Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Ja u siebie rantów też nie zauważyłem. O punkcie kontrolnym w ogóle nie wiedziałem. Klocki i tarcze OEM. Wymiary które podałem wcześniej były podane przez serwis. Czy chcieli mnie naciągnąć na wymianę? Wątpię, za tarcze, klocki i robociznę płacił diler.
Jeżeli ktoś zrobił 120 tys na klockach przednich i 70 na tylnych przy jeździe autostradowej to się nie dziwie. Ale i w tym i twoim przykładzie widać tezę zawartą w tytule: szybciej zużywają się klocki z tylu niż z przodu.
Jeżeli ktoś zrobił 120 tys na klockach przednich i 70 na tylnych przy jeździe autostradowej to się nie dziwie. Ale i w tym i twoim przykładzie widać tezę zawartą w tytule: szybciej zużywają się klocki z tylu niż z przodu.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
W żadnym momencie nie podważałem tego,że tylne zużywają się szybciej. Starałem się tylko wytłumaczyć dlaczego i co ma na to wpływ. Tłumaczenie tego trakcją i napędem na tył jest naiwne. Myślę,że to wytłumaczyłem.4 Matic zużywa klocki z tyłu tak samo jak i ten z napędem na tył. Przednio napędowe też zużywają w ten sam sposób.
- ToySoldier
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 cze 2020, o 00:24
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
I u mnie tył do wymiany. Prawie równo przy 50 tys.
Pytanie - czujniki zużycia - są po jednym na oś, czy może przy każdej tarczy?
Pytanie - czujniki zużycia - są po jednym na oś, czy może przy każdej tarczy?
Było: W204 C200 Avantgarde '11 WDD2040481A594652
Jest: W205 C300 Avantgarde '16 WDD2050481R235638
Jest: W205 C300 Avantgarde '16 WDD2050481R235638
- JessyJames7
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 lis 2018, o 13:08
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
No a co innego ja pisałem? Rozumiesz tekst pisany czy nie?Rufio pisze: ↑17 sie 2020, o 19:02 BBbiker, pitolicie hipolicie.
Przed C43 miałem kilka BMW, klocki tyle schodziły duzo szybciej, kontrola trakcji pożera klocki.
Potem C63 to ciągła walka kontroli trakcji, w efekcie tylne klocki giną w oczach.
Teraz w C43 klocki tyl wystarczają na 30 tys km, przód 60 tys km.
Może w innych autach z silnikiem od kosiarki przody idą szybciej (np miejskie toczedelko mojej żony).
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
W czym chciałbyś mnie przekonać? Kontrola trakcji albo działa kiedy kierowca nie posiada umiejętności jazdy albo celowo naciąga fizykę i na te systemy liczy albo kiedy jest niespsrawny układ który nią steruje. Tak czy inaczej efektem jest przedwczesne zużycie klocków.GLC X253 pisze: ↑17 sie 2020, o 21:24 A wracając do kontroli trakcji - to nie jest fanaberia tylko istotny element bezpieczeństwa. A sugerowanie ich niesprawności jako powodu zużywania klocków to świadectwo ignorancji. Pewnie BBikera nie przekonamy, bo on lepiej wie i żaden argument tego nie zmieni.
No to ja się już boję tych nowoczesnych aut. Hamowanie tyłem na śliskim musi kończyć się poślizgiem.
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Pitolicie hipolicie
Może stara KIA Sportage tak ma?
W nowoczesnych autach nie kończy się. Możesz nawet mieć lewe koła na super śliskiej nawierzchni a prawe na bardzo przyczepnej (lub odwrotnie) i przy hamowaniu nawet cię nie ściągnie w bok. Sprawdzone empirycznie w Bednarach w kontrolowanych warunkach.
C43 AMG
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Każdy pojazd tak ma nawet rower.dasonen pisze: ↑22 wrz 2020, o 13:46Pitolicie hipolicie
Może stara KIA Sportage tak ma?
W nowoczesnych autach nie kończy się. Możesz nawet mieć lewe koła na super śliskiej nawierzchni a prawe na bardzo przyczepnej (lub odwrotnie) i przy hamowaniu nawet cię nie ściągnie w bok. Sprawdzone empirycznie w Bednarach w kontrolowanych warunkach.
Czasy są takie, że ludzie nie znają podstaw kupują mocne auta RWD a styl jazdy bazują na elektronice.
Przychodzi moment, że w tej elektronice coś nie zadziała i bum kolejne drzewo obite.
Zużycie klocków przy tym to pikuś niemniej przemyślałbym w takim przypadku czy aby na pewno moja technika jazdy jest OK?
Jeżdżąc prawidłowo tylne klocki powinny wytrzymać 2x tyle co przednie (o ile mają okładziny o tej samej grubości).
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
To nie jest takie proste (grubość okładziny) jest jeszcze średnica tarcz, powierzchnia klocka, materiał z którego wykonana jest okładzina, rozkład mas na koła, ustawienia ABS/rozdzielacza siły hamowania.
Patrząc na powyższe to praktycznie konstruktor projektuje na ile czasu klocki wystarczą.
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Prawda. Zazwyczaj powinien tak zaprojektować aby zużycie wystąpiło w przybliżonym czasie.
Kiedy miałem Scenica (rocznik 2000) to klocki tylne współgrały z tarczą i łożyskami - wymieniało się cały komplet co około 100-120 tys km przy czym przednie wymieniałem co około 40 tys km.. ESP tam nie było.
Dlatego przebieg 30-40 tys km wydaje mi się dramatycznie mały dla klocków tylnych i zapewne zbyt często aktywowane systemy są przyczyną tego zużycia.
Kiedy miałem Scenica (rocznik 2000) to klocki tylne współgrały z tarczą i łożyskami - wymieniało się cały komplet co około 100-120 tys km przy czym przednie wymieniałem co około 40 tys km.. ESP tam nie było.
Dlatego przebieg 30-40 tys km wydaje mi się dramatycznie mały dla klocków tylnych i zapewne zbyt często aktywowane systemy są przyczyną tego zużycia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości