Delikatny świst przy zmianie biegów 9g-tronic

artkovsky
Posty: 2
Rejestracja: 26 sie 2019, o 12:56

Delikatny świst przy zmianie biegów 9g-tronic

Post autor: artkovsky »

Witam, ostatnio zauważyłem w moim C200 - 2.0 benzyna z 2018 roku delikatny świst/dzwięk wydobywający się przy zmianie biegów na wolnych obrotach. Występuje to przy delikatnym dodaniu gazu tak do 50 km/h oraz przy hamowaniu, gdy skrzynia redukuje biegi. Jest to takie delikatne "wycie", trzeba sie dobrze wsłuchać zeby to usłyszeć. Byłem tydzień temu na rocznym przeglądzie i Pan z obsługi serwisu przejechal się ze mną i tez to słyszał, powiedział ze sprawdzą to przy przeglądzie. Jak odebralem autko powiedzieli ze skrzynia nie wyrzuca żadnych błędów i ponoć "mistrz" mechanik z serwisu nic tam nie słyszy. Czy też tak macie w swoich autach? Dodam tylko że pojawiło się to jakieś 3 tyg temu, obecny przebieg 13600.
hord
Posty: 117
Rejestracja: 14 lis 2017, o 22:23

Re: Delikatny świst przy zmianie biegów 9g-tronic

Post autor: hord »

niestety od pewnego czasu mam podobnie w skrzyni 7g tronic+
silnik benzyna 1,6 156km 47 tk przebiegu
mam ubezpiecznie do 2020 wiec zobacze co powiedza w ASO
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delikatny świst przy zmianie biegów 9g-tronic

Post autor: Jara »

W przedziale obrotów 1500 - 2500 ?? Od czasu do czasu mam to na niskich biegach ( na wyższych pewnie odgłosy toczenia to zagłuszają).
W środku to słyszę delikatnie ... na zewnątrz nic nie słychać. C180 2005 115 km przebieg.
Diabli go wiedzą co to jest .... obroty i świt jakby turbina się rozpędzała ... ale dość rzadkie to jest wiec nie pasuje do turbiny ... co ciekawe zimą tego nie mam.
Szczerze ... wątpię aby ktoś to namierzył. Ktoś pisał że ten dźwięk jakby zakłóceń elektrycznych z głośników ... że to pen drive w porcie coś robił elektronice :) i tylko jak klima była włączona .... wiecie co cyrk tu jest co nie miara ... w203 miał przebiegi że ho ho i on takich numerów nie robił .. tylko rdza wychodziła no ale po 9 latach :).
Kovalov
Posty: 1
Rejestracja: 11 sty 2021, o 20:24

Re: Delikatny świst przy zmianie biegów 9g-tronic

Post autor: Kovalov »

Witam wszystkich, ponieważ temat nie został wyczerpany dodam mój przypadek w C200 coupé 4Matic 9g 2017. Świst (świergot) szczególnie słyszalny podczas jazdy w trakcie redukcji biegów, w zakresie ok. 1500-2500 obrotów. Na postoju również występuje zarówno w trybie P jak i w N, podczas delikatnego dodawania gazu w w/w zakresie obrotów silnika słychać wyraźny świst (dźwięk nie jest jednostajny, ale modulowany w zależności od obrotów). Zjawisko występuje tylko na rozgrzanym silniku i przy temperaturze zew. minimum kilka stopni C powyżej 0 (im jest cieplej tym głośniej słychać). Wyłączenie klimy przyciskiem A/C nic nie zmienia ale już wyłączenie całego układu wentylacji przyciskiem prędkości dmuchawy powoduje, że świergot znika. Walczę z tematem praktycznie od nowości auta, zjawisko pojawiło się w pierwszym roku eksploatacji wczesnym latem, w okresie zimowym jest mniej uciążliwe lub znika całkiem przy temperaturze zew. poniżej 4-5 stopni C. Do portów USB nic nie jest podłączone, więc nie są to raczej szumy w głośnikach. Trzy różne serwisy MB nie mogą z tematem sobie poradzić. Obecnie Miecio ma 45k przebiegu i za tydzień kończy mu się gwarancja, a problem nie został rozwiązany. Ostatnio został wymieniony cały moduł (zespół) dmuchawy i bez rezultatu.
Awatar użytkownika
Michal
Posty: 422
Rejestracja: 22 sie 2017, o 22:10

Re: Delikatny świst przy zmianie biegów 9g-tronic

Post autor: Michal »

Bez oględzin na żywo, raczej nikt Ci nic nie powie.
U mnie problem dziwnych odglosów pod maską załatwił aso garcarek. Właściwie od ręki, chociaż inny serwis trzymał auto ponad tydzień , bez rezultatu. Może warto sie do nich przejechać.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delikatny świst przy zmianie biegów 9g-tronic

Post autor: Jara »

Kovalov pisze: 11 sty 2021, o 21:25 Witam wszystkich, ponieważ temat nie został wyczerpany dodam mój przypadek w C200 coupé 4Matic 9g 2017. Świst (świergot) szczególnie słyszalny podczas jazdy w trakcie redukcji biegów, w zakresie ok. 1500-2500 obrotów. Na postoju również występuje zarówno w trybie P jak i w N, podczas delikatnego dodawania gazu w w/w zakresie obrotów silnika słychać wyraźny świst (dźwięk nie jest jednostajny, ale modulowany w zależności od obrotów). Zjawisko występuje tylko na rozgrzanym silniku i przy temperaturze zew. minimum kilka stopni C powyżej 0 (im jest cieplej tym głośniej słychać). Wyłączenie klimy przyciskiem A/C nic nie zmienia ale już wyłączenie całego układu wentylacji przyciskiem prędkości dmuchawy powoduje, że świergot znika. Walczę z tematem praktycznie od nowości auta, zjawisko pojawiło się w pierwszym roku eksploatacji wczesnym latem, w okresie zimowym jest mniej uciążliwe lub znika całkiem przy temperaturze zew. poniżej 4-5 stopni C. Do portów USB nic nie jest podłączone, więc nie są to raczej szumy w głośnikach. Trzy różne serwisy MB nie mogą z tematem sobie poradzić. Obecnie Miecio ma 45k przebiegu i za tydzień kończy mu się gwarancja, a problem nie został rozwiązany. Ostatnio został wymieniony cały moduł (zespół) dmuchawy i bez rezultatu.
To samo mam 130 tys. przebiegu .. myślałem że to turbo ... u mnie AC jak wyłączę to po 10-20 sekundach znika. Nie zawsze jest ten dźwięk na włączonej kilimie. U mnie bardzo pasuje to też co czegoś w w układzie wentylacji.
Zauważyłem przez przypadek takie coś.
Jak w miarę auto jest nagrzane i mam na zapłonie tylko włączone i w garażu stoi słychać prace mielącą jakieś pompy ( w komorze silnika po stronie kierowcy to jest - podpięte to do układu chłodzenia, taka czarna plastikowa obudowa z przodu przy głowicy - wydobywały sie z tego dźwięki i przy dotknięciu obudowy czuć było wibracje ) i tylko jak jest wentylacja włączona ... włączę nawiew na zero.. pompa ta milknie.
A złapałem to w sytuacji: latem wstawiłem do garażu i po 20 min. wróciłem do niego, musiałem wtedy tylko na zapłon przekręcić i przy otwartych drzwiach coś dziwnego usłyszałem - takie ciche mielenie.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delikatny świst przy zmianie biegów 9g-tronic

Post autor: Jara »

Michal pisze: 12 sty 2021, o 08:42 Bez oględzin na żywo, raczej nikt Ci nic nie powie.
U mnie problem dziwnych odglosów pod maską załatwił aso garcarek. Właściwie od ręki, chociaż inny serwis trzymał auto ponad tydzień , bez rezultatu. Może warto sie do nich przejechać.
Inne świsty w 205 kiedyś ... sam znalazłem ... rura doprowadzająca powietrze to filtra wyczepiła się .. i było słychać jak silnik zasysa powietrze.
Kiepsko to mocowanie jest zrobili ... w następnych rocznikach widzę że poprawili to już.

Kiedyś w w203 też mi ta rura spadła ... coś tak właśnie na autostradzie słyszałem że jakoś głośno jest ... zaczęło to dopiero głośno się robić jak wentylator się włączył po zjeździe z autostrady ( no stare auto ma prawo się skończyć) ... jak podjechałem pod garaż zrobiło sie cicho ( wentylator pewnie sie wyłączył).
Dzwonie do serwisu pytam o wentylator .. mówią że nigdy nikomu sie to nie popsuło ... otworzyłem maskę aby nim ręczenie pokręcić o tak żaden spec ze mnie nie jest ... i widzę winowajcę rurę z dolotu wisi sobie i miała prawo dotykać łopatek wentylatora.
I jakby mnie olśniło .. dawno temu jak go kupiłem (te 203) ... mówili że trwałe to jest .. jednie co ludziom strachu napędzi to jak rura z dolotu się odczepi.

Ta rura w 205 u mnie to też siedzi na słowo honoru .. podobnie jak w 203 :) .. a wrocławski bruk co hitlera pamieta lub torowisko tramwajowe ... potrafi niezłe wibracje wywołać.
barteczekkkkk
Posty: 4
Rejestracja: 25 kwie 2023, o 13:26

Re: Delikatny świst przy zmianie biegów 9g-tronic

Post autor: barteczekkkkk »

Czy udało się rozwiązać problem? Mam dokładnie te same objawy
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 6 gości