manual czy automat
manual czy automat
Cześć wszystkim,
Czy macie jakieś doświadczenia ze skrzyniami automatycznymi i manualnymi w najmniejszych silnikach c klasy (c160)?
Jaki rodzaj przekładni nadaje się do małego i słabego silnika żeby, hmm... jak by to ująć... lepiej wykorzystać jego możliwości? Czy jazda w trasie (120/130 km/h) będzie przyjemniejsza, mniej głośna, ekonomiczniejsza z 9g troniciem? Co byście wybrali?
Czy macie jakieś doświadczenia ze skrzyniami automatycznymi i manualnymi w najmniejszych silnikach c klasy (c160)?
Jaki rodzaj przekładni nadaje się do małego i słabego silnika żeby, hmm... jak by to ująć... lepiej wykorzystać jego możliwości? Czy jazda w trasie (120/130 km/h) będzie przyjemniejsza, mniej głośna, ekonomiczniejsza z 9g troniciem? Co byście wybrali?
Re: manual czy automat
Witaj
Wyobraź sobie ze masz 9 biegów w skrzyni manualnej , chyba by cie szlag trafił jakbyś miał odpowiednio dobrać przełożenie a przynajmniej ręka by ci odpadła, tak wiec odpowiedz nasuwa się sama automat zrobi to szybciej i lepiej
I to rozwiązanie Ci polecam najbardziej
Wyobraź sobie ze masz 9 biegów w skrzyni manualnej , chyba by cie szlag trafił jakbyś miał odpowiednio dobrać przełożenie a przynajmniej ręka by ci odpadła, tak wiec odpowiedz nasuwa się sama automat zrobi to szybciej i lepiej
I to rozwiązanie Ci polecam najbardziej
C200+chip 4matic AMG
Re: manual czy automat
Na pewno automat jest szybszy i bardziej ekonomiczny chociażby z tego względu, że ma 9 biegów, tym samym będzie też ciszej w kabinie przy dużych prędkościach bo będzie jechał na niskich obrotach, ale na gigantyczne oszczędności bym nie liczył bo te spalanie na stronie Mercedesa to można między bajki włożyć, nie wiem co trzeba w trasie robić, żeby spalić 5.5 litra, chyba wyłączyć kompa i klimę, odkręcić lusterka, jechać cały czas z górki i to bez świateł. Realnie trasa 7 - 8, miasto 9 - 10.
BTW. chcesz skonfigurować swój samochód, że wybierasz pomiędzy automatem i manualem? Najpierw zobacz co w salonie stoi i ile za to chcą, ja bym nie brał najsłabszego silnika do tego samochodu.
BTW. chcesz skonfigurować swój samochód, że wybierasz pomiędzy automatem i manualem? Najpierw zobacz co w salonie stoi i ile za to chcą, ja bym nie brał najsłabszego silnika do tego samochodu.
15' S205 C200 @ 230KM
Re: manual czy automat
Tak, na własną konfigurację dostaliśmy 15% zniżki. W salonie nie ma tak naprawdę nic ciekawego.maxiu pisze:BTW. chcesz skonfigurować swój samochód, że wybierasz pomiędzy automatem i manualem? Najpierw zobacz co w salonie stoi i ile za to chcą
Dlaczego? W obecnych czasach silnik 4 cylindrowy według mnie jest rarytasem:) Oczywiście żart ale do cięższych samochodów montują 3 cylindrowe turba. DO bmw3 chyba też, a przyśpieszenie podobne... Więc tu wybór pada na c160. A jazda głównie po mieście, co parę miesięcy morze (400km), rocznie 10tyś.maxiu pisze:... ja bym nie brał najsłabszego silnika do tego samochodu.
Chodziło mi o to, czy automat "utrzyma" optymalny bieg by obroty były małe, czy nie będzie przesadnej redukcji gdy zawieje wiatr lub wjadę na małe wzniesienie. Mówię o spokojnej jeździe, nie żadnym wyprzedzaniu.
Re: manual czy automat
W Polsce salonów Mercedesa jest pełno, nie skupiajcie się na jednym bo auto się kupuje raz na kilka lat, warto przejechać się do salonu 100km dalej albo chociaż zadzwonić.
Dlaczego nie kupowałbym C160? Przyspieszenie 9.6s do setki to poziom kompaktów, wyładowany na wakacje będzie bardzo słaby, będzie się bardziej męczył i przez to więcej palił bo instynktownie się słabszy silnik bardziej ciśnie.
O utrzymanie biegów w automacie się nie martw, po kilku dniach sama zobaczysz, że takim automatem nawet bez łopatek też można sterować, mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje redukcję, uniesienie nogi przy przyspieszaniu to sygnał dla kompa do zmiany biegu na wyższy itp. no i jest kick-down do wyprzedzania, ale z takim silnikiem to raczej ciekawostka. To nie diesel, że ładnie ciągnie od samego spodu tylko tutaj tą moc można zobaczyć dopiero na wyższych obrotach, sam mam C200 i uważam, że do tego auta to minimum.
Dlaczego nie kupowałbym C160? Przyspieszenie 9.6s do setki to poziom kompaktów, wyładowany na wakacje będzie bardzo słaby, będzie się bardziej męczył i przez to więcej palił bo instynktownie się słabszy silnik bardziej ciśnie.
O utrzymanie biegów w automacie się nie martw, po kilku dniach sama zobaczysz, że takim automatem nawet bez łopatek też można sterować, mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje redukcję, uniesienie nogi przy przyspieszaniu to sygnał dla kompa do zmiany biegu na wyższy itp. no i jest kick-down do wyprzedzania, ale z takim silnikiem to raczej ciekawostka. To nie diesel, że ładnie ciągnie od samego spodu tylko tutaj tą moc można zobaczyć dopiero na wyższych obrotach, sam mam C200 i uważam, że do tego auta to minimum.
15' S205 C200 @ 230KM
Re: manual czy automat
W benzynie też jest to mozliwemaxiu pisze: To nie diesel, że ładnie ciągnie od samego spodu tylko tutaj tą moc można zobaczyć dopiero na wyższych obrotach, sam mam C200 i uważam, że do tego auta to minimum.
Mam u siebie 367KM to silnik w ruchu miejskim utrzymuje obroty 1200-1500.
I mocniejszy silnik nie spowoduje drastycznego wzrostu spalania.
Miałem zastępcze C200 4matic 184KM- jazda po mieście zimny silnik - spalanie 11,5
C43 AMG 367 KM ta sama trasa, ten sam kierowca 13,0 litrów.
Po prostu słabszy silnik bardziej piłujemy po obrotach. W takim C43 skrzynia wrzuca 7 bieg przy 55-57 km/h.
Szukaj po innych dealerach C200 - jest tego sporo.
Albo wrzuć konfiguracje - może coś doradzimy.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2018, o 20:22 przez Rufio, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: manual czy automat
Skrzynia 9G to mistrzostwo świata, jakbym miał przy konfiguracji wskazać 1 najważniejszy dodatek to byłaby to właśnie skrzynia automatyczna.
C250 Estate
Re: manual czy automat
Przy tylu koniach wszystko jest możliweRufio pisze:W benzynie też jest to mozliwe
Mam u siebie 367KM to silnik w ruchu miejskim utrzymuje obroty 1200-1500.
15' S205 C200 @ 230KM
Re: manual czy automat
Rozważam wersję c200 z automatem. W necie natknalem sie na opinie, że ta skrzynia jest 'wolna'. Wszyscy narzekają, że do klasy BMW to temu daleko. Ile w tym prawdy?zmichal pisze:Skrzynia 9G to mistrzostwo świata, jakbym miał przy konfiguracji wskazać 1 najważniejszy dodatek to byłaby to właśnie skrzynia automatyczna.
A może jest ktoś, kto jeździł pojazdami z obu marek?
Nie chciałbym, żeby auto było jakoś zamulone tylko jednak był jakiś tam kickdown (nie musi być aż taki jak w AMG ;]).
tygore
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości