Chiptuning

Awatar użytkownika
Mes
Posty: 15
Rejestracja: 2 lis 2018, o 20:41

Re: Chiptuning

Post autor: Mes »

C200 chip
ciekaw jestem czy ktoś miał problemy z silnikiem turbina po większym przebiegu ?
powtarzana prawda/nieprawda mówi że to bardziej odblokowanie niż wzmocnienie :)

btw u mnie wyszło tak:
https://www.youtube.com/watch?v=QjuXsexx7Yk
Krk C200+ 4matic
sylmicha

Re: Chiptuning

Post autor: sylmicha »

Mój kolega dzisiaj do mnie dzwonił. Co prawda sytuacja jest z Niemiec ale skoro tak jest już w DE to będzie w całej UE. Rok temu zrobił Chipa w swoim aucie. Wczoraj pojechał na przegląd techniczny, auto przeszło badania rewelacyjnie łącznie z badaniem spalin. Na koniec Pan z TÜV sprawdził oprogramowanie w aucie bo takie dostali zalecenie. I sory auto nie jest dopuszczone do ruchu bo ma nieoryginalne oprogramowanie. Więc koledze został serwis i wgranie nowego oprogramowania lub auto będzie stało w garażu i musi być wyrejestrowane. I tyle Panowie z robieniem Chipa. A kolego po chipie mniej bym się przejmował turbiną, a bardziej skrzynią biegów czy mechanizmem rożnicowym bo producenci tutaj świadomie stosują słabsze materiały i elementy wytrzymują tylko do określonego momentu obrotowego. Dlatego w nowszych autach po chipie częściej lecą skrzynie czy mosty lub mechanizmy różnicowe.
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: Chiptuning

Post autor: Wojtek »

Powyższa sytuacja pewnie była związana z silnikiem diesla. W związku z aferą auta były wzywane na zmianę oprogramowania na nie oszukujące. Auta bez zmienionego oprogramowania nie są dopuszczane do ruchu. Ale jak widać wszystko przed nami.
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Chiptuning

Post autor: miluch »

Mes pisze: 3 sie 2019, o 22:09 C200 chip
ciekaw jestem czy ktoś miał problemy z silnikiem turbina po większym przebiegu ?
powtarzana prawda/nieprawda mówi że to bardziej odblokowanie niż wzmocnienie :)

btw u mnie wyszło tak:
https://www.youtube.com/watch?v=QjuXsexx7Yk
Ładny przyrost.

Zasada jest zawsze taka sama; będzie pałowanie od świateł do świateł, kręcenie na zimnym silniku, stary olej, będą problemy z osprzętem.
Rozsądek i poprawny serwis, auto nie odczuje tej modyfikacji długie kilometry. Trudno jest udowodnić że jakaś awaria po dużym przebiegu jest wynikiem chipa,
Jeśli chodzi o skrzynię to bardzo szkodliwy jest uderzeniowy przyrost momentu na skrzynię czyli start od zera. Płynny przyrost, nawet znaczny nic jej raczej nie zrobi.
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
Awatar użytkownika
Mes
Posty: 15
Rejestracja: 2 lis 2018, o 20:41

Re: Chiptuning

Post autor: Mes »

Hej,

dzięki za odpowiedzi,
co do napędu auto nie służy mi do ścigania tylko dodatkowy + do sprawnego wyprzedzania,
w poprzednim aucie chipa zrobiłem przy przebiegu 3tyś i sprzedałem auto po 170 tys przebiegu bez żadnych przygód
ale przyrost był zdecydowanie mniejszy,
tu chipa robiłem przy przebiegu 10tyś, mapy robione pod 98.

Z tego co słyszałem ten sam napęd siedzi w c220d/250d gdzie fabrycznie jest 500Nm czyli powinien dać radę,
bardziej byłem ciekaw jak tak duża zmiana wpływa na silnik/turbinę ale widzę po komentarzach że dbać i się nie przejmować ;)
Krk C200+ 4matic
sylmicha

Re: Chiptuning

Post autor: sylmicha »

Skrzynia z benzyny jest taka sama jak w dieslu to ciekaw gdzie takich głupot się nasłuchałeś? Skrzynia 220d i 250d jest taka sama ale mają obydwie inne oprogramowanie więc docelowo i one działają inaczej. Co do hamowni, jedno auto na kilku hamowniach potrafi mieć bardzo duże różnice w parametrach, więc nie jest to zbyt miarodajne.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2019, o 16:18 przez sylmicha, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Mes
Posty: 15
Rejestracja: 2 lis 2018, o 20:41

Re: Chiptuning

Post autor: Mes »

Cóż zobaczymy
w DE warunki są zdecydowanie utrudnione w PL cóż dalej płacimy od pojemności a nie od mocy pojazdu i nikogo nie obchodzi jaki w aucie jest program,
skrzynie jeśli tak jest jak piszesz zobaczymy jaka jest tolerancja w bonusie od Mercedesa
co do mocy nigdy nie ma się pewności jak dokładny jest pomiar.

Dzięki za uwagi ;)
Krk C200+ 4matic
sylmicha

Re: Chiptuning

Post autor: sylmicha »

Spoko,życzę radości z jazdy bo zapewne zdecydowanie lepiej lata. Piszę tylko o tym jak powoli i wciąż to nowy zakładają nam kaganiec. Czy mają rację? Tak i nie, ale dożyliśmy takich czasów, że już tego nie unikniemy. Sam miałem zamiar zrobić chip w swojej 220tce. Ale najpierw wybito mi to z głowy ze względu na gwarancję i ewentualny koszt naprawy. A teraz sprawdzaniem oprogramowania na przeglądzie technicznym. Gdzie nie dostanie pozytywnego przeglądu nie jest jedyną konsekwencją. Dlatego niestety zastosuje pół środek i kupię boxa.
ktos92
Posty: 257
Rejestracja: 9 cze 2017, o 17:49

Re: Chiptuning

Post autor: ktos92 »

W zeszłym tygodniu byłem w swoim ASO, dostałem dobrą oferte rozliczenia mojej W204 i wzięcia W205 albo coupe albo sedan - zapytałem ich jak to jest z chip tuningiem. Sprzedawca powiedział mi, że musi się co do tego upewnić ale np. montując chip Brabusa nie tracimy gwarancji. Problem jest taki, że jest to o wiele droższe niż usługa u dobrego tunera ale zachowujemy gwarancje.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205 :twisted:
sylmicha

Re: Chiptuning

Post autor: sylmicha »

Już sprawdzałem Power box Brabus. Do mojego kosztuje 2100€ plus około 230 montaż. Tylko serwis MB lub Brabus może zamontować żebyś nie stracił gwarancji. Oglądałem też to ustrojstwo i jest troszkę bardziej skomplikowane niż zwykły box. Ma swoją wiązkę,która jest dość rozbudowana jak na boxa. Dochodzi do tego kolejna sprawa,masz legalnie zamontowane i jest to zgłoszone w systemie i automatycznie dostajesz wyższy podatek drogowy bo auto produkuje więcej CO2/100 kilometrów. Nasze mają coś koło 116g/100 a z boxem Brabus jakoś 140g/100. I tu doszliśmy do setna dlaczego w Niemczech zaczynają już ganiać za to. Otóż Państwo traci bo nie płacisz większego podatku produkując więcej CO2. Myślę, że prędzej czy później będzie zakazane to i tylko legalnie zamontowane będą dopuszczone do ruchu bo chodzi o kasę. Tak jak za kilka lat żadne auto nie wyciągnie więcej niż 180 czy 190 km/h. Od przyszłego roku ponoć wszystkie Volvo będą to mieć jako pierwsze. Będziesz chciał pojeździć szybciej to musisz zapłacić, odblokują Ci auto na określony czas i w dozwolonym miejscu. Czyli np na autostradzie bez ograniczeń lub na torze do ścigania.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2019, o 21:43 przez sylmicha, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości