Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Nie tylko, z elementami zawieszenia, elektroniką dosłownie wszystkim. Jedna linia, wielu producentów. O przepraszam, wiele różnych nadruków
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Przebieg 60tys. km i wreszcie i ja mam komunikat o zużytych okładzinach.
Tak na marginesie - ile czasu można jeszcze pojeździć z tym komunikatem? Zrobię jeszcze ze 2-3 tys km?
Tak na marginesie - ile czasu można jeszcze pojeździć z tym komunikatem? Zrobię jeszcze ze 2-3 tys km?
C250 Estate
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Jeśli nie słychać tarcia o metal to troche pojeździsz. Weź jednak pod uwagę że przy awaryjnym ostrym hamowaniu może się akurat klocek skończyć, u mnie tak było. Najpierw kontrolka, chwila później ostry hebel na autostradzie i już nie było czym hamować. Pierwsze padły przód czy tył?
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Kontrolka mówi tylko o zużytych okładzinach, bez wskazania na tył lub przód, ale stawiam na tył, bo ostatnio jak oglądałem klocki to z tyłu były już wyraźnie zużyte, a z przodu prawie nowe.
Edit.:
Wymieniono mi w ASO tylne klocki, koszt około 800zł, tarcze mają jeszcze 0,2 mm zapasu, więc zostały stare.
Edit.:
Wymieniono mi w ASO tylne klocki, koszt około 800zł, tarcze mają jeszcze 0,2 mm zapasu, więc zostały stare.
C250 Estate
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
W innym MB bardzo szybko własnie dwa komplety klocków poleciały .. no nic .... aż kiedyś wyszło że amortyzator z tyłu już nie trzyma.
Po wymianie amorów zużycie klocków powróciło do normy ... a hamulca z tyłu w tamtym MB używała kontrola trakcji .. nie wiem co w 205 jeszcze używa ... ale tu szukałbym przyczyny.
Kiedyś był to migający żółty trójkąt i dawało to po oczach w czasie szybkiego ruszania na np. mokrej kostce brukowej .. był dobrym tez wyznacznikiem kiedy przejść na zimówki.
Po wymianie amorów zużycie klocków powróciło do normy ... a hamulca z tyłu w tamtym MB używała kontrola trakcji .. nie wiem co w 205 jeszcze używa ... ale tu szukałbym przyczyny.
Kiedyś był to migający żółty trójkąt i dawało to po oczach w czasie szybkiego ruszania na np. mokrej kostce brukowej .. był dobrym tez wyznacznikiem kiedy przejść na zimówki.
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Na zacisk idą dwa klocki a czujnik jest tylko jeden ... niekoniecznie zużycie tych klocków jest równomierne.
Jak tarcze nie mają dużego rantu i nie kwalifikują się też do wymiany .... moim zdaniem szkoda przeholować i zafundować sobie wymianę tarcz.
A wie może ktoś co jest na oryginalnych tarczach wtopione ( tak mi się wydaje bo inny kolor to ma niż połysk powierzchni trącej) - takie okrągłe kółka na powierzchni trącej tarczy .. jest ich chyba 3 lub 4 na obwodzie ??
Mi to wygląda na jakieś oznaczenie kontrolne grubości tarczy.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2020, o 14:43 przez Jara, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
?! Chyba "do zacisku" a nie "na szczękę"? Bo szczęki hamulcowe wyglądają tak:
i zastępują klocki przy współpracy z bębnami.
Tarcza nie powinna mieć niczego "wtopionego" na powierzchni trącej. Co najwyżej możesz mieć odbarwienia z powodu niejednolitej struktury materiałowej i punktowego przegrzania? Miałem tak kiedyś w tarczach EBC Turbo Groove w innym aucie:Jara pisze: ↑10 lip 2020, o 12:19 A wie może ktoś co jest na oryginalnych tarczach wtopione ( tak mi się wydaje bo inny kolor to ma niż połysk powierzchni trącej) - takie okrągłe kółka na powierzchni trącej tarczy .. jest ich chyba 3 lub 4 na obwodzie ??
Mi to wygląda na jakieś oznaczenie kontrolne grubości tarczy.
W swoich tarczach w S205 mam "okrągłe kółka na powierzchni trącej", ale dużo więcej niż 4
Podobno tylne hamulce są używane przez aktywny tempomat (aby zapobiec nurkowaniu przodu) przy delikatnym zwalnianiu i dlatego szybciej się kończą niż przednie.
C43 AMG
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Nie pisałem o AMG.
Zwykłe oryginalne nowe tarcze mają na zewnętrznej stronie małe okrągłe wgłębienia .. jest i dwa w różnej odległości od osi. Na używanych zgromadził się tam pewnie materiał z klocków i z tego powodu inny kolor. Wgłębienia te na nowej cześć są różnej głębokości ... i podobno są to wskaźniki ich min dopuszczalnej grubości. Widać 2 wymieniają tylko klocki .. widać tylko jedno .. całość.
Pytam bo to mi powiedział bajarz jakiś poza ASO ... a to mi nie wygląda na bajkę .. ma sens ....
Zwykłe oryginalne nowe tarcze mają na zewnętrznej stronie małe okrągłe wgłębienia .. jest i dwa w różnej odległości od osi. Na używanych zgromadził się tam pewnie materiał z klocków i z tego powodu inny kolor. Wgłębienia te na nowej cześć są różnej głębokości ... i podobno są to wskaźniki ich min dopuszczalnej grubości. Widać 2 wymieniają tylko klocki .. widać tylko jedno .. całość.
Pytam bo to mi powiedział bajarz jakiś poza ASO ... a to mi nie wygląda na bajkę .. ma sens ....
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Panowie 15 tys KM temu miałem wymieniane klocki przód/tyl. Ostatnio zajrzałem tam i jak te z przodu mają dużo "mięsa" to te z tylu za dobrze nie wyglądają. To możliwe żeby po 15k km poszły klocki Napęd na 4 koła jakkolwiek ma to znaczenie...
W205 C400
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Potwierdzam to, że tył zużywa się znacznie szybciej niż przód. Ja pierwszy raz tylne wymieniłem po 40 tys., natomiast przednie wtedy były zużyte w ok.50%. Distronic ma duży wpływ na zużycie tylnych klocków.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości