Ciśnienie w oponach

Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Ciśnienie w oponach

Post autor: zmichal »

Czytając ostatnio w prasie motoryzacyjnej test nowego Audi Q8 zaciekawiła mnie pewna informacja, która producent tego modelu podaje w formie naklejki na słupku B. Jest tam info, że celem poprawienia komfortu resorowania, przy spokojnej jeździe zalecane jest obniżenie ciśnienia w oponach o 0,3 bara :shock:
Tak sobie teraz myślę - w moim C250 przy kołach 17'' i Airmaticu nie wiedzieć czemu - Mercedes zaleca pompować aż 2,5 bara, co finalnie daje dość kiepską amortyzację nierówności typu łaty, studzienki czy szyny kolejowe. Zastanawiam się czy w owym Q8 są zastosowane jakieś inne opony, czy generalnie upuszczenie 0,3 bara w przypadku W205 nie będzie wpływało na trwałość opony i przyczepność auta? :roll:
Tym bardziej, że w większości aut tej klasy zalecane jest zazwyczaj 2,0 bara.
C250 Estate
maciek
Posty: 34
Rejestracja: 21 lis 2016, o 14:05

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: maciek »

Właśnie wróciłem z ASO i widzę, że skorygowali mi z 2,5 które miałem do 2,75 (C200 sedan). Trochę się zdziwiłem szczerze mówiąc.
RyszardOni
Posty: 121
Rejestracja: 31 gru 2017, o 14:38

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: RyszardOni »

u mnie na slupku jest tyl ok. 4 bar a przod ok 3,5 bar jutro sprawdze dokladnie.
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: zmichal »

Ostatnio zacząłem pompować opony na 2,0 zamiast zalecanych 2,5 i zauważalnie bardziej miękko auto radzi sobie z pojedyńczymi szynami, łatami itp. i wcale nie widać, żeby koła były niedopompowane. Opony pewnie szybciej szlag trafi, ale wolę komfort :)
Wciąż nie mogę zrozumieć po kiego grzyba oponę 225/55R17 pompować aż do wartości 2,5 bara? W cięższym W211 z wyższym profilem opon producent zalecał właśnie 2,0.
C250 Estate
sylmicha

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: sylmicha »

U mojej lubej w kombiaku nabili jej przód 2,6 tył 2,9. Zmieniłem na 2,2 i 2,3 i jest znacznie lepiej. W sedanie wg tacho mam 2,5 i 2,6 i też muszę to skorygować bo nie jestem zachwycony Air Maticem. Jest super jak auto jest obciążone ale jak jeżdżę sam to jest średnio fajnie. I albo to wina zbyt dużego ciśnienia albo na 17 stkach air matic słabo jeździ. Zmienię raczej na 19stki. Tym bardziej, że w dowodzie ma taki wbite. Czyli takie miał i podmienili. Co do ciśnienia to trzeba mierzyć przy niezbyt wysokich temperaturach i po szybszej i dłuższej jeździe bo ciśnienie będzie zawsze za wysokie.
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: zmichal »

Tak się jeszcze sylmicha zastanawiam z tym Airmaticem w W205 - czy on nie jest celowo zestrojony na raczej niezbyt duży komfort, no bo przecież to tylko C-klasa, segment D, więc klient nie może dostać komfortu jak w segmencie F.
Miałem wcześniej W211 ze zwykłym zawieszeniem i takie drobne nierówności typo szyny kolejowe, łaty itp lepiej tłumiło, natomiast tutaj Airmatic ładnie połyka "bujane" nieruwności, ale z takimi właśnie szynami, łatami radzi sobie raczej kiepsko.
Muszę się kiedyś przejechać W213 z pneumatyką, bo jestem ciekaw jak tam został zestrojony tryb Comfort :roll:
C250 Estate
sylmicha

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: sylmicha »

213 oczywiście ma o niebo lepiej ponieważ ma większy rozstaw osi i większą masę własną. C oprócz słabego wybierania nierówności ma charakterystyczny na niektórych wybojach "uskok" tylnej osi w bok. Jeśli chodzi o kiepskie wybieranie nierówności ma to potęgowane akustycznie poprzez słabe wyciszenie. Duroalumuniowe elementy karoserii,do których przymocowane są amortyzatory i poduszki powietrzne zawieszenia bardzo przenoszą hałas i odbieramy to jako słabe działanie zawieszenia. Ja z tyłu sobie z tym poradziłem podczas wyciszania bagażnika. Okleiłem alubutylem pekle gdzie mocowane są amortyzatory. Bardzo dużo to pomogło, oczywiście nie resoruje lepiej ale jest ciszej i dzięki temu masz złudzenie większego komfortu. Zastanawiam się też czy oby do aira koła 17stki nie są za małe. Teoretycznie większe koło, niższy profil = mniejszy komfort. Ale być może jednak średnica zewnętrzna większego koła lepiej jest zestrojona z tym typem zawieszenia. Ja wymienię na 19stki i powiem Ci czy jest lepiej czy nie.
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: zmichal »

Ja zbieram kasę na kompletne wyciszenie, o którym już tu pisałem na forum w temacie "szum wiatru".
No ale chwila - przy felgach 19'' przecież mamy dużo niższy profil opony i chyba średnica całkowita kompletnego koła będzie taka sama jak przy mniejszych felgach z wyższym profilem opony? Przecież inaczej byłoby to bez sensu, wskazania prędkościomierze i licznika przebiegu by się zminiły po takiej zmianie kół..
C250 Estate
sylmicha

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: sylmicha »

Tak, profil jest mniejszy, ale koło po zewnętrznej jest trochę większe. Chodzi też o powierzchnię styku opony z podłożem. W przyszłym tygodniu to rozkminie,najwyżej będę bardziej rozczarowany komfortem ale wygląd auta mi to zrekompensuje 😂
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: GLC X253 »

Jeśli zastosujesz opony i felgi zgodne z homologacją samochodu, to różnica w średnicach kół jeśli będzie to nieistotna. Zmieni się oczywiście powierzchnia styku z drogą, a zatem zwiększą opory toczenia i spadnie dynamika oraz niestety jej zdolność amortyzowania. Częstym błędem jest nieodpowiedni dobór felg pod względem szerokości i wielkości odsadzenia czyli ET. Czasem widać amatorów dziwnego tuningu którzy na bardzo szeroka felgę zakładają zbyt wąskie opony - aż strach pomyśleć co się stanie przy złapaniu kapcia.
ZW (GLC 250 - 211KM)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości