180d a 200d - różnica

PiotrekW205
Posty: 1
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 19:14

180d a 200d - różnica

Post autor: PiotrekW205 »

Witam, jestem nowy tutaj, a Mercedesa posiadam od niedawna. Mamy pytanie do Forumowiczów: czym diesel 116KM różni się od 136 KM? Czy różnica polega tylko na oprogramowaniu silnika, czy może modyfikacje był większe i dotyczyły również osprzętu silnika ( wtryski, turbo itp) . Będę bardzo wdzięczny za odpowiedz :) Pozdro :)
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: 180d a 200d - różnica

Post autor: Jara »

Jak oprogramowanie .. to musi mieć tą samą co do 1cmm3 pojemność skokową ( a to z katalogu wyczytasz). 200d może mieć 2 turbosprężarki ( mała i duża) ... jak u kumpla w Volvo ... tam to działa bez problemu nawet jak już 170 tys. ma .. w MB temat chyba świeży .
MB może francuz tam siedzi .... jak to diesel PSA ... to nawet zaleta by była :)
_TrotyL_
Posty: 1
Rejestracja: 25 lis 2020, o 01:49

Re: 180d a 200d - różnica

Post autor: _TrotyL_ »

Jara pisze: 17 lis 2020, o 16:21 Jak oprogramowanie .. to musi mieć tą samą co do 1cmm3 pojemność skokową ( a to z katalogu wyczytasz). 200d może mieć 2 turbosprężarki ( mała i duża) ... jak u kumpla w Volvo ... tam to działa bez problemu nawet jak już 170 tys. ma .. w MB temat chyba świeży .
MB może francuz tam siedzi .... jak to diesel PSA ... to nawet zaleta by była :)
Witam;
W obu przypadkach o ktore pyta Kolega wyzej to OM626.
116KM to OM 626 DE 16 LA red. ( z niem. redukcja mocy)
136KM OM 626 DE 16 LA.
Tyle w W205 jesli o ten silnik chodzi.
O dwusprezarkowym OM626 w W205 chetnie doczytam jesli zdradzisz zrodlo swoich informacji.
Jesl to silnik zapozyczony od Renault, dostosowany do montazu wzdloz osi pojazdu a jego emisja spalin wymaga uzycie AdBlue. Juz moment po odpaleniu nie trzeba sie specjalnie skupiac zeby uslyszec ze ten silnik mowi po francusku. Co w nim fajnego - osobiscie nie mam pojecia.
Co do wersji z obnizona moca (nie wiem na ile jest to wiarygodne zrodlo ) ale fabryki wprowadzaly takie typy ze wzgledu na inne widelki jesli chodzi o ubezpieczenia (?!). Dla przykladu z tego co pamietam Punto II zawsze mialo wiecej mocy w rzeczywistosci niz deklarowal producent... ale to bylo dawno temu.
Pozdrawiam.
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: 180d a 200d - różnica

Post autor: hubertuss »

W polifcie chyba jest ten motor od renówki bi turbo. Ma 160 koni jak dobrze kojarzę. I nazywa się c 200 d.
C 220 d 4 matic
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: 180d a 200d - różnica

Post autor: Jara »

_TrotyL_ pisze: 25 lis 2020, o 03:09
Jara pisze: 17 lis 2020, o 16:21 Jak oprogramowanie .. to musi mieć tą samą co do 1cmm3 pojemność skokową ( a to z katalogu wyczytasz). 200d może mieć 2 turbosprężarki ( mała i duża) ... jak u kumpla w Volvo ... tam to działa bez problemu nawet jak już 170 tys. ma .. w MB temat chyba świeży .
MB może francuz tam siedzi .... jak to diesel PSA ... to nawet zaleta by była :)
Witam;
W obu przypadkach o ktore pyta Kolega wyzej to OM626.
116KM to OM 626 DE 16 LA red. ( z niem. redukcja mocy)
136KM OM 626 DE 16 LA.
Tyle w W205 jesli o ten silnik chodzi.
O dwusprezarkowym OM626 w W205 chetnie doczytam jesli zdradzisz zrodlo swoich informacji.
Jesl to silnik zapozyczony od Renault, dostosowany do montazu wzdloz osi pojazdu a jego emisja spalin wymaga uzycie AdBlue. Juz moment po odpaleniu nie trzeba sie specjalnie skupiac zeby uslyszec ze ten silnik mowi po francusku. Co w nim fajnego - osobiscie nie mam pojecia.
Co do wersji z obnizona moca (nie wiem na ile jest to wiarygodne zrodlo ) ale fabryki wprowadzaly takie typy ze wzgledu na inne widelki jesli chodzi o ubezpieczenia (?!). Dla przykladu z tego co pamietam Punto II zawsze mialo wiecej mocy w rzeczywistosci niz deklarowal producent... ale to bylo dawno temu.
Pozdrawiam.
Renault .. to nie PSA.
PSA 2 litrówki chwalą sobie ... 200-240 tys. to robi i nic się nie dzieje ( czy to co teraz produkują tez tak będzie miało ?? To zagadka ). Do silnika nie ma sie co czepiać ... reszta auta ... narzekają np. na sztywność karoserii w 408 ... ale takich namacalnych problemów ze sztywnością jak w Hundai by na dachu w kombi robiły sie wybrzuszenia to tam nie było.
Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: 180d a 200d - różnica

Post autor: gim-kg »

2-litrowe diesle z grupy PSA są uważane za jedne z najlepszych. Sama konstrukcja 2.0 Hdi jest rozwijana od 1999 roku i jest bardzo dopracowana. Jako jedni z niewielu stosują tzw mokre filtru cząsteczek stałych (FAP).
Chodziło ci chyba o model 508, a nie 408...
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
adikrakow
Posty: 29
Rejestracja: 25 sie 2020, o 01:19

Re: 180d a 200d - różnica

Post autor: adikrakow »

hubertuss pisze: 25 lis 2020, o 10:01 W polifcie chyba jest ten motor od renówki bi turbo. Ma 160 koni jak dobrze kojarzę. I nazywa się c 200 d.
Twin turbo, dwie szeregowe turbosprężarki
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: 180d a 200d - różnica

Post autor: Jara »

gim-kg pisze: 27 lis 2020, o 18:36 2-litrowe diesle z grupy PSA są uważane za jedne z najlepszych. Sama konstrukcja 2.0 Hdi jest rozwijana od 1999 roku i jest bardzo dopracowana. Jako jedni z niewielu stosują tzw mokre filtru cząsteczek stałych (FAP).
Chodziło ci chyba o model 508, a nie 408...
Tak o 508 .. moja pomyłka ... MB mógłby to montować :) leprze dieslem niż to co oni oferują .. ale jak pamiętam XM ... zawsze ropniaki PSA były jedne z najlepszym, bo rynek ich je kupuje i wymaga.
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: 180d a 200d - różnica

Post autor: hubertuss »

Nie mylcie psa z renówką. MB współpracuje z Renault i niektóre silniki stosowane w MB są od Renault nie od PSA.
C 220 d 4 matic
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: 180d a 200d - różnica

Post autor: BBbiker »

Kolega, przedstawiciel handlowy nalatał Laguną 3 - 2,0 dCi około 300 000 km w 2 lata i trochę bez jakichkolwiek problemów więc to są dobre silniki.
Miałem 2 renówki a córka ma już trzecią i nigdy z silnikami nie mieliśmy problemów. jedyne awaryjne przypadki jakie znam od znajomych to diesle przede wszystkim 1,5 dCi starszej generacji - w nich za mało wydajna pompa oleju była przyczyną przedwczesnego zatarcia panewek o ile ktoś jeździł na szóstce i na niskich obrotach a jeszcze na domiar złego zmieniał olej co 30 tys. km..
Auta 5 biegowe (np Volvo 1,9 dCi) tego typu problemy miały znacznie rzadziej.
Tak czy inaczej obecne silniki są poprawione i nie powinny sprawiać problemów.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości