Wymiana Tarczy i klocków (tył+przód) po 70 000 km.

seal
Posty: 27
Rejestracja: 22 sty 2018, o 21:45

Wymiana Tarczy i klocków (tył+przód) po 70 000 km.

Post autor: seal »

Cześć,
Właśnie zostałem poinformowany o konieczności wymiany tarcz i klocków (przód/tył) w moim samochodzie.
Pytanie - czy jeśli mam samochód na gwarancji to usługę wymiany muszę zrobić w serwisie Mercedes-a czy mogę taką wymianę zrobić sam ? Oczywiście chodzi o kontekst utrzymania gwarancji .
Drugie pytanie - możecie polecić jakiś dobry sklep z częściami do Mercedes-a ?
Pozdrawiam.
P.S wymiana kompletu hamulców po 70 000 km .....z czego oni robią te tercze z plastiku ?
Awatar użytkownika
JessyJames7
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2018, o 13:08
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wymiana Tarczy i klocków (tył+przód) po 70 000 km.

Post autor: JessyJames7 »

Jeżeli info od serwisu a nie z czujników to sam bym zweryfikował czy faktycznie do wymiany. Przy ostatnim serwisie dostałem takie właśnie info, sprawdziłem stan faktyczny i jest jeszcze trochę do przejechania - wykręciłem dodatkowe 3 tys.
Co do wymiany możesz zrobić to sam, prosta sprawa. Ważne żeby klocki tarcze były oryginalne lub zgodne z OEM wtedy gwarancji nie stracisz. Jak poszukasz na forum to jest taki temat już założony.
Co do sklepu to się nie wypowiem bo jeszcze nie wymieniałem, ważne czy masz pakiet AMG zewn.-jak tak to tarcze przód tylko oryginał.
70 tys km to chyba standard, w moim przypadku (serwis ASO po 82 tys.) doradca był w szoku że nigdy nie wymieniane.
C200 (W205)
Awatar użytkownika
capricorn
Posty: 220
Rejestracja: 10 lis 2016, o 12:17

Re: Wymiana Tarczy i klocków (tył+przód) po 70 000 km.

Post autor: capricorn »

Ja to tu tylko zostawię dla potomnych, bo tutorial jest w pełni profesjonalny
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 1_JPNtDBRw
C300
sylmicha

Re: Wymiana Tarczy i klocków (tył+przód) po 70 000 km.

Post autor: sylmicha »

capricorn pisze: 20 wrz 2019, o 12:19 Ja to tu tylko zostawię dla potomnych, bo tutorial jest w pełni profesjonalny
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 1_JPNtDBRw
Przemęczyłem te ponad 30 minut. Facet wie, że dzwonią w kościele tylko nie wie, w którym. Gdyby w mojej C tak wymienił klocki to bym mu łapy wkręcił w imadlo. Niestety YT jest pełny takich,którzy uczą innych a sami się nie znają. W którym momencie był profesjonalny? W chwili jak przykręcił jarzmo siłą na oko czy w momencie kiedy mowił żeby tarczę dociągnąć taką siłą jak się dokręca koło? Czyli jaką? Na oko? A może w momencie jak mówił żeby nie stosować smaru na blaszki bo dla niego smar to smar i nie wie, że są specjalne środki teflonowe? A może w momencie kiedy śrubokrętem 😭 podważał osłonę tłoczka i nasmarował ją jak powiedział wazeliną lub mówił o przetaczaniu piasty? To było najlepsze 😅 Nie będę już nawet komentował smarowania piasty olejem i garści innych szkodliwych informacji.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Wymiana Tarczy i klocków (tył+przód) po 70 000 km.

Post autor: GLC X253 »

O najważniejszym nie powiedział, że w niektórych samochodach klocki nie są symetryczne i wewnętrzny jest minimalnie inny niż zewnętrzny, i omyłkowo można je zamontować odwrotnie.
Osobiście odradzam używanie szlifierek i podobnych narządzi do czyszczenia piast. To łatwa droga do ich deformacji. Jeśli mechaniczne czyszczenie to wyłącznie szczotkami drucianymi i z umiarem.
ZW (GLC 250 - 211KM)
sylmicha

Re: Wymiana Tarczy i klocków (tył+przód) po 70 000 km.

Post autor: sylmicha »

Trudno powiedzieć co ważne, a co ważniejsze. Gdyby była tzw cenzura i wywalano by szkodliwe informacje z YT to on by był w grupie tych wywalonych. Na YT jest pełno takich "gwiazdorów" którzy postanowili uczyć innych, a sami się nie znają. Akurat tarcza ścierna, której użył chyba jako druga do czyszczenia piasty jest jak najbardziej profesjonalna i najlepsza do tej pracy. Tą samą tarczą powinien wyczyścić jarzmo w miejscach gdzie montuje się klocki hamulcowe. Ta tarcza nie zbiera materiału tylko wszystkie nagary/naloty i korozję.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Wymiana Tarczy i klocków (tył+przód) po 70 000 km.

Post autor: GLC X253 »

Moja uwaga nie była skierowana do zawodowców, tylko do tych co amatorsko chcą serwisować swoje auta. Nawet najlepsze profesjonalne narzędzie w rękach amatora potrafi wyrządzić szkody. Stąd moja uwaga o szczotkach drucianych (ręcznych i mechanicznych) bo tym naprawdę bardzo trudno coś uszkodzić. Tarcza z włókniną jest oczywiście OK, ale na filmie niezbyt dobrze jest to pokazane i ktoś nieobeznany w temacie może ją pomylić z czymś innym. Natomiast tarcza z papierem ściernym w rekach amatora to niebezpieczne narzędzie.
ZW (GLC 250 - 211KM)
sylmicha

Re: Wymiana Tarczy i klocków (tył+przód) po 70 000 km.

Post autor: sylmicha »

Hamulce to bezpieczeństwo i żaden amator nie powinien się za to brać. Choć powiem szczerze,że widziałem zbyt wielu tzw zawodowców, którzy całe życie świadczyli usługi innym i nie mieli pojęcia o tym,że całe życie wymieniają źle choćby klocki hamulcowe,wymiana klocków jest dość prosta ale wbrew pozorom większość ludzi źle je wymienia,potem są zdziwieni, że albo blokuje, albo źle hamuje i szybko się zużywa. Albo wszystkie trzy opcje na raz, to najczęstszy efekt. Po za tym są modele aut gdzie producent wręcz zabrania smarowania prowadnic zacisku hamulcowego,a ten fachman z filmu nawet o tym nie wspomniał. Są też modele gdzie do wymiany klocków stosuje się nawet dwa-trzy rodzaje różnych środków smarnych (nie wazelina jak on zastosował!!!). W zależności czy smarujemy prowadnicę zacisku,tłoczek pod gumką czy miejsce styku klocka z jarzmem zacisku,zaciskiem i tłoczkiem zacisku.Wracając do tarczy hamulcowej i piasty to za każdym razem jak tarcza jest zdjęta to piasta musi być dokładnie wyczyszczona z rdzy i innych nalotów. Jak ktoś tego nie zrobi lub zrobi byle jak to potem na skutek warstw na piaście tarcza krzywo do niej dolega i są bicia tarczy podczas hamowania. Oczywiście najprościej jest wtedy zgonić na producenta tarczy,że wyprodukował krzywy szajs. Co przeważnie nie jest prawdą. Zacisk do piasty czy jarzmo do piasty dokręca się określonym momentem,a nie na oko. Koła powinny być też dokręcane określonym momentem bo raz to niszczymy gniazda na śruby w feldze (aluminiowa),dwa to przeciągamy i niszczymy gwinty na śrubach,nakrętkach czy piastach. Większość popularnych aut osobowych ma moment dociągnięcia śrub czy nakrętek koła 120Nm. Większość czyli nie wszystkie.
Awatar użytkownika
capricorn
Posty: 220
Rejestracja: 10 lis 2016, o 12:17

Re: Wymiana Tarczy i klocków (tył+przód) po 70 000 km.

Post autor: capricorn »

Ja mam wrażenie że oglądaliśmy dwa różne filmy... Wszystko w filmie powiedział. O kluczu dynamometrycznym, o tym że w każdym aucie z inną siłą się dokręca, o tym niektórzy producenci zalecają smar na blaszki i również o tym dlaczego według niego nie powinno się go stosować, o różnych smarach i jakich nie powinno się stosować.
Poluzuj warkocze... eot
C300
sylmicha

Re: Wymiana Tarczy i klocków (tył+przód) po 70 000 km.

Post autor: sylmicha »

I to, że on posmarował tłoczek wazeliną (temperatura pracy do kilkudziesięciu stopni celcjusza przeważnie 30...płyn hamulcowy DOT4 temperatura wrzenia do 130 stopni celcjusza) i to że jakimś cudem brud mu się dostał do tłoczka w zacisku. Ciekawa teoria. A wspomniał coś o tym,że płyn hamulcowy powinno się wymienić co dwa lata lub co 60 tys kilometrów lub po każdym ostrym hamowaniu,które spowodowało zagotowanie (miękki pedał) płynu w zaciskach? I wiele innych bzdur. Zalecam najpierw się nauczyć dopiero uczyć innych. Być może coś pominąłem bo jego tłumaczenie trwało tyle ile trwa wymiana klocków dlatego przeskakiwałem co kilka minut. O smarze wspomniał żeby nie stosować zwyklego, a nie o tym iż do jednej wymiany często powinno się stosować różne środki smarne (inny na prowadnice zacisków,inny pod gumki na tłoczkach i inne na klocki,blaszki oraz miejsca styku zacisku z klockiem czy tłoczka z klockiem) i niekoniecznie są to typowe smary do hamulców. Wszystko zależy od miejsca warunków i temperatury pracy. A jeśli już jesteśmy na forum modelu 205 to producent NIE ZALECA smarowania prowadnic zacisku hamulcowego,które on smarował. A ty dałeś jako przykład ten film dla posiadaczy MB 205. Rozumiem, nie miałeś o tym pojęcia do tej chwili. Ale już wiesz bo min od tego jest forum...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości