceny
Słabo ostatnio śpię, bo naszło mnie na zmianę auta. Nie to, żeby moja W211 była coś nie teges , no ale jeżdżąc prawie 6 lat jednym autem coś się chce wreszcie zmienić.
W ostatni weekend pojeździłem trochę W205, ale pierwsze wrażenia małżonki były w stylu - "ło jezuu, jak tu ciasno i jak tu trzęsie... , ja nie chcę C-klasy, chodźmy zobaczyć E..."
Tylko, że E w tym przedziale cenowym to tylko W212 po FL, jednak w zestawieniu z W205 to archaik...stylistyczny i technologiczny.
Po kolejnych nieprzespanych nocach zostały mi już tylko 2 opcje:
1. Sprawdzenie czy w W205 z Aimaticem tak "nie trzęsie" i powolne przyzwyczajanie żony do mniejszych przestrzeni (myślałem co by ją codziennie na jakiś czas w szafie zamykać aż się przyzwyczai)
2. Czekanie 2-3 lata na W213, aż będą w zasięgu moich możliwości finansowych.
Ech, tak to jest jak człowiek przyzwyczai się do komfortu w klasie E, a potem chce kupić w sumie "lekko budżetową" klasę C...
W ostatni weekend pojeździłem trochę W205, ale pierwsze wrażenia małżonki były w stylu - "ło jezuu, jak tu ciasno i jak tu trzęsie... , ja nie chcę C-klasy, chodźmy zobaczyć E..."
Tylko, że E w tym przedziale cenowym to tylko W212 po FL, jednak w zestawieniu z W205 to archaik...stylistyczny i technologiczny.
Po kolejnych nieprzespanych nocach zostały mi już tylko 2 opcje:
1. Sprawdzenie czy w W205 z Aimaticem tak "nie trzęsie" i powolne przyzwyczajanie żony do mniejszych przestrzeni (myślałem co by ją codziennie na jakiś czas w szafie zamykać aż się przyzwyczai)
2. Czekanie 2-3 lata na W213, aż będą w zasięgu moich możliwości finansowych.
Ech, tak to jest jak człowiek przyzwyczai się do komfortu w klasie E, a potem chce kupić w sumie "lekko budżetową" klasę C...
C250 Estate
Re: Moje wrażenia z jazdy i subiektywne oceny
Heh, to może dorzucę kilka spostrzeżeń od siebie
Tak więc do przesiadki do W205 skłoniło mnie w sumie życie, bo wcześniej gdy kupowałem E250 CGI w wersji coupe byłem jeszcze na etapie korzystania z życia bez zbędnych balastów. W207 podobał i podoba mi się bardzo, stylistyka, wykonanie i wyposażenie (miałem tam pakiet designo) był na rewelacyjnym poziomie. Samochód kupiony był w zasadzie nowy więc awarii nie było po drodze żadnych. Po jakimś czasie urodził mi się syn no i zaczęło się wkładanie fotelika, dzieciaka na tylne siedzenie. W coupe to koszmar. Ten koszmar rósł razem z młodym i rad nie rad musiałem moje W207 zmienić. I choć robiłem to z widocznym żalem wiedziałem że nie ma innego wyjścia.
Nie chciałem W212 kombi, bo świadomość nadchodzącego W213 nie pozwoliła by mi czuć przyjemności poznawania auta zbyt długo. W tym czasie nie było i nadal chyba nie ma W213 kombi w sprzedaży, ponadto wersja interesująca raczej przewyższy znacznie mój budżet
A klasa? - za mała, GLA? mały bagażnik, CLA? tylko nie to, CLS ciasny i szpanerski, GLC, ML? Nie chcę SUVa...
Wybór padł na W205 kombi. Komfort młodemu się poprawił na pewno, czy mój? Chyba w coupe jednak było wygodniej. Zgadzam się że W205 to zupełnie inna koncepcja wnętrza niż W212, czy ładniejsza? - IMO tak, bardziej nowoczesna i świeża. Widać że wnętrze W205 mocno zrywa z konwencją typowego Mercedesa. Ba, jestem przekonany że gdyby usunąć znaczek z kierownicy to wielu laików motoryzacyjnych nie widziało by że to Mercedes. W W212 nie mieli by wątpliwości Auto jest naszpikowane elektroniką, na pewno ciekawe systemy poprawy bezpieczeństwa jazdy, na pewno super wygląd z zewnątrz szczególnie w pakiecie AMG, na pewno auto kierowane do młodszych użytkowników i na pewno nie jest tak dostojne jak W213. Jest to następca W204, godny następca, ale jednak to zawsze tylko C klasa i nic więcej. Taka jest moja opinia
Tak więc do przesiadki do W205 skłoniło mnie w sumie życie, bo wcześniej gdy kupowałem E250 CGI w wersji coupe byłem jeszcze na etapie korzystania z życia bez zbędnych balastów. W207 podobał i podoba mi się bardzo, stylistyka, wykonanie i wyposażenie (miałem tam pakiet designo) był na rewelacyjnym poziomie. Samochód kupiony był w zasadzie nowy więc awarii nie było po drodze żadnych. Po jakimś czasie urodził mi się syn no i zaczęło się wkładanie fotelika, dzieciaka na tylne siedzenie. W coupe to koszmar. Ten koszmar rósł razem z młodym i rad nie rad musiałem moje W207 zmienić. I choć robiłem to z widocznym żalem wiedziałem że nie ma innego wyjścia.
Nie chciałem W212 kombi, bo świadomość nadchodzącego W213 nie pozwoliła by mi czuć przyjemności poznawania auta zbyt długo. W tym czasie nie było i nadal chyba nie ma W213 kombi w sprzedaży, ponadto wersja interesująca raczej przewyższy znacznie mój budżet
A klasa? - za mała, GLA? mały bagażnik, CLA? tylko nie to, CLS ciasny i szpanerski, GLC, ML? Nie chcę SUVa...
Wybór padł na W205 kombi. Komfort młodemu się poprawił na pewno, czy mój? Chyba w coupe jednak było wygodniej. Zgadzam się że W205 to zupełnie inna koncepcja wnętrza niż W212, czy ładniejsza? - IMO tak, bardziej nowoczesna i świeża. Widać że wnętrze W205 mocno zrywa z konwencją typowego Mercedesa. Ba, jestem przekonany że gdyby usunąć znaczek z kierownicy to wielu laików motoryzacyjnych nie widziało by że to Mercedes. W W212 nie mieli by wątpliwości Auto jest naszpikowane elektroniką, na pewno ciekawe systemy poprawy bezpieczeństwa jazdy, na pewno super wygląd z zewnątrz szczególnie w pakiecie AMG, na pewno auto kierowane do młodszych użytkowników i na pewno nie jest tak dostojne jak W213. Jest to następca W204, godny następca, ale jednak to zawsze tylko C klasa i nic więcej. Taka jest moja opinia
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Moje wrażenia z jazdy i subiektywne oceny
zmichal - jaką wersją w205 jeździłeś? Jeżeli AMG line to pamiętaj, że ta wersja ma zawieszenie obniżone i utwardzone. W Exclusive jest tzw. komfortowe. Na niemieckim forum o Airmaticu piszą różnie. Część ludzi jest zachwycona a część pisze, że zawieszenie pneumatyczne ma tylko tą zaletę że można zmienić jego charakterystykę. Więc jak chcesz mieć tylko komfort to możesz po prostu wziąść zawieszenie komfortowe.
Re: Moje wrażenia z jazdy i subiektywne oceny
miluch, wiesz, że W207 to tak naprawdę klasa C nazwana E-coupe? Płyta podłogowa, a co za tym idzie i rozstaw osi to niestety C-klasa.
Wojtek, jeździłem C-klasą z tzw. "zawieszeniem komfortowym", jednak w porównaniu do mojej W211 i to w wersji Avantgarde, która jest przecież troszkę niższa i twardsza - komfort jest zdecydowanie gorszy, tzn. auto jest odczuwalnie twardsze i bardziej czuć wszystkie nierówności.
Sprawdzę jeszcze kiedyś jak będę miał okazję wersję z Airmaticem, ale cudów się nie spodziewam. Po prostu klasa C od E musi się różnić komfortem i tyle
Chyba poczekam jednak na 2-3 letnie W213
Wojtek, jeździłem C-klasą z tzw. "zawieszeniem komfortowym", jednak w porównaniu do mojej W211 i to w wersji Avantgarde, która jest przecież troszkę niższa i twardsza - komfort jest zdecydowanie gorszy, tzn. auto jest odczuwalnie twardsze i bardziej czuć wszystkie nierówności.
Sprawdzę jeszcze kiedyś jak będę miał okazję wersję z Airmaticem, ale cudów się nie spodziewam. Po prostu klasa C od E musi się różnić komfortem i tyle
Chyba poczekam jednak na 2-3 letnie W213
C250 Estate
Re: Moje wrażenia z jazdy i subiektywne oceny
Wiem, ale W207 ma zupełnie inne fotele i skupienie się na komforcie kierowcy i pasażera przednich foteli powoduje że doznania są nieco innezmichal pisze:miluch, wiesz, że W207 to tak naprawdę klasa C nazwana E-coupe? Płyta podłogowa, a co za tym idzie i rozstaw osi to niestety C-klasa.
Wiem, bo miałem też W204
Jeśli zaś chodzi o W212 czy W213 to oczywiście "wielkość ma znaczenie" i oczywistym jest że komfort większego auta zawsze będzie lepszy w porównaniu do mniejszego, nawet z Airmaticem. Niemniej jednak mając W207 na kołach 18' i teraz W205 na 19' z Airmaticem stwierdzam że aktualny jest łagodniejszy na zawieszeniu w stosunku do poprzednika. Nie bez znaczenia jest tu pewnie charakter auta, W207 ma być zdecydowanie usportowionym C/E poprzedniej generacji. W205 oczywiście mam kombi i zawieszenie też jak w kombi. No może troche usportowione kombi
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości