Kola 4matic
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 16 wrz 2018, o 06:32
Kola 4matic
Witam, na lato chcialbym do swojego c250 cdi 4matic zalozyc felgi 20" i troche go obnizyc(albo gwintowane zawieszenie, albo tylko sprezyny). W zadnym katalogu nie znalazlem felg 20-calowych do C-klasy. Pytanie moje jest takie: czy moga byc rozne rozmiary kol na osiach przy 4 maticu? Mam na mysli np 225 przod i 255 tyl przy roznych profilach? Czy musze wlasnie uwazac na to, zeby kola byly takie same? Znajomy w BMW z xdrive wlasnie w ten sposob zalatwil konwerter...
Re: Kola 4matic
Ja mam w prawdzie 18’ ale 225. Przód a 245 tył wiec ważne są proporcje
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
C200+chip 4matic AMG
Re: Kola 4matic
Szerokość koła nie jest ważna ale istotna jest wysokość/ średnica koła , będą się kręcić z różnymi prędkościami i załatwisz napęd . Nawet ilość powietrza w kołach może mieć znaczenie dla napędu 4x4
Re: Kola 4matic
4 matic jest stałym napędem na 4 koła, zatem w odróżnieniu od napędów dołączanych jest szczególnie wrażliwy na różnice w obwodach kół. Zatem wszystkie koła powinny być tej samej średnicy. W tym napędzie stosowanie różnej szerokości na osiach tylnej i przedniej nie ma większego sensu, a w dłuższym okresie czasu może być szkodliwe z racji niejednakowego zużywania się opon. Poza tym raczej niemożliwe będzie dobranie opon o różnej szerokości z zachowaniem identycznej średnicy czyli obwodu opony.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Kola 4matic
Różna szerokość opon w moim aucie jest fabryczna AMG line.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
C200+chip 4matic AMG
Re: Kola 4matic
No cóż skoro producent tak skonfigurował, to widocznie udało mu się dobrać opony o prawie identycznej średnicy. Poza efektem wizualnym osobiście nie widzę korzyści z takiej konfiguracji przy napędzie 4 matic. To tylko moja opinia i jeśli się mylę proszę mnie przekonać, że ma to sens.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Kola 4matic
Szersze opony to porostu lepsza trakcja. Mercedes 4matic ma automatyczne więcej momentu przekazuje na tylne koła. Tak wiec w krytycznych momentach robi to różnice. Jeśli jeździmy by jak najmniej spalić paliwa to nie ma to sensu.
C200+chip 4matic AMG
Re: Kola 4matic
Wydaje mi się że w obecnych generacjach systemu 4 MATIC nie ma już sprzęgła pomiędzy osiami, a zatem nie ma możliwości zmiany wielkości przekazywanej mocy na osie. Uślizgi poszczególnych kół koryguje układ ESP. Oczywiście na tylną oś cały czas przekazywane jest nieco więcej mocy, ale to zapewne wynika z nieco większego obciążenia (masy) tylnej osi w pełni obciążonego samochodu. Jeśli dysponujemy nadwyżkami mocy (myślę że to pow. 250 KM) to lepiej byłoby zastosować szersze opony, ale na obu osiach, oczywiście na ile pozwoli oś przednia i dopuścił MB. Przypominam, że stosowanie niezgodnych z homologacją opon w przypadku wypadku może być powodem problemu z ubezpieczycielem, a jeśli "przegniemy z modyfikacjami" także z diagnostą podczas przeglądu okresowego. Przed podjęciem decyzji o dość kosztownej modyfikacji warto to wziąć pod uwagę.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Kola 4matic
Przepraszam, że podepnę się przy okazji pod temat, bo jest zbliżony. Czekam na odbiór nowego C200 4 matic, mam informację, że opony są przód 225/48/R18 tył 245/40/R18. Auto przyjedzie na letnich, chcę zamówić zimówki. Czy w takim przypadku stosowania różnych rozmiarów przód / tył tak samo trzeba zamówić zimówki? Pytam, bo nie mam doświadczenia w stosowaniu różnych rozmiarów na osie. Czy może być zimowka jednolita 225/45/R18?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości