Wyciek plynu chlodniczego w ukladzie niskiego cisnienia
Wyciek plynu chlodniczego w ukladzie niskiego cisnienia
Witam wszystkich forumowiczow.
Od jakiegos czasu pojawia sie i znika kontrolka check engine, co zwiazane jest z wyciekiem plynu chlodzacego w ukladzie niskiego cisnienia (chlodzenie turbiny? zbiorniczek wyrownawczy po prawej stronie silnika). Auto jezdzi normalnie bez problemowo, zadnych zmian. Zeby zlokalizowac wyciek wzialem auto na podnosnik (zdjalem dolna oslone silnika)... i co najlepsze... wszedzie suchutko, zadnego sladu wycieku. Dodam ze po wlaniu ok 300ml plynu i przejechaniu ok 1km, zbiorniczek jest pusty wiec wyciek powinien byc widoczny golym okiem. Ani z gory ani z dolu nic nie widac, totalnie suchutko wszedzie. Czy moze mi ktos powiedziec gdzie podzial sie w takim razie plyn ktory znika w mgnieniu oka i nie ma sladu po nim?
Robilem jescze probe na postoju i plyn ze zbiorniczka przedmuchalem delikatnie kompresorem w uklad, bo stwierdzilem ze wtedy napewno gdzies sie pojawi wyciek... i znowu nic. Plyn znika nie wiadomo gdzie... magia. Rozkladam rece juz, moze ktos z was mial podobny problem...
Mercedes W205, 2.2 diesel bluetec, rok 2015.
Od jakiegos czasu pojawia sie i znika kontrolka check engine, co zwiazane jest z wyciekiem plynu chlodzacego w ukladzie niskiego cisnienia (chlodzenie turbiny? zbiorniczek wyrownawczy po prawej stronie silnika). Auto jezdzi normalnie bez problemowo, zadnych zmian. Zeby zlokalizowac wyciek wzialem auto na podnosnik (zdjalem dolna oslone silnika)... i co najlepsze... wszedzie suchutko, zadnego sladu wycieku. Dodam ze po wlaniu ok 300ml plynu i przejechaniu ok 1km, zbiorniczek jest pusty wiec wyciek powinien byc widoczny golym okiem. Ani z gory ani z dolu nic nie widac, totalnie suchutko wszedzie. Czy moze mi ktos powiedziec gdzie podzial sie w takim razie plyn ktory znika w mgnieniu oka i nie ma sladu po nim?
Robilem jescze probe na postoju i plyn ze zbiorniczka przedmuchalem delikatnie kompresorem w uklad, bo stwierdzilem ze wtedy napewno gdzies sie pojawi wyciek... i znowu nic. Plyn znika nie wiadomo gdzie... magia. Rozkladam rece juz, moze ktos z was mial podobny problem...
Mercedes W205, 2.2 diesel bluetec, rok 2015.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 gru 2020, o 15:50
Re: Wyciek plynu chlodniczego w ukladzie niskiego cisnienia
Posiadam Mercedesa W 205 z 2014 roku i mam ten sam problem ale w moim przypadku ten zbiorniczek z prawej strony jest polonczony z intercoolerem i chłodnica doładowującą nie ma połączenia z turbiną po obejzeniu chlodnicy z przodu stwierdziłem że mam uszkodzony intercooler a wycieku nie widać bo wypycha plyn w wydech .
Re: Wyciek plynu chlodniczego w ukladzie niskiego cisnienia
Mysle ze to chyba bedzie ten sam problem. Wiem ze zbiorniczek z prawej strony jest polaczony z intercoolerem i nie ma ma bezposredniego polaczenia z turbina ale niby wszyscy twierdza ze to dodatkowe chlodzenie turbiny (????). Teoria wypychania plunu prosto w uklad wydechowy tez byla poruszona przez mojego mechanika. Dziwne jedynie to ze po przepchnieciu w uklad ok 0,5l plynu i po odpaleniu auta nic nie poszlo wydechem (a chyba powinno wypluc co nie co).
Loniek 19838... czyli mowisz ze to uszkodzony intercooler??? wymieniles juz go u siebie? jaki to jest koszt +/- ?
Loniek 19838... czyli mowisz ze to uszkodzony intercooler??? wymieniles juz go u siebie? jaki to jest koszt +/- ?
Re: Wyciek plynu chlodniczego w ukladzie niskiego cisnienia
Po pierwsze to nie jest układ niskiego ciśnienia tylko niskich temperatur. Płyn w tym układzie chłodzi intercooler czyli powietrze doładowujące silnik oraz wymiennik ciepła z olejem skrzyni. Jeśli ubywa płynu i nie widać wycieków. To układ może nie był prawidłowo zalany. Potrzeba robić to podciśnieniowo. Jeśli płyn był wlany normalnie to może się odpowietrzać w czasie jazdy. Ewentualnie płyn może przedostawać się przez nieszczelny intercooler do silnika wraz z zasysanym powietrzem lub co gorsza przez wymiennik ciepła do oleju skrzyni AT. Jeśli samochód taką posiada. Oczywiście to są hipotezy i należało by sprawdzić szczelność układu podciśnieniowo. Przy wymianie zalecają zrobić podciśnienie -1 bar i poczekać kilkanaście minut. Zestaw do podciśnieniowego napełniania układu przy pomocy kompresora można kupić na popularnym portalu lub udać się do warsztatu.
Płyn z tego układu nie chłodzi turbo i nie ma możliwości by się przez nią przedostać do układu.
Płyn z tego układu nie chłodzi turbo i nie ma możliwości by się przez nią przedostać do układu.
C 220 d 4 matic
Re: Wyciek plynu chlodniczego w ukladzie niskiego cisnienia
Witam.mam ten sam problem z wyciekiem,czy ktoś z forumowiczów rozwiązał problem wycieku i co było przyczyną proszę o odpowiedź.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 lip 2021, o 10:46
Re: Wyciek plynu chlodniczego w ukladzie niskiego cisnienia
witam wszytskich tez mam problem ze znikajacym plynem z malego zbiorniczka ktos rozwiazal ten problem ??? co bylo przyczyna czego sie zlapac ...
Re: Wyciek plynu chlodniczego w ukladzie niskiego cisnienia
Po zalaniu układ musi się odpowietrzyć pewnie .... wiec znikniecie płynu 1km po zalaniu .. to układ się odpowietrzył.DamianR pisze: ↑19 gru 2020, o 13:34 Witam wszystkich forumowiczow.
Od jakiegos czasu pojawia sie i znika kontrolka check engine, co zwiazane jest z wyciekiem plynu chlodzacego w ukladzie niskiego cisnienia (chlodzenie turbiny? zbiorniczek wyrownawczy po prawej stronie silnika). Auto jezdzi normalnie bez problemowo, zadnych zmian. Zeby zlokalizowac wyciek wzialem auto na podnosnik (zdjalem dolna oslone silnika)... i co najlepsze... wszedzie suchutko, zadnego sladu wycieku. Dodam ze po wlaniu ok 300ml plynu i przejechaniu ok 1km, zbiorniczek jest pusty wiec wyciek powinien byc widoczny golym okiem. Ani z gory ani z dolu nic nie widac, totalnie suchutko wszedzie. Czy moze mi ktos powiedziec gdzie podzial sie w takim razie plyn ktory znika w mgnieniu oka i nie ma sladu po nim?
Robilem jescze probe na postoju i plyn ze zbiorniczka przedmuchalem delikatnie kompresorem w uklad, bo stwierdzilem ze wtedy napewno gdzies sie pojawi wyciek... i znowu nic. Plyn znika nie wiadomo gdzie... magia. Rozkladam rece juz, moze ktos z was mial podobny problem...
Mercedes W205, 2.2 diesel bluetec, rok 2015.
Tam jest glikol ... może on ERG w ropniaku tez chłodzi .... to od niego zapalają się te BMW .... glikol zapala się przez nieszczelny ERG.
A tak jak do skrzyni .. to MB robi test oleju ze skrzyni na glikol .... jak intercooler ... w przewodach ssących musi sie gromadzić coś co zostało z odparowanego glikolu.
A check Engine wiesz jaką treść miał bład ... dlaczego sie zapalił ?? Jakieś numery błędów .. bo może być ich parę.
Re: Wyciek plynu chlodniczego w ukladzie niskiego cisnienia
Podbijam temat.
Panowie, czy udało Wam się uporać z tym problemem?
Co było przyczyną ubywania płynu?
Panowie, czy udało Wam się uporać z tym problemem?
Co było przyczyną ubywania płynu?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 lip 2022, o 20:11
Re: Wyciek plynu chlodniczego w ukladzie niskiego cisnienia
Witam, mam to samo, tylko płynu ubywa po 1000 km, może ktoś to już robił, może podpowiedzieć ?
Re: Wyciek plynu chlodniczego w ukladzie niskiego cisnienia
Standardowo na polskich forach. Ktoś naprawił i już się nie pochwalił, co było przyczyną (albo nadal jeździ i dolewa).mastermahine pisze: ↑12 lip 2022, o 20:39 Witam, mam to samo, tylko płynu ubywa po 1000 km, może ktoś to już robił, może podpowiedzieć ?
S205 220d 170PS 4matic
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości