Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

benzik
Posty: 29
Rejestracja: 28 sie 2017, o 22:39

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: benzik »

Pytanie teraz tylko , skoro orginał schodzi tak szybko , to jak szybko zjada sie zamienniki w późniejszej eksploatacji auta (po gwarancji -auto kilkuletnie) ;-). Na zuzycie tez jakos wpływa to ze hamulec reczny zaciaga sie automatycznie co chwile ( robie krótkie odcinki i reczny pracuje na okraglo) klika razy dziennie to minimum.
C 43 AMG
ktos92
Posty: 257
Rejestracja: 9 cze 2017, o 17:49

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: ktos92 »

Oryginalne klocki zazwyczaj są miękkie i dość mocno pylą. Z drugiej strony ciekawe jak zachowają się klocki no TRW Detoc lub ATE Ceramic.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205 :twisted:
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: miluch »

zmichal pisze: 30 cze 2018, o 11:08 Styl i technika jazdy będzie tutaj bardzo istotnym parametrem. Zanim kupiłem swoje C250 pytałem kolegów z forum jakie mają spalanie przy tym silniku. Zazwyczaj padały wartości w granicach 9l/100km. Ja tylko dodam, że od nowości, gdzie przejechałem już 27 tys. km średnie spalanie w C250 wychodzi mi 7,4l/100km..., myślę, że z klockami będzie podobnie, bo z tego co patrzyłem po tycm przebiegu klocki jeszcze jak nowe...
Styl typowego kierowcy mercedesa :D

Spalanie rzeczywiście masz niskie. U mnie w C220d 50% miasto, 50% trasa 7,8l/100km a nie uważam żebym miał jakąś szczególnie ciężką nogę, więc szacun za ekonomię.
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 893
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: GLC X253 »

Kilka pytań do praktyków. Czy z wymianą klocków obowiązkowo należy wymienić czujnik. Ile czujników jest z tyłu i ile z przodu. Czy możecie polecić solidny sklep internetowy z klockami, tarczami i innymi częściami - oczywiście z poza ASO.
W innych samochodach stosuje klocki i tarcze TEXTARA, czy to dobra opcja dla MB.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 111
Rejestracja: 12 mar 2017, o 07:58

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: Jarek »

wymiana zawsze z czujnkiem - koszt kilkanaście złoty, w205 c200 dwa czujniki: przód lewy, tył prawy.
W205 C200 184PS +.... :twisted:
W222 S500... :shock:
ktos92
Posty: 257
Rejestracja: 9 cze 2017, o 17:49

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: ktos92 »

Co do Textar to się nie wypowiem. Zakładałem ATE które były naprawde dobre. Do W215 mój tata założył Pagid i też sa naprawde dobre. Do mojej obecnej W204 ostatnio założyłem komplet na przód TRW. Miałem też TRW na tyle w starszej W204 , co zauważyłem to na klockac TRW Cotec nie ma takiego pylenia.Narazie jestem zadowolony zobaczymy jak długo wytrzymaja tarcze i klocki na przodzie. Jeżdże przeważnie trasy więc podejrzewam, że powinny starczyć na o wiele dłużej niż sama jazda po mieście.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205 :twisted:
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: zmichal »

miluch pisze: 1 lip 2018, o 18:42
zmichal pisze: 30 cze 2018, o 11:08 Styl i technika jazdy będzie tutaj bardzo istotnym parametrem. Zanim kupiłem swoje C250 pytałem kolegów z forum jakie mają spalanie przy tym silniku. Zazwyczaj padały wartości w granicach 9l/100km. Ja tylko dodam, że od nowości, gdzie przejechałem już 27 tys. km średnie spalanie w C250 wychodzi mi 7,4l/100km..., myślę, że z klockami będzie podobnie, bo z tego co patrzyłem po tycm przebiegu klocki jeszcze jak nowe...
Styl typowego kierowcy mercedesa :D

Spalanie rzeczywiście masz niskie. U mnie w C220d 50% miasto, 50% trasa 7,8l/100km a nie uważam żebym miał jakąś szczególnie ciężką nogę, więc szacun za ekonomię.
Już prawie 40-tka na karku, więc jakieś takie dziadkowe klimaty mi się włączają :lol:

PS.
Wspominacie o pyleniu klocków i też mnie to strasznie denerwuje, bo felgi strasznie zachodzą moment po myciu auta. Czy w ASO można sobie zażyczyć, aby wstawili mi coś "bezpyłowego" zamiast oryginału? Jak to jest z tym montażem nieoryginalnych cześci na gwarancji w ASO?
C250 Estate
ktos92
Posty: 257
Rejestracja: 9 cze 2017, o 17:49

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: ktos92 »

Nie wiem jak w PL. W Irlandii znajomemu nie chcieli wsadzić zamienników - stwierdzili, że nie moga dać wtedy gwarancji na wykonana usługe :-( Jeżeli wymienisz klocki w innym warsztacie, gwarancji nie stracisz ale w momencie problemu z tarczami itp. ASO nie weźmie na siebie odpowiedzialności jak będziesz miał jakieś problemy z układem hamulcowym. Cała reszta będzie OK. Myśle, że podczas gwarancji jednak warto robić wszystko w ASO wtedy nic nam nie moga zarzucić, jeżeli coś będzie źle wykonane to ejst wtedy na kogo wskazać palcem :lol:

Zawsze jak wymieniałem klocki czy tarcze to starałem się brać wszystko jednego producenta. Spotkałem się już wcześniej, że tarcze i klocki różnych producentów montowane na przemian nie wpsółgrały ze soba zbyt dobrze i zawsze coś na tym cierpiało, albo klocki albo tarcze dlatego ja wychodze z założenia, Jeden producent na komplet bez mieszania, dlatego nie założyłbym nic innego na oryginalna tarcze.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205 :twisted:
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 893
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: GLC X253 »

Zapewne jak w przypadku innych marek Mercedes nie jest producentem klocków, a być może także tarcz hamulcowych i korzysta z produktów wyspecjalizowanych firm. Mój wybór Textara wynikł z tego, że na pierwszy montaż były użyte klocki tej marki i nie widziałem powodu by dopłacić drugie tyle i mieć na klockach także znaczek producenta samochodu. Czy zatem ktoś rozszyfrował kto jest dostawcą tych podzespołów.
ZW (GLC 250 - 211KM)
ktos92
Posty: 257
Rejestracja: 9 cze 2017, o 17:49

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: ktos92 »

Na niektórych klockach Mercedesa które kupowałem między innymi do W203, W204, W176 widniało logo TRW

Aczkolwiek tutaj widać, że do W205 na tył pakowane sa ATE:
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1a17f903be

Na przód, TRW
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1a12af1a35

W176 przód
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1ebd5b4210

C218 przód
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1c72575146

Tak wyglada jakby na przód producentem było TRW, na tył ATE

A tutaj ciekawostka A45 klocki na tył i podwójne logo TRW i TEXTAR
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1a2dbfe6c3

Zerknałem z ciekawości na katalogi TRW i TEXTAR i tam na dzień dzisiejszy maja tylko klocki dostępne do W205.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205 :twisted:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość