Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

seal
Posty: 27
Rejestracja: 22 sty 2018, o 21:45

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: seal »

Wojtek pisze: 23 paź 2016, o 19:57 Taka ciekawostka - w Mercedesie nie potrzeba komputera serwisowego do wymiany tylnych klocków. Wystarczy wejść do menu serwisowego i tam jest opcja do otwierania zacisków w celu wymiany klocków. Aby wejść do menu serwisowego należy włączyć stacyjkę (nie odpalić auta), komputer pomiędzy zegarami musi wyświetlać przebieg całkowity i wtedy jednocześnie nacisnąć na kierownicy zieloną słuchawkę i OK. W menu serwisowym można również skasować wskaźnik przeglądu. Pewnie uda się też zrobić inne rzeczy ale pamiętajcie wszystko co robicie - robicie na własną odpowiedzialność.
Cześć,
Czy powyższa instrukcja faktycznie działa ? W najbliższym czasie zamierzam wymienić klocki i tarcze z tyłu więc będę się borykał z problemem.
Alternatywnie - na naszym forum wyczytałem że można zakupić jakąs blokadę tłoczków lub podpiąć prąd pod kostkę i w ten sposób cofnąć tłoczki.
Waszym zdaniem jak najlepiej cofnąć tłoczki ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Andrzej
Posty: 298
Rejestracja: 6 kwie 2016, o 23:49

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: Andrzej »

Działa bez problemu , robiłem to 1 raz i wszystko gra . Po wymianie trzeba włączyć z powrotem tak samo .
seal
Posty: 27
Rejestracja: 22 sty 2018, o 21:45

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: seal »

Cześć,
Wczoraj kolega wymienił mi klocki i tarcze na przedniej osi. Kupiłem ATE zarówno klocki jak i tarcze.W pudełku z tarczami była ulotka jak poniżej na zdjęciu.
Zużyta tarcza posiadała ząbki a ta nowa ATE już nie przy czym wszystko pasowało idealnie.
Po co są te ząbki ? Czy w przypadku awarii układu hamulcowego gwarancja będzie nadal działać skoro wymianę zrobiłem sam a tarcza różni się od oryginału ?
IMG_20190427_091322-1216x862.jpg
IMG_20190427_091322-1216x862.jpg (58.1 KiB) Przejrzano 1187 razy
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: GLC X253 »

Jak znam życie to raczej będą szukać dziury w całym aby nie uznać. Na pewno nie będzie gwarancji na tarcze, klocki, czujniki, zaciski itp, ale i oryginalne trudno reklamować, bo są to elementy tzw. "zużywalne". Można zachować stare części i w razie rzeczywistych problemów ewentualnie przywrócić stan pierwotny - o ile będzie to możliwe ze względu na zużycie. Nie jest to zgodne ze sztuką i jeśli tak zrobisz to pamiętaj, że robisz to na własną odpowiedzialność.
Co do rowków na oryginalnej tarczy - wygląda to na element zwiększenia sztywności osadzenia tarczy w funkcji temperatury podczas intensywnego hamowania. Z pewnością lepiej odprowadza ciepło z racji powiększonej powierzchni.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: gim-kg »

Ekspertem nie jestem, ale z tego co kiedyś słyszałem to te jak to nazwałeś tarcze z ząbkami są to tzw tarcze pływające zrobione z dwóch różnych stopów metalu. Dzwon i tarcza są połączone między sobą za pomocą tych ząbków.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: Wojtek »

Tarcze z ząbkami to oryginalne tarcze kompozytowe (tzn. zrobione z dwóch różnych materiałów). Część środkowa (kielich) jest najprawdopodobniej tłoczona z blachy a sama tarcza jest zrobiona z innego pełnego materiału (pewnie odlew). Jak są połączone nie wiem myślę że wtłoczone. Robi się to po to aby każda z części (materiał i technologia produkcji) była optymalnie wykorzystana. Obstawiam że tarcza oryginalna jest lżejsza od zamiennika który jest wykonany cały z pełnego odlewu. Jeżeli tak jest to ucierpi zawieszenie i komfort (większa masa nieresorowana) ale pewnie w stopniu niezauważalnym dla użytkownika (zakładam że ATE wie co robi)
Rufio
Posty: 470
Rejestracja: 4 lis 2017, o 09:28

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: Rufio »

Jaka jest różnica w cenie tarcz?
Obrazek
C43 AMG kombi
seal
Posty: 27
Rejestracja: 22 sty 2018, o 21:45

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: seal »

ATE 270 szt. Vs. 455 szt. w serwisie - choć nie wiem czy byłyby z ząbkami.
Rufio
Posty: 470
Rejestracja: 4 lis 2017, o 09:28

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: Rufio »

Warto kombinowac dla nieco ponad 300zl?
W BMW tez kombinują, na koncu i tak wstawiaje oryginaly na przód, z zamiennikami ciagle sa problemy.
Obrazek
C43 AMG kombi
ktos92
Posty: 257
Rejestracja: 9 cze 2017, o 17:49

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: ktos92 »

W205 jest dość młodym egzemplarzem - części zamiennych nie ma jeszcze dużo. Tarcze do pakietu AMG np. sa dostępne tylko oryginalne. Gładkie można kupić zamienniki. Ważne żeby tarcze i klocki były tego samego producenta, nie mieszaj. ATE sa dobre - dużo osób twierdzi, że jakość się pogorszyła, ja nie miałem problemów. TRW też sa godne polecenia. Jak masz standartowy układ hamulcowy to możesz wsadzić zamienniki aczkolwiek różnica w cene nie jest aż tak duża.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205 :twisted:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 4 gości