OPONY LETNIE

venom0791
Posty: 49
Rejestracja: 13 sie 2020, o 13:26
Lokalizacja: Stuttgart

Re: OPONY LETNIE

Post autor: venom0791 »

C200 4Matic AirMatic pisze: 29 mar 2020, o 17:44 Nie o to chodzi, żeby teraz każdy był prawnikiem i pisał co mozna, a co nie. Jak stanie się coś poważnego, to każda sprawa będzie indywidualnie rozpatrywana i przez różnych prawników. Mi raczej chodzi o to, a raczej nie rozumiem dlaczego nie kupujecie opon z MO jeśli są one inne od standardowej i dydykowane. Każdy tutaj będzie przekonywał, że jego opony są najlepsze i najwspanialsze (Michelin, Bridgestone, Pirelli, Dunlop), a tak naprawdę każda sprawdza się najlepiej w innych warunkach. Co do ceny to różnica ok 50zl, przy czym jak we wrześniu kupowałem zimówki to zapłaciłem taniej niż za standardową , a data produkcji była 06/19. Reasumując zapłaciłem taniej i śpię (a raczej jeżdżę) spokojnie.
Homologacja Mercedes, Audi i wszystkie inne to jedna wielka bzdura i wyciąganie kasy od naiwnych. Opona z homologacją np Mercedesa, nie ważna marka jest identyczna jak opona bez tego napisu. Nie różni się niczym. Co do opon MOE to wszystkie są Run Flat, co to oznacza? Ano możesz jechać na kapciu tylko producent nie dodał, że w większości przypadków ta opona po wbiciu gwoździa jest do wyrzucenia. Co jeszcze oznacza Run Flat? Wyższą cenę przy wymianie,szybsze niszczenie zawieszenia i karoserii,gorszy komfort,wyższą głośność i szybsze zużywanie się. Miesiąc temu złapałem gwoździa opona Pirelli P Zero MOE 255/35/19 pojechałem żeby to naprawili i dowiedziałem się, że opon Run Flat się nie naprawia. Opona jednorazowa. Mercedes je wciska bo oszczędza na lewarku i kluczu do kół oraz obniża w ten sposób masę pojazdu do testów na zużycie paliwa. Do naszych aut najlepsza jest opona XL czyli wzmacniana i taka musi być żeby samochód odpowiednio zachowywał się na zakrętach. Tak więc opony MOE to marketing i naciąganie klientów.
Jeszcze tylko dodam, że homologację ma każda opona dopuszczona do sprzedaży i żaden serwis, ubezpieczyciel i Bóg wie kto jeszcze nie ma prawa odmówić wypłaty odszkodowania czy odmówić reklamacji przy naprawie samochodu bo opona nie jest np MO lub MOE. Opona ma być zgodna z homologacją do samochodu czyli indeks prędkości, wzmocnienie lub nie, wymiary i głębokość bieżnika. A nie jakieś MOE, Audi, BMW, Porsche lub inne. Nie ma to najmniejszego znaczenia. Ja wymieniłem teraz na GY F1 Asymmetric 5,które są grosze od Asymmetric 3. Dlaczego? Są głośniejsze o 2dB,nie mają rantu ochronnego.
Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: OPONY LETNIE

Post autor: gim-kg »

venom0791 pisze: 19 sie 2020, o 21:53 Co do opon MOE to wszystkie są Run Flat, co to oznacza?
Nieprawda. Mam opony letnie i zimowe z oznaczeniem MOE i nie są to RF jedynie XL.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Rufio
Posty: 470
Rejestracja: 4 lis 2017, o 09:28

Re: OPONY LETNIE

Post autor: Rufio »

Nie.
MO = Mercedes Oryginal opona zwykla
MOE = Mercedes Oryginal Extended opona Run Flat
Obrazek
C43 AMG kombi
venom0791
Posty: 49
Rejestracja: 13 sie 2020, o 13:26
Lokalizacja: Stuttgart

Re: OPONY LETNIE

Post autor: venom0791 »

gim-kg pisze: 20 sie 2020, o 04:16
venom0791 pisze: 19 sie 2020, o 21:53 Co do opon MOE to wszystkie są Run Flat, co to oznacza?
Nieprawda. Mam opony letnie i zimowe z oznaczeniem MOE i nie są to RF jedynie XL.
Akurat. Każda MOE jest Run Flat. Każdy Run Flat jest XL,ale nie każdy XL jest Run Flat.Chodzi o to, że lepsza czyli cichsza, trwalsza, bardziej miękka czyli komfortowa jest opona bez Run Flat ale nie można na niej jeździć na kapciu. Natomiast opona XL czyli wzmacniana jest przewidziana do np W205 i na taką oponę auto ma homologację, nie na oponę MOE.Marketing.
Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: OPONY LETNIE

Post autor: gim-kg »

Rufio pisze: 20 sie 2020, o 06:57 Nie.
MO = Mercedes Oryginal opona zwykla
MOE = Mercedes Oryginal Extended opona Run Flat
Sorry - mea culpa - masz rację.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Awatar użytkownika
C200 4Matic AirMatic
Posty: 82
Rejestracja: 14 mar 2020, o 17:35
Lokalizacja: Zakopane

Re: OPONY LETNIE

Post autor: C200 4Matic AirMatic »

venom0791 pisze: 19 sie 2020, o 21:53
C200 4Matic AirMatic pisze: 29 mar 2020, o 17:44 Nie o to chodzi, żeby teraz każdy był prawnikiem i pisał co mozna, a co nie. Jak stanie się coś poważnego, to każda sprawa będzie indywidualnie rozpatrywana i przez różnych prawników. Mi raczej chodzi o to, a raczej nie rozumiem dlaczego nie kupujecie opon z MO jeśli są one inne od standardowej i dydykowane. Każdy tutaj będzie przekonywał, że jego opony są najlepsze i najwspanialsze (Michelin, Bridgestone, Pirelli, Dunlop), a tak naprawdę każda sprawdza się najlepiej w innych warunkach. Co do ceny to różnica ok 50zl, przy czym jak we wrześniu kupowałem zimówki to zapłaciłem taniej niż za standardową , a data produkcji była 06/19. Reasumując zapłaciłem taniej i śpię (a raczej jeżdżę) spokojnie.
Homologacja Mercedes, Audi i wszystkie inne to jedna wielka bzdura i wyciąganie kasy od naiwnych. Opona z homologacją np Mercedesa, nie ważna marka jest identyczna jak opona bez tego napisu. Nie różni się niczym. Co do opon MOE to wszystkie są Run Flat, co to oznacza? Ano możesz jechać na kapciu tylko producent nie dodał, że w większości przypadków ta opona po wbiciu gwoździa jest do wyrzucenia. Co jeszcze oznacza Run Flat? Wyższą cenę przy wymianie,szybsze niszczenie zawieszenia i karoserii,gorszy komfort,wyższą głośność i szybsze zużywanie się. Miesiąc temu złapałem gwoździa opona Pirelli P Zero MOE 255/35/19 pojechałem żeby to naprawili i dowiedziałem się, że opon Run Flat się nie naprawia. Opona jednorazowa. Mercedes je wciska bo oszczędza na lewarku i kluczu do kół oraz obniża w ten sposób masę pojazdu do testów na zużycie paliwa. Do naszych aut najlepsza jest opona XL czyli wzmacniana i taka musi być żeby samochód odpowiednio zachowywał się na zakrętach. Tak więc opony MOE to marketing i naciąganie klientów.
Jeszcze tylko dodam, że homologację ma każda opona dopuszczona do sprzedaży i żaden serwis, ubezpieczyciel i Bóg wie kto jeszcze nie ma prawa odmówić wypłaty odszkodowania czy odmówić reklamacji przy naprawie samochodu bo opona nie jest np MO lub MOE. Opona ma być zgodna z homologacją do samochodu czyli indeks prędkości, wzmocnienie lub nie, wymiary i głębokość bieżnika. A nie jakieś MOE, Audi, BMW, Porsche lub inne. Nie ma to najmniejszego znaczenia. Ja wymieniłem teraz na GY F1 Asymmetric 5,które są grosze od Asymmetric 3. Dlaczego? Są głośniejsze o 2dB,nie mają rantu ochronnego.
Chyba Cię pogieło. Ja nie po to kupiłem Mercedesa, żeby klucze wozić i koło zmieniać. Sama nazwa Mercedes jest marketingiem, za który płaci się 2 razy więcej niż inną markę. Każdy wulkanizator powie Ci, zeopony MO różnią się od standardowej. I jeszcze jedno, dobrze że kupiłeś nową oponę po przebiciu, najważniejsze bezpieczeństwo Twoje i innych użytkowników dróg. Ja nigdy nie kozystam z opony, która była przebita, kupuję nową.
venom0791
Posty: 49
Rejestracja: 13 sie 2020, o 13:26
Lokalizacja: Stuttgart

Re: OPONY LETNIE

Post autor: venom0791 »

Kolego C200 4Matic AirMatic człowiek uczy się całe życie i głupi umrze. Ale niech będzie elastyczny,a nie "betonowy". Ten wulkanizator to albo się nie zna, albo jest cfany i wyczuł,że ty się nie znasz. Nie chce mi się tutaj bawić w te konwertowanie zdjęć ale pokazałbym ci takie same opony z napisem MO czy Audi i identyczne bez tych napisów z takimi samymi parametrami. No ale ktoś nie elastyczny powie, że pewnie w środku są inne. Dam ci przykład opony MO,a więc z homologacją Mercedesa czyli wg ciebie cuda nad cudami. Otóż jest to np opona Hankook Ventus MO,która jest tragiczną oponą gdzie w poślizg można wpaść nawet na suchym asfalcie. Co do lewarka to mając opony MO, a nie MOE musisz mieć zapas lub przynajmniej Tirefit bo na tej oponie bez powietrza nie pojedziesz. Możesz mieć oczywiście jeszcze ubezpieczenie i czekać na lawetę. Ciekaw też jestem ile już tych opon przebiłeś i wymieniłeś na nowe. Notabene przebicie opony w profilu np gwoździem i jej wyrzucenie jest głupotą, marnotrastwem,złym wpływem na środowisko naturalne i naiwnością. No chyba, że do tego kogoś zmuszą bo ma Run Flat. Jedyne z czym się zgadzam co napisałeś to "sama nazwa Mercedes jest marketingiem i trzeba za to więcej płacić.
Awatar użytkownika
C200 4Matic AirMatic
Posty: 82
Rejestracja: 14 mar 2020, o 17:35
Lokalizacja: Zakopane

Re: OPONY LETNIE

Post autor: C200 4Matic AirMatic »

venom0791 pisze: 19 sie 2020, o 21:53
C200 4Matic AirMatic pisze: 29 mar 2020, o 17:44 Nie o to chodzi, żeby teraz każdy był prawnikiem i pisał co mozna, a co nie. Jak stanie się coś poważnego, to każda sprawa będzie indywidualnie rozpatrywana i przez różnych prawników. Mi raczej chodzi o to, a raczej nie rozumiem dlaczego nie kupujecie opon z MO jeśli są one inne od standardowej i dydykowane. Każdy tutaj będzie przekonywał, że jego opony są najlepsze i najwspanialsze (Michelin, Bridgestone, Pirelli, Dunlop), a tak naprawdę każda sprawdza się najlepiej w innych warunkach. Co do ceny to różnica ok 50zl, przy czym jak we wrześniu kupowałem zimówki to zapłaciłem taniej niż za standardową , a data produkcji była 06/19. Reasumując zapłaciłem taniej i śpię (a raczej jeżdżę) spokojnie.
Homologacja Mercedes, Audi i wszystkie inne to jedna wielka bzdura i wyciąganie kasy od naiwnych. Opona z homologacją np Mercedesa, nie ważna marka jest identyczna jak opona bez tego napisu. Nie różni się niczym. Co do opon MOE to wszystkie są Run Flat, co to oznacza? Ano możesz jechać na kapciu tylko producent nie dodał, że w większości przypadków ta opona po wbiciu gwoździa jest do wyrzucenia. Co jeszcze oznacza Run Flat? Wyższą cenę przy wymianie,szybsze niszczenie zawieszenia i karoserii,gorszy komfort,wyższą głośność i szybsze zużywanie się. Miesiąc temu złapałem gwoździa opona Pirelli P Zero MOE 255/35/19 pojechałem żeby to naprawili i dowiedziałem się, że opon Run Flat się nie naprawia. Opona jednorazowa. Mercedes je wciska bo oszczędza na lewarku i kluczu do kół oraz obniża w ten sposób masę pojazdu do testów na zużycie paliwa. Do naszych aut najlepsza jest opona XL czyli wzmacniana i taka musi być żeby samochód odpowiednio zachowywał się na zakrętach. Tak więc opony MOE to marketing i naciąganie klientów.
Jeszcze tylko dodam, że homologację ma każda opona dopuszczona do sprzedaży i żaden serwis, ubezpieczyciel i Bóg wie kto jeszcze nie ma prawa odmówić wypłaty odszkodowania czy odmówić reklamacji przy naprawie samochodu bo opona nie jest np MO lub MOE. Opona ma być zgodna z homologacją do samochodu czyli indeks prędkości, wzmocnienie lub nie, wymiary i głębokość bieżnika. A nie jakieś MOE, Audi, BMW, Porsche lub inne. Nie ma to najmniejszego znaczenia. Ja wymieniłem teraz na GY F1 Asymmetric 5,które są grosze od Asymmetric 3. Dlaczego? Są głośniejsze o 2dB,nie mają rantu ochronnego.
Tutaj link do różnicy między normalną, a homologowaną oponą. https://www.wyborkierowcow.pl/opony-z-h ... ogumienie/
Awatar użytkownika
C200 4Matic AirMatic
Posty: 82
Rejestracja: 14 mar 2020, o 17:35
Lokalizacja: Zakopane

Re: OPONY LETNIE

Post autor: C200 4Matic AirMatic »

Czym się różnią opony z homologacją.
https://www.wyborkierowcow.pl/opony-z-h ... ogumienie/
venom0791
Posty: 49
Rejestracja: 13 sie 2020, o 13:26
Lokalizacja: Stuttgart

Re: OPONY LETNIE

Post autor: venom0791 »

Cały ten wpis ogranicz do zdania:
"Opony z homologacją powinni kupować kierowcy samochodów, których producent dopuszcza stosowanie tylko jednego, specjalnego modelu ogumienia. W praktyce dotyczy to aut sportowych takich jak np. Ferrari czy Porsche i ma tu szczególne znaczenie." W Mercedesie po za kilkoma przypadkami, w których nie ma żadnej wersji W205 opony MO i MOE są takie same jak opony bez tych oznaczeń tych samych producentów i modeli opon.
Wszystko inne to taki sam marketing jak to,że Vizir wypierze na bardziej biało.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości