Opony wielosezonowe

BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Opony wielosezonowe

Post autor: BBbiker »

Jara pisze: 8 cze 2020, o 22:02 Może to wielosezonówki GY ... moze inny rozmiar ... aczkolwiek Micheliny Crosclima dużo osób potwierdza mi wady ich.
Po 20 tys zrobiły już sie latem wyraźnie głośniejsze
Mój rozmiar to 235.
Dobrze wiedzieć bo w przyszłości zakładam wymianę letnich Conti na wielosezonówki właśnie Michelina lub GY.
Jeżeli się potwierdzi z tym wzrostem hałasu to kupię sprawdzone GY bo głośne opony mnie wkurzają a Conti są dramatycznie głośne do tego stopnia że w C klasie obutej właśnie w Conti w trakcie toczenia hałas mam większy niż w starej Sportage na GY.
Żeby jeszcze przyczepność była lepsza ale gdzie tam..
Niemniej może być i tak, że akurat na C klasie wielosezonówki zachowują się gorzej tego nie wiem póki co porównanie mam z różnych aut.
Na pewno w przypadku Sportage jak dla mnie wielosezonówki wygrywają.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Opony wielosezonowe

Post autor: Jara »

No i wyszło to że jedno koło wymaga 100 gramów.
Wiec obrócili oponę na feldze i dalej w tym samym miejscu ( opony) takie samo niedoważenie ( no może 5 gram udało sie ugrać).
Werdykt taki że to wina opony i tej klasy opony nie powinny mieć takich wartości.
A gwarancje ich to se można praktycznie wsadzić do d...

Oczywiście reszta opon trzyma parametry .. tego modelu opony już nie produkują.
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Opony wielosezonowe

Post autor: BBbiker »

Dojechałem dwie moje GY do granicy zużycia żadnych problemów z wyważaniem nie miałem.
Kupuję dwie nowe. Dobrego się nie zmienia.
kind33
Posty: 15
Rejestracja: 13 cze 2020, o 20:43

Re: Opony wielosezonowe

Post autor: kind33 »

Goodyear Vector 4 seasons 3-gen, kupione po analizie testów, które wygrywały.
Po Ok. 1000 km mogę stwierdzić, że są miękkie, Ciche, dobrze trzymają na asfalcie i na śniegu. W porównaniu do poprzednich Michelin crossclimate są bardziej miękkie.
Awatar użytkownika
C200 4Matic AirMatic
Posty: 82
Rejestracja: 14 mar 2020, o 17:35
Lokalizacja: Zakopane

Re: Opony wielosezonowe

Post autor: C200 4Matic AirMatic »

Wielosezonowe gorsze i droższe (wycinek z prasy).
Opony całoroczne, podobnie jak każde, się zużywają, tylko znacznie szybciej. Nie ze względu na specyfikę techniczną, lecz dlatego, że używamy ich przez cały rok. Przyjmując proste założenie, że używamy jednego typu ogumienia sezonowego przez pół roku, to całoroczne zużyje się 2-krotnie wcześniej. Idąc dalej tym torem, ogumienie całoroczne trzeba kupować 2 razy częściej. Co więcej, dobrej klasy opona całoroczna z reguły jest o kilkadziesiąt złotych droższa od porównywalnej klasy opony sezonowej. Zatem za opony płacimy więcej, ale oszczędzamy na ich wymianie. 

Jednak i tu pojawia się pewien problem. Otóż nierzadko już po 2-3 latach użytkowania samochodu trzeba opony całoroczne wymienić, kiedy analogicznie 2 komplety opon sezonowych byłyby jeszcze w dobrej kondycji. I co ważne, opony całoroczne już i tak są pewnym kompromisem, więc im mocniej zużyte, tym bardziej odstają parametrami od opon sezonowych – gorzej spisują się zarówno latem, jak i w szczególności zimą. Dlatego może być też tak, że o ile 2 komplety opon sezonowych wystarczą nam na 5 lat, o tyle - dbając o własne bezpieczeństwo - opony całoroczne trzeba będzie wymienić już po 2 latach. Z drugiej jednak strony w tej sytuacji mamy co 2 lata nowe ogumienie, co też jest pewną zaletą.

PODSUMOWANIE – DLA KOGO OPONY CAŁOROCZNE?

Opony całoroczne to znakomite zamienniki opon sezonowych dla osób, które nie mają dużych wymagań w zakresie przyczepności, podróżują z reguły w dobrych warunkach drogowych i nie chcą troszczyć się o pogodę. W pewnych sytuacjach pozwolą zaoszczędzić pieniądze, m.in. na wymianę i przechowywanie. To też dobre opony dla osób, które mają świadomość ich użytkowania i przynajmniej raz w roku dokładnie się im przyjrzą lub zlecą to mechanikowi.

Opony całoroczne to nie jest dobra propozycja dla kierowców beztroskich, którzy dowiedzą się o zużytych oponach dopiero podczas kontroli drogowej lub corocznego badania technicznego. To nie są też opony dla osób jeżdżących dynamicznie. O ile przy łagodnej zimie opony całoroczne najpewniej będą lepszą propozycją, o tyle latem już z pewnością nie.
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Opony wielosezonowe

Post autor: hubertuss »

Ah ta dzisiejsza prasa. Czytając ten wycinek nieźle się uśmiałem. Bo problem w tym jest taki, że w tak zwanej prasie motoryzacyjnej pracuje coraz więcej dziennikarzy, którzy o motoryzacji tak naprawdę nie mają pojęcia. Lubią ja interesują się ale nie znają się. A takie artykuły to często wynik lektury forów i innych gazet podobnie "fachowych".
Nie jestem za wielosezonówkami, nie używam ale co to są za argumenty.
- 2 razy szybciej się zużywają. Tu nawet nie trzeba się znać a logicznie myśleć. Że sumarycznie mniej więcej to samo wyjdzie. Oczywiście dużo zależy od tego jakiej marki opony się kupi i od mieszanki jaką będą miały bo jedne ścierają się szybciej inne wolniej. Nawet w ramach jednej kategorii czy to zimowe, czy to letnie czy wielosezonowe. Jeśli robimy np 100 tys km przez dwa lata i potrzebujemy jednego kompletu letnich i zimowych. To tak samo potrzebujemy dwóch kompletów wielosezonowych. Wydamy więc mniej więcej te same pieniądze.
- potrzeba wymiany opon wielosezonowych co dwa lata. Na jakiej podstawie? Dlaczego?
- o jakiej świadomości użytkowania opon pisze autor? O jakich beztroskich kierowcach?
Oczywiście opony wielosezonowe mają wiele wad. A największą jest ich uniwersalność. Czyli w lecie nie trzymają jak letnie zimą jak zimowe. Ale większość tego tekstu to jakieś bzdury.
C 220 d 4 matic
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Opony wielosezonowe

Post autor: BBbiker »

Zapomnieli jakoś poinformować, że sezonowe zimówki po trzech sezonach nawet jeśli mają wysoki bieżnik i tak są do wymiany BO WŁAŚCIWOŚCI MATERIAŁU SĄ DALEKO INNE OD TYCH W NOWEJ OPONIE a jeśli są nieprawidłowo składowane (np. brak ochrony przed wysoką temperatura latem )to i wcześniej.
Generalnie trzeba kalkulować swoje przebiegi. Poniżej ca 15 tys km rocznie wymiana opon sezonowych przestaje mieć sens zwłaszcza, że obecne opony całoroczne klasy premium naprawdę są OK.
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: Opony wielosezonowe

Post autor: Schnaider »

Jeśli chodzi o właściwości opon to można przeczytać chociażby tylko stronę 1 pod poniższym linkiem.
https://www.oponeo.pl/files/gwarancja/Continental.pdf
Już dmuchacie balon i żebyście nie odlecieli w stratosferę :twisted:
No chyba, że dla kogoś Conti to firma krzak.
Obrazek
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Opony wielosezonowe

Post autor: BBbiker »

Sorry ale to dotyczy opon nieużywanych a używane w różnych warunkach to spora różnica.
Kiedyś czytałem też taki test - te same opony nowe i 3 letnie - wyniki były bardzo rozbieżne.
Sam też dwukrotnie doświadczyłem zamiatania d..ą na Miechelin Alpin, które miały 5 lat dobrze, że wyprowadziłem auto - nigdy więcej starych zimówek.
Co do Conti to IMO jest wiele lepszych opon.
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Opony wielosezonowe

Post autor: dasonen »

BBbiker pisze: 2 lut 2021, o 12:47 Kiedyś czytałem też taki test - te same opony nowe i 3 letnie - wyniki były bardzo rozbieżne.
Kiedyś czytałem test, w którym diesel VW wypadał czyściej od hybrydowej benzyny :) Jak również test, w-g którego telefon komórkowy starszy niż rok - do niczego się nie nadaje, bo jest dwie epoki technologiczne do tyłu :)
BBbiker pisze: 2 lut 2021, o 12:47Sam też dwukrotnie doświadczyłem zamiatania d..ą na Miechelin Alpin, które miały 5 lat dobrze, że wyprowadziłem auto - nigdy więcej starych zimówek.
Pewnie miałeś za dużo mocy w aucie. Zbyt mocne silniki są niebezpieczne i prowadzą do takich niebezpiecznych sytuacji wynikających z kozaczenia.
Ja natomiast jechałem kiedyś A4 właśnie z Michelin Alpin, które miały przynajmniej 7 lat (wiem, bo 4 lata przed tą jazdą sprzedałem TO auto z TYMI oponami, które były u mnie wcześniej ponad 3 lata) i dużo bieżnika. Amortyzatory w aucie sprawne. O dziwo - żadnych problemów - trzymały doskonale :)

Jeśli chcesz - możesz zmieniać opony na nowe, jeśli ci się zestarzeją bardziej niż 40 tygodni od produkcji. Tylko nie opowiadaj ludziom takich bajek. Do sprzedaży trafiają opony roczne i dwuletnie (z mniej popularnych rozmiarów) i spokojnie można nimi pojeździć kilka lat a nie wymieniać po roku.
Z resztą - Ty i tak nie zmieniasz :lol: :
BBbiker pisze: 2 lut 2021, o 12:38 właśnie dlatego kupiłem C klasę bo ma tylny napęd. I dziś pomimo -5C jechałem nią na letnich oponach.
C43 AMG
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości