Start-Stop

weco
Posty: 37
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 20:01

Re: Start-Stop

Post autor: weco »

Mój to jeszcze dwóch lat nie ma,trzeba się do serwisu udać.
tomekdylik
Posty: 102
Rejestracja: 2 mar 2017, o 00:15

Re: Start-Stop

Post autor: tomekdylik »

U mnie na tą chwilę start stop w ogóle nie działa. Nie wiem czemu, temperatury już wysokie. Co prawda i tak pierwsze co po odpaleniu auta wyłączam start stop ale mimo wszystko wolałbym wiedzieć że on działa
Awatar użytkownika
kartyn
Posty: 7
Rejestracja: 29 mar 2018, o 14:23
Lokalizacja: Komorniki

Re: Start-Stop

Post autor: kartyn »

Teoretycznie w nowoczesnych samochodach turbina ma często dodatkowe chłodzenie przez płyn chłodniczy i po wyłączeniu auta tenże płyn krąży poprzez dodatkową elektryczną pompkę. Rozwiązanie to w teorii ma niwelować negatywne skutki szybkiego unieruchomienia silnika, ale warto wziąć pod uwagę, że cały widz polega nie tyle na samej temperaturze turbiny (obudowy), a jej wnętrza, które chłodzi się olejem silnikowym. Jeśli regularnie będziemy odcinać dopływ oleju po szybszej jeździe, czyli korzystać z Start&Stop, elementy wewnątrz turbiny mogą w końcu się zapiec i/lub pęknąć.

W ten sposób tłumaczył mi wady/zalety doradca serwisowy w Duda Cars w Poznaniu, gdzie dwa dni temu robiłem przegląd. Nie wiem czy czegoś nie pokręciłem, ale puenta jest taka, że jeśli jeździmy dynamicznie to wyłączajmy to ustrojstwo. Jeśli jednak jeździmy raczej rekreacyjnie, działanie tej funkcji nie powinno wybitnie zaszkodzić silnikowi, a odczujemy zmniejszenie zużycia paliwa.

Pogadajcie czasami z serwisantami na zastanawiające Was tematy - nawet jeśli raz odbijecie się od ściany, ale trafice do kogoś innego, spróbujcie ponownie. Ja np. po zmianie ASO na Dudę zapytałem o kilka intrygujących mnie kwestii, na które w poprzednim serwisie otrzymałem tylko zdawkowe odpowiedzi. No i teraz jestem trochę mądrzejszy - jak widać powyżej :D.
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Start-Stop

Post autor: miluch »

Nie widzę zalet systemu Start/Stop. To kretyńskie.

Zużywać się będzie bardziej rozrusznik (podobno wzmacniany, co to znaczy nie wiem, inny metal? tańszy? Droższy?) akumulator rozruchowy (częste duże krótkotrwałe obciążenie) turbina (chłodzona teraz cieczą).
Wielokrotnie silnik wyłączą się i włącza dosłownie na kilka sekund w korku i mam wrażenie że za każdym razem te wszystkie ruchome elementy silnika po raz kolejny ruszają od zera pod pełnym obciążeniem, tłoki, skrzynia biegów, wszystko idzie od zera a nie z jakiegoś stanu jałowego. Mam wrażenie że szarpie tym samochodem, że go męczę, cokolwiek to znaczy w tym przypadku. To nie jest płynne tak do końca.
Myślę że Start/Stop ma sens tylko w silniku elektrycznym :lol:
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Start-Stop

Post autor: gim-kg »

I w hybrydzie.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Rufio
Posty: 470
Rejestracja: 4 lis 2017, o 09:28

Re: Start-Stop

Post autor: Rufio »

W dużych silnikach ma sens start stóp.
Myślę że można oszczędzić z 0,5 do 1 litra.
Szczególnie jak są cykle swiatel 30-60 sekund.
Obrazek
C43 AMG kombi
Smoukie
Posty: 4
Rejestracja: 17 paź 2018, o 21:36

Re: Start-Stop

Post autor: Smoukie »

w C200 kombi też miałem problemy ze start-stop, działał tylko w trakcie długich podróży, podczas jazdy miejskiej silnik ciągle pracował. Zgłosiłem to w ASO samochód miał wtedy 3 lata, przy okazji pojawił się komunikat Usterka Akumulatora Pomocniczego. Pomocniczy wymienili na gwarancji (2+2), ale w sprawie Start-Stop zalecili wymianę akumulatora, gwarancja nie obejmuje - koszt 1100 zł. Pomogło od teraz działa idealnie. Ale wymiana akumulatora po trzech latach to mega słabe, szczególnie że samochód garażuje w parkingu podziemnym.

Co do samego Start-Stop:
Pozytyw : stojąc w korku lub na "czerwonym", faktycznie oszczędzamy paliwo i nie emitujemy spalin. Silnik budzi się do życia szybko i bez zbędnych opóźnień, nawet przy ruszaniu ze świateł z pedałem w podłodze nie przeszkadza to szczególnie, a w trybie jazdy Sport + system Start-Stop jest nieaktywny i silnik pracuje ciągle

Negatyw: w ciepłe dni przy wyłączonym silniku spada wydajność chłodzenia, zwiększa się wilgotność powietrza w kabinie i wzrasta temperatura, do tego automatycznie spada siła nawiewu, choć na wyświetlaczu wszystkie parametry pozostają bez zmian. jest to dla mnie męczące i wtedy wyłączam Start-Stop.
Awatar użytkownika
BikeHandler
Posty: 2
Rejestracja: 5 lis 2018, o 20:57
Lokalizacja: okolice WROCŁAW

Re: Start-Stop

Post autor: BikeHandler »

ktos92 pisze: 29 mar 2018, o 18:29 Na Vediamo można przeprogramować działanie przycisku, żeby zapamiętał ostatnia użyta opcje. Niweluje to wtedy potrzebe ciagłego wyłaczania systemu po uruchomieniu silnika.
Kolego, a skąd jesteś? Sam to ogarnąłeś?

Jest może ktoś z okolic WROCŁAWIA lub woj. opolskiego z kompem, który obsłuży w205? Mój kolega podpinał swojego kompa, ale stwierdził, że aby np. wyłączyć czujniki ciśnienia, potrzebne jest połączenie z serwerem. Podobnie ze start-stopem. Więc przypomnę moje pytanie, jest ktoś z tych okolic z kompem w pełni obsługującym w205?
ktos92
Posty: 257
Rejestracja: 9 cze 2017, o 17:49

Re: Start-Stop

Post autor: ktos92 »

BikeHandler pisze: 5 lis 2018, o 22:04
ktos92 pisze: 29 mar 2018, o 18:29 Na Vediamo można przeprogramować działanie przycisku, żeby zapamiętał ostatnia użyta opcje. Niweluje to wtedy potrzebe ciagłego wyłaczania systemu po uruchomieniu silnika.
Kolego, a skąd jesteś? Sam to ogarnąłeś?

Jest może ktoś z okolic WROCŁAWIA lub woj. opolskiego z kompem, który obsłuży w205? Mój kolega podpinał swojego kompa, ale stwierdził, że aby np. wyłączyć czujniki ciśnienia, potrzebne jest połączenie z serwerem. Podobnie ze start-stopem. Więc przypomnę moje pytanie, jest ktoś z tych okolic z kompem w pełni obsługującym w205?
Start-Stop bezpośrednio przez SD raczej nie wyłączysz. Nawet mając werjse Developer. Mercedes od dłuższego czasu uniemożliwia zmiane kodowania pod samochodem, mają system któy po numerze VIN określa z góry jaki software z jakim kodowaniem ma być wgrany pod dany samochód, dlatego ptorzebne jest połęczenie z serwerem MB. Żeby zmienić kodowanie sterowników trzeba mieć dostęp do innego oprogramowania takiego jak Vediamo czy DTS Monaco + baze danych z plikami konfiguracyjnymi itp. Baza ta używa w większości wypadków tych samoch plików co Xentry ;-) sprawa ułatwiona. Musisz też mieć na uwadze to, że po zmianie kodowanie w Vediamo lub DTS Monaco, jadąc na serwis do autoryzowanego serwisu, oni srawdzają aktualizacje dotyczące każdego sterownika w samochodzie. Istnieje możliwość, że mogą wgrać aktualizacje oprogramowania pod sterownik w któym było zmienione oprgoramowanie i wtedy wracamy do punktu wyjścia.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205 :twisted:
Alicja
Posty: 1
Rejestracja: 5 mar 2019, o 19:17

Re: Start-Stop

Post autor: Alicja »

Ryszard,ja tez mam wersje USA cła 250....myślałam ze mam usterkę ,ale faktycznie w wersji USA nie ma żadnej kontrolki żółtej.na wyswietlaczu nie pali się nic jeśli start/stop jest włączony ...gdy się auto zatrzyma i jak spełnione są warunki to tylko wówczas włącza się zielona kontrolka na wyswietlaczu,a gdy ruszymy znów wszystko gaśnie ...w tej wersji tak ma właśnie być ...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości