Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Moje auto przejechało ledwie 40k km i już się domaga wymiany klocków hamulcowych z tyłu. W poprzednich samochodach zwykle wystarczały mi na około 100k km. Myślę, że może mieć to związek z Distronicem - o ile się orientuję używa on do spowalniania tylne koła. Info dla użytkowników - jak twoje auto zbliża się do 40k km przygotuj się na wymianę klocków.
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
A przód klocki wymieniałeś już?Wojtek pisze:Moje auto przejechało ledwie 40k km i już się domaga wymiany klocków hamulcowych z tyłu. W poprzednich samochodach zwykle wystarczały mi na około 100k km. Myślę, że może mieć to związek z Distronicem - o ile się orientuję używa on do spowalniania tylne koła. Info dla użytkowników - jak twoje auto zbliża się do 40k km przygotuj się na wymianę klocków.
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
W teście długodystansowym przez dziennikarzy motoryzacyjnych, gdzie auto przejechało 50tys km też wymieniano klocki, więc coś musi być na rzeczy.
C250 Estate
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Nie z przodu nie wymieniałem. Wyglądają bardzo dobrze (jakiś 1 cm grubości)
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Weźcie jeszcze pod uwagę, że czujnik jest tak umiejscowiony, że jak sygnalizuje wymianę to prawdopodobnie jeszcze została ich połowa - bynajmniej tak było w poprzednich wersjach, jeśli to poprawili to mnie poprawcie, ale sam fakt, że kontrolka wkurza. No i z drugiej strony bardzo dziwne, że tył szybciej się zużywa niż przód?
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Taka ciekawostka - w Mercedesie nie potrzeba komputera serwisowego do wymiany tylnych klocków. Wystarczy wejść do menu serwisowego i tam jest opcja do otwierania zacisków w celu wymiany klocków. Aby wejść do menu serwisowego należy włączyć stacyjkę (nie odpalić auta), komputer pomiędzy zegarami musi wyświetlać przebieg całkowity i wtedy jednocześnie nacisnąć na kierownicy zieloną słuchawkę i OK. W menu serwisowym można również skasować wskaźnik przeglądu. Pewnie uda się też zrobić inne rzeczy ale pamiętajcie wszystko co robicie - robicie na własną odpowiedzialność.
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Potwierdzam, u mnie przy stanie licznika 31 tys zadzwonili z serwisu że klocki ham. tylne są zużyte w 85%, szok zwłaszcza że żona jeździ praktycznie nim tylko do pracy 2 km
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
U mnie 90 tyś i właśnie kończę 3 komplet na tyle. Dodam że po zimie 3 komplet gum wskoczy na tył.. Jazda praktycznie w trasie. Przód dopiero kończę 2 komplet klocków. Myślę że to kwestia mocy i trakcji bo ESP miga co ostrzejsze ruszenie. W q5 360tys przeleciałem na 4 kompletach i 1 wymianie tarcz..
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
A wymieniałeś już tarcze z tyłu czy 3 kpl. klocków na 1 kpl. tarcz? Zwykle (w innych autach) co 2 wymianę klocków wymieniałem również tarcze. Ja opony letnie też już będę wymieniał (60kkm) zimowe są OK.
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Tarcze jeszcze w miarę ale myślę że do lata max.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości