OM651 wymiana kolektora i czyszczenie przepustnicy

ktos92
Posty: 257
Rejestracja: 9 cze 2017, o 17:49

OM651 wymiana kolektora i czyszczenie przepustnicy

Post autor: ktos92 »

Witam wszystkich. Postanowiłem podzielić się swoją usterką w silniku OM651 który jest montowany w W204 jak i W205. Przy przebiegu troche ponad 140 000km byłem zmuszony wymienić kolektor dolotowy z klapami :-D Samocód kupiłem jako używany z programowu Approved Cars by Mercedes ;-) z roczną gwarancją. Tuż po gwarancji padł mi kolektor, samochód wchodził w tryb awaryjny i przerywana była procedura wypalania DPF. ASO policzyło sobie 600EUR za wykonanie usługi plus części więc wszystko by było coś około 1200EUR. Postanowiłem naprawe wykonać samemu i po dokładnym zdiagnozowaniu samochodu na SD pod domem byłem przekonany, że winny jest kolektor. Potwierdziło to pare innych osób na forum w UK. Zamówiłem wszystkie części, uszczelki, płyn chłodniczy itp. koszt całości to 520EUR z VATem. Naprawe wykonałem samemu, narazie wszystko jest OK. Błąd któy pojawiał się u mnie mówił o tym, że kolektor nie jest wstanie ustawić odpowiednio klap, zacinają się. Zdemontowałem wszystko i ilość sadzy jaka była na rpzepustnicy powietrza, komorze mieszającej byłą dość duża. Na przepustnicy było około 1cm sadzy. Kolektor nie wyglądał tak tragicznie. Na forum W204 zrobie DIY z wymiany tego ustrojstwa.

Tutaj link to tematu, warto przejrzeć ostatnie strony.

http://mercedes-w204.pl/off-topic-f18/c ... tml#p37106
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205 :twisted:
benzik
Posty: 29
Rejestracja: 28 sie 2017, o 22:39

Re: OM651 wymiana kolektora i czyszczenie przepustnicy

Post autor: benzik »

Tyle sadzy w dieslu to standard :-), mogłeś sobie odrazu wymienic na nowa tą podstawe filtra paliwa bo mają wade( pekaja) i cieknie płyn chłodniczy , a nie duzy wydatek ok.170zl, te przepsutnice czesto siadają ale moze jeszcze troche pochodzi ta twoja ale tez nie jest droga (400-500 zl orginał nowa)
C 43 AMG
ktos92
Posty: 257
Rejestracja: 9 cze 2017, o 17:49

Re: OM651 wymiana kolektora i czyszczenie przepustnicy

Post autor: ktos92 »

Myślałem, nad podstawą ale wyglądała na całą i dłuższy czas oczekiwania na części :-/ zaryzykowałem, najwyżej, nieługo jeszcze raz chłodniczke zdejme. Przepustnice siadają od brudu, dość mocno ją wyczyściłem może jeszcze troche posłuży. Ogólnie widać, że księgowi brali duży udział w projektowaniu niektórych podzespołów.

Ja samochód użytkuje głównie na autostradzie. W rok zrobiłem troche ponad 40 000km. Poprzednie niecałe 6 lat ktoś zrobił około 100 000km z czego podjrzewam, że duża część na krótkich odcinkach lub miasto i troche tras. Przy użytkowaniu jakie ja robie, podobne zabrudzenie powinno się pojawić przy większym przebiegu.

Kolejnym punktem jest to, że zastanowie się drugi raz na dieslem jak będę zmieniał samochód i chyba padnie na benzynke :lol: .
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205 :twisted:
wolek_666
Posty: 40
Rejestracja: 26 gru 2019, o 09:23

Re: OM651 wymiana kolektora i czyszczenie przepustnicy

Post autor: wolek_666 »

Witam a czy można używać w tych silnikach preparatu Liqui Moly Pro-Line do czyszczenia ktoś próbował jak działa ?
C220d WDD2050041R068737
venom0791
Posty: 49
Rejestracja: 13 sie 2020, o 13:26
Lokalizacja: Stuttgart

Re: OM651 wymiana kolektora i czyszczenie przepustnicy

Post autor: venom0791 »

Działa dobrze, tzn czyści. Ale co z dpf??? Wszystko pójdzie do niego i go bardzo zanieczyści. Jaki masz przebieg?
wolek_666
Posty: 40
Rejestracja: 26 gru 2019, o 09:23

Re: OM651 wymiana kolektora i czyszczenie przepustnicy

Post autor: wolek_666 »

Przebieg 150000 rok 2015 pomyślałem żeby dolać do paliwa ten dodatek czyszczący wtryski i na trasie go przegonić. Chciałbym też wyczyścić przepustnice w którym ona jest miejscu? A czy nie złapie silnik błędów jak będę dawkował ten preparat? On tak silnie rozpuszcza ten nagar ?
C220d WDD2050041R068737
Marek
Posty: 45
Rejestracja: 1 sie 2019, o 18:18

Re: OM651 wymiana kolektora i czyszczenie przepustnicy

Post autor: Marek »

Ja używam co 20tys km LM nie miałem do tej pory żadnych problemów.
W205 c220d
venom0791
Posty: 49
Rejestracja: 13 sie 2020, o 13:26
Lokalizacja: Stuttgart

Re: OM651 wymiana kolektora i czyszczenie przepustnicy

Post autor: venom0791 »

Kolego ruszając (wymontowując)przepustnicę musisz później robić jej adaptację. Demontaż jej jest delikatnie mówiąc przerąbany(dostęp) Natomiast czyszcząc przepustnicę i dolot bez demontażu np preparatem w sprayu cały ten syf wywalasz do kata i dpf. W dpf pozostawi to po sobie ślad w postaci popiołu, który jest nie usuwalny, a ok 8g popiołu to koniec żywota dpf. Dodatek do paliwa to powinieneś dolewać 2 razy na 10Tkm ale on nie czyści przepustnicy i kolektora ss. Jest dodatek LM,który wlewasz do baku i on dobrze działa na czyszczenie dpf ale też czyści układ paliwowy tylko nie aż tak dobrze jak ten typowy do czyszczenia układu zasilania. Dodatek ten jest zalecany do samochodów, które jeżdżą na krótkich odcinkach. Jeśli robisz trasy,a silnik nie bierze oleju,a OM651 musi być ostro wyjeżdżony żeby zaczął brać olej to do kolektora i przepustnicy nie ma po co zaglądać poniżej 220Tkm.
wolek_666
Posty: 40
Rejestracja: 26 gru 2019, o 09:23

Re: OM651 wymiana kolektora i czyszczenie przepustnicy

Post autor: wolek_666 »

Czyscielm sobie kolektor w 203 c220 om 611 i tam była straszna masakra przy 220000km (ale w w203 miejsca wiele więcej niż tu) stąd też moje zapędy by i w tym zrobić zwłaszcza ta przepustnice. Jeżeli o dodatek Liqui Moly to naturalnie wiem iż nie czyści kolektora 😄 pomyślałem iż mógłby nieco zniwelować skutki czyszczenia chemicznego kolektora gdyż min. podnieci temperaturę spalania. Stosuję go systematycznie. A przepustnica jest za intercolerem czy przed u mnie jest wodny wychodziły wersję z powietrznym?
C220d WDD2050041R068737
venom0791
Posty: 49
Rejestracja: 13 sie 2020, o 13:26
Lokalizacja: Stuttgart

Re: OM651 wymiana kolektora i czyszczenie przepustnicy

Post autor: venom0791 »

IC jest przed przepustnicą. W miarę łatwą i zalecaną czynnością jest przepłukanie IC np benzyną,ponieważ z biegiem czasu odkłada się w nim olej, który jest zasysany i paprze przepustnicę i agr, po za tym przez czysty przechodzi więcej powietrza. Jeśli wszystko masz ok to zastosuj do paliwa Super Diesel Additiv i go przegoń najlepiej po autostradzie. Jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to zastosuj też Diesel-partikelfilter Schutz. Tylko nie stosuj dwóch na raz żeby nie przedobrzyć. Auto przegonić to przynajmniej przejechać ze 100 kilometrów prędkością 140-150. Dobrze jest też stosować dodatki smarujące żeby pompa i wtryski lepiej pracowały. No i w tym silniku stosować olej z normą 229.52 dzięki któremu odkłada się dużo mniej zanieczyszczeń właśnie w agr, kolektorze,turbinie czy misce olejowej.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości