Płyn chlodniczy

luki2294
Posty: 1
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 10:46

Płyn chlodniczy

Post autor: luki2294 » 9 wrz 2019, o 10:49

Witam

Mam pytanie odnośnie układu chłodniczego w mercedes c205, dokładnie chodzi o dwa zbiorniczki płynu chlodniczego do czego oba są potrzebne.
RyszardOni
Posty: 105
Rejestracja: 31 gru 2017, o 14:38

Re: Płyn chlodniczy

Post autor: RyszardOni » 9 wrz 2019, o 20:07

jeden do chłodzenia silnika a drugi do chłodzenia turbiny. tyrbina ma niezależne chlodzenie
Frankol
Posty: 13
Rejestracja: 2 sie 2019, o 17:05

Re: Płyn chlodniczy

Post autor: Frankol » 9 wrz 2019, o 21:48

RyszardOni pisze:
9 wrz 2019, o 20:07
jeden do chłodzenia silnika a drugi do chłodzenia turbiny. tyrbina ma niezależne chlodzenie
Mam rozumieć ze turbina niezależnie chłodzi się no podczas używania start stop lub wyłączenia auta po jeździe np autostrada kiedy dostaje w palnik?
sylmicha
Posty: 368
Rejestracja: 28 maja 2019, o 01:24
Lokalizacja: Stuttgart

Re: Płyn chlodniczy

Post autor: sylmicha » 9 wrz 2019, o 22:18

Frankol pisze:
9 wrz 2019, o 21:48
RyszardOni pisze:
9 wrz 2019, o 20:07
jeden do chłodzenia silnika a drugi do chłodzenia turbiny. tyrbina ma niezależne chlodzenie
Mam rozumieć ze turbina niezależnie chłodzi się no podczas używania start stop lub wyłączenia auta po jeździe np autostrada kiedy dostaje w palnik?
Każda turbina bez względu na to czy ma chłodzenie czy nie powinna być "wystudzona" olejem, który ją przede wszystkim smaruje, wirnik turbiny po dawaniu w "palnik" powinien być doprowadzony do jak najniższych obrotów,a to następuje dopiero co najmiej po 30 sekundach. Jeśli tego nie robisz to po wyłączeniu silnika turbo nie ma już smarowania, a wirnik jeszcze zasuwa z obrotami dużo wyższymi niż obroty silnika dobrego motocykla. Kto po "pałowaniu " silnika podjeżdża i sobie ot tak i gasi silnik ten często wymienia turbiny 😉. Nigdy w życiu nie zgasiłem silnika z turbo tak z marszu. Zawsze na oko minutkę musi sobie pochodzić na wolnych obrotach.
Sly
Frankol
Posty: 13
Rejestracja: 2 sie 2019, o 17:05

Re: Płyn chlodniczy

Post autor: Frankol » 10 wrz 2019, o 09:24

Dzieki Sylmich.

Ja tez nigdy nie wyalczam ale myslalem ze w tym przypadku turbina jest nadal smarowana.

Pozdrawiam.
kwiatek_kt
Posty: 13
Rejestracja: 23 lip 2019, o 12:55

Re: Płyn chlodniczy

Post autor: kwiatek_kt » 10 wrz 2019, o 11:37

A normalne to jest że w tym małym zbiorniku na włączonym zapłonie pompka non stop pracuje ?
Pozdrawiam
sylmicha
Posty: 368
Rejestracja: 28 maja 2019, o 01:24
Lokalizacja: Stuttgart

Re: Płyn chlodniczy

Post autor: sylmicha » 10 wrz 2019, o 11:52

kwiatek_kt pisze:
10 wrz 2019, o 11:37
A normalne to jest że w tym małym zbiorniku na włączonym zapłonie pompka non stop pracuje ?
Pompka jest elektryczna, więc pracuje po załączeniu zapłonu. Wszystko po to żeby płyn miał ruch jak silnik nie pracuje dzięki temu masz wyrównaną temperaturę w układzie, a nie np w newralgicznym punkcie 130 sropni, a w innym 100 stopni bo płyn stoi w miejscu.
Sly
kwiatek_kt
Posty: 13
Rejestracja: 23 lip 2019, o 12:55

Re: Płyn chlodniczy

Post autor: kwiatek_kt » 10 wrz 2019, o 11:58

Ostatnio to zauważyłem i tak nie byłem pewny czy to normalne, dzieki
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości