Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: dasonen »

Jara pisze: 10 lip 2020, o 15:04 Nie pisałem o AMG.
Z moimi "dziurkami" to był żart :D
Jara pisze: 10 lip 2020, o 15:04 Zwykłe oryginalne nowe tarcze mają na zewnętrznej stronie małe okrągłe wgłębienia .. jest i dwa w różnej odległości od osi. Na używanych zgromadził się tam pewnie materiał z klocków i z tego powodu inny kolor. Wgłębienia te na nowej cześć są różnej głębokości ... i podobno są to wskaźniki ich min dopuszczalnej grubości. Widać 2 wymieniają tylko klocki .. widać tylko jedno .. całość.
Pytam bo to mi powiedział bajarz jakiś poza ASO ... a to mi nie wygląda na bajkę .. ma sens ....
Nie pasuje mi to z kilu powodów:
1) z twojego opisu wynika, że drugie wgłębienie nie jest potrzebne, ponieważ po wytarciu pierwszego wymienia się komplet
2) tego typu pomiar nie uwzględnia całkowitej grubości tarczy a tylko zużycie z jednej strony - niezgodne z procedurami i wymogami technicznymi (minimalna grubość tarczy jest wyznacznikiem wymiany)
3) niepotrzebna komplikacja procesu produkcji - wgłębienia musiałyby być zrobione bardzo precyzyjnie - a to zwiększa koszty produkcji
4) niepotrzebna komplikacja w zarządzaniu asortymentem: tarcza o tych samych wymiarach może mieć zastosowanie w różnych modelach, ale każdy model może mieć inne minima grubości. Wtedy raz zrobiony otwór kontrolny już będzie mylący w innym aucie... wtedy trzeba więcej tego wyprodukować (z różnymi głębokościami) i więcej trzymać na magazynie, co kosztuje...
C43 AMG
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: Jara »

dasonen pisze: 12 lip 2020, o 02:22
Jara pisze: 10 lip 2020, o 15:04 Nie pisałem o AMG.
Z moimi "dziurkami" to był żart :D
Jara pisze: 10 lip 2020, o 15:04 Zwykłe oryginalne nowe tarcze mają na zewnętrznej stronie małe okrągłe wgłębienia .. jest i dwa w różnej odległości od osi. Na używanych zgromadził się tam pewnie materiał z klocków i z tego powodu inny kolor. Wgłębienia te na nowej cześć są różnej głębokości ... i podobno są to wskaźniki ich min dopuszczalnej grubości. Widać 2 wymieniają tylko klocki .. widać tylko jedno .. całość.
Pytam bo to mi powiedział bajarz jakiś poza ASO ... a to mi nie wygląda na bajkę .. ma sens ....
Nie pasuje mi to z kilu powodów:
1) z twojego opisu wynika, że drugie wgłębienie nie jest potrzebne, ponieważ po wytarciu pierwszego wymienia się komplet
2) tego typu pomiar nie uwzględnia całkowitej grubości tarczy a tylko zużycie z jednej strony - niezgodne z procedurami i wymogami technicznymi (minimalna grubość tarczy jest wyznacznikiem wymiany)
3) niepotrzebna komplikacja procesu produkcji - wgłębienia musiałyby być zrobione bardzo precyzyjnie - a to zwiększa koszty produkcji
4) niepotrzebna komplikacja w zarządzaniu asortymentem: tarcza o tych samych wymiarach może mieć zastosowanie w różnych modelach, ale każdy model może mieć inne minima grubości. Wtedy raz zrobiony otwór kontrolny już będzie mylący w innym aucie... wtedy trzeba więcej tego wyprodukować (z różnymi głębokościami) i więcej trzymać na magazynie, co kosztuje...
Ja tylko co widziałem po jednej stronie .. pewnie druga ma tak samo. Oryginalnej tarcze kosztują 2x tyle to "inne makri" które nie są wykonane w technologii co oryginalne .. jak to mój kolego z BMW powiedział ... przerabiał i oryginały wytrzymują wile wiele więcej ... i aby takie kupić musiałby wyłożyć i tak tyle samo co w ASO BMW.
A czemu .. otwór kontrolny to min grubość tarczy i tyle .... takie samo oznaczenia mają np. opony a są one montowane w różnych autach.
Ja uważam że to jest bdb rozwiązanie niż np. ATE na brzegu wytłoczyło min. rozmiar ( to też dodatkowa robota ich ).. i co z tego fajne jak nowe z pudełka wyciągasz a po czasie korozja zjadła to wytłoczenie.
To pospolite C180 a nie AMG jak twoje ... przy AMG pewnie nie ma wyboru i tylko oryginały .. cały układ hamulcowy w prawdziwym AMG to inna bajka.
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: BBbiker »

Ludzie co Wy tu piszecie klocki po 30 tys z tyłu do wymiany? Może 130?
Awatar użytkownika
pepe008
Posty: 74
Rejestracja: 8 lip 2018, o 11:56

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: pepe008 »

Wlasnie dzisiaj zaswiecila sie kontrolka zuzycia okladzin w moim przy przebiegu 61.ooo km .... Klocki z tylu cienkie ale mysle ze jeszcze ze 2 tysiace km zrobie. Zobaczymy. Juz jakis czas temu liczylem sie z wymiana i kupilem wczesniej.
C180 -1.6 -Otto -T-modell
O./S
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1148
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: zmichal »

BBbiker pisze: 3 sie 2020, o 16:29 Ludzie co Wy tu piszecie klocki po 30 tys z tyłu do wymiany? Może 130?
Przeczytaj ten temat od początku to nie będziesz się dziwił. 30 tys. to faktycznie może trochę szybko, ale 60 tys to już normalny przebieg, nawet u mnie przy dziadkowym stylu jazdy ;)
C250 Estate
Awatar użytkownika
Michal
Posty: 422
Rejestracja: 22 sie 2017, o 22:10

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: Michal »

Pfff... ja po 20 musiałem wymienić przód i tył.
A co do zamienników do AMG to ...tak można kupić. Sęķ w tym, że te które są coś warte kosztują tyle samo co ori.
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: BBbiker »

zmichal pisze: 4 sie 2020, o 10:19
BBbiker pisze: 3 sie 2020, o 16:29 Ludzie co Wy tu piszecie klocki po 30 tys z tyłu do wymiany? Może 130?
Przeczytaj ten temat od początku to nie będziesz się dziwił. 30 tys. to faktycznie może trochę szybko, ale 60 tys to już normalny przebieg, nawet u mnie przy dziadkowym stylu jazdy ;)
Kurczę przeczytałem i się dziwię - no bo taka niby budżetowa Kia Sportage 2 -rocznik 2009 po 140 tys tylne klocki jeszcze dobre...tarcze oryginalne, klocki przednie raz wymieniane styl jazdy raczej ostry dużo hamowań (jeździ głównie po mieście). Poprzednie renówki były słabsze od Kijanki pod tym względem ale i tak lepsze od tego co tu piszecie...
No i jak tu się nie dziwić? Miałem inne wyobrażenie o firmie Mercedes a tu wygląda na to, że pewnie za jakieś 10-20 tys. będę musiał wymieniać klocki a myślałem że kupując auto z przebiegiem około 20 tys km zacznę do niego dokładać przynajmniej po przejechaniu przynajmniej 80-100 tys. km....
Całe szczęście ze nie kupowałem nówki bo byłbym jakieś 50 tys PLN w plecy i to zakładając duży rabat.
C43
Posty: 64
Rejestracja: 7 cze 2017, o 15:31

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: C43 »

Nie wiem jak jeździcie, że klocki na tak długo starczają. W każdym swoim samochodzie klocki zmieniam co drugą wymianę oleju (co 30 tys km), a tarcze co 60 tys km. W W205 przy 23-24 tys miałem wymieniane klocki z tyłu. U mnie 70% przebiegu to trasa, 30% miasto.
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: dasonen »

BBbiker pisze: 6 sie 2020, o 15:03 Kia Sportage 2 -rocznik 2009 po 140 tys tylne klocki jeszcze dobre...tarcze oryginalne, klocki przednie raz wymieniane styl jazdy raczej ostry
tak, styl jazdy ostry a klocki się nie zużywają. Znajomemu też się tylne klocki nie zużywały i był cały szczęśliwy - okazało się, że miał zapieczone tłoczki w zaciskach :)
C43 AMG
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 894
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: GLC X253 »

Samochody z przednim napędem tylne klocki zużywają umiarkowanie. Natomiast tylnonapędowe z kontrolą trakcji i aktywnym tempomatem tylne zużywają średnio 2x szybciej niż przednie. Porównywanie Kii z W205 czy GLC jest bez sensu. Wymiarami i masą to raczej GLA.
ZW (GLC 250 - 211KM)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości