180d a 200d - różnica
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 wrz 2020, o 19:14
180d a 200d - różnica
Witam, jestem nowy tutaj, a Mercedesa posiadam od niedawna. Mamy pytanie do Forumowiczów: czym diesel 116KM różni się od 136 KM? Czy różnica polega tylko na oprogramowaniu silnika, czy może modyfikacje był większe i dotyczyły również osprzętu silnika ( wtryski, turbo itp) . Będę bardzo wdzięczny za odpowiedz Pozdro
Re: 180d a 200d - różnica
Jak oprogramowanie .. to musi mieć tą samą co do 1cmm3 pojemność skokową ( a to z katalogu wyczytasz). 200d może mieć 2 turbosprężarki ( mała i duża) ... jak u kumpla w Volvo ... tam to działa bez problemu nawet jak już 170 tys. ma .. w MB temat chyba świeży .
MB może francuz tam siedzi .... jak to diesel PSA ... to nawet zaleta by była
MB może francuz tam siedzi .... jak to diesel PSA ... to nawet zaleta by była
Re: 180d a 200d - różnica
Witam;Jara pisze: ↑17 lis 2020, o 16:21 Jak oprogramowanie .. to musi mieć tą samą co do 1cmm3 pojemność skokową ( a to z katalogu wyczytasz). 200d może mieć 2 turbosprężarki ( mała i duża) ... jak u kumpla w Volvo ... tam to działa bez problemu nawet jak już 170 tys. ma .. w MB temat chyba świeży .
MB może francuz tam siedzi .... jak to diesel PSA ... to nawet zaleta by była
W obu przypadkach o ktore pyta Kolega wyzej to OM626.
116KM to OM 626 DE 16 LA red. ( z niem. redukcja mocy)
136KM OM 626 DE 16 LA.
Tyle w W205 jesli o ten silnik chodzi.
O dwusprezarkowym OM626 w W205 chetnie doczytam jesli zdradzisz zrodlo swoich informacji.
Jesl to silnik zapozyczony od Renault, dostosowany do montazu wzdloz osi pojazdu a jego emisja spalin wymaga uzycie AdBlue. Juz moment po odpaleniu nie trzeba sie specjalnie skupiac zeby uslyszec ze ten silnik mowi po francusku. Co w nim fajnego - osobiscie nie mam pojecia.
Co do wersji z obnizona moca (nie wiem na ile jest to wiarygodne zrodlo ) ale fabryki wprowadzaly takie typy ze wzgledu na inne widelki jesli chodzi o ubezpieczenia (?!). Dla przykladu z tego co pamietam Punto II zawsze mialo wiecej mocy w rzeczywistosci niz deklarowal producent... ale to bylo dawno temu.
Pozdrawiam.
Re: 180d a 200d - różnica
W polifcie chyba jest ten motor od renówki bi turbo. Ma 160 koni jak dobrze kojarzę. I nazywa się c 200 d.
C 220 d 4 matic
Re: 180d a 200d - różnica
Renault .. to nie PSA._TrotyL_ pisze: ↑25 lis 2020, o 03:09Witam;Jara pisze: ↑17 lis 2020, o 16:21 Jak oprogramowanie .. to musi mieć tą samą co do 1cmm3 pojemność skokową ( a to z katalogu wyczytasz). 200d może mieć 2 turbosprężarki ( mała i duża) ... jak u kumpla w Volvo ... tam to działa bez problemu nawet jak już 170 tys. ma .. w MB temat chyba świeży .
MB może francuz tam siedzi .... jak to diesel PSA ... to nawet zaleta by była
W obu przypadkach o ktore pyta Kolega wyzej to OM626.
116KM to OM 626 DE 16 LA red. ( z niem. redukcja mocy)
136KM OM 626 DE 16 LA.
Tyle w W205 jesli o ten silnik chodzi.
O dwusprezarkowym OM626 w W205 chetnie doczytam jesli zdradzisz zrodlo swoich informacji.
Jesl to silnik zapozyczony od Renault, dostosowany do montazu wzdloz osi pojazdu a jego emisja spalin wymaga uzycie AdBlue. Juz moment po odpaleniu nie trzeba sie specjalnie skupiac zeby uslyszec ze ten silnik mowi po francusku. Co w nim fajnego - osobiscie nie mam pojecia.
Co do wersji z obnizona moca (nie wiem na ile jest to wiarygodne zrodlo ) ale fabryki wprowadzaly takie typy ze wzgledu na inne widelki jesli chodzi o ubezpieczenia (?!). Dla przykladu z tego co pamietam Punto II zawsze mialo wiecej mocy w rzeczywistosci niz deklarowal producent... ale to bylo dawno temu.
Pozdrawiam.
PSA 2 litrówki chwalą sobie ... 200-240 tys. to robi i nic się nie dzieje ( czy to co teraz produkują tez tak będzie miało ?? To zagadka ). Do silnika nie ma sie co czepiać ... reszta auta ... narzekają np. na sztywność karoserii w 408 ... ale takich namacalnych problemów ze sztywnością jak w Hundai by na dachu w kombi robiły sie wybrzuszenia to tam nie było.
Re: 180d a 200d - różnica
2-litrowe diesle z grupy PSA są uważane za jedne z najlepszych. Sama konstrukcja 2.0 Hdi jest rozwijana od 1999 roku i jest bardzo dopracowana. Jako jedni z niewielu stosują tzw mokre filtru cząsteczek stałych (FAP).
Chodziło ci chyba o model 508, a nie 408...
Chodziło ci chyba o model 508, a nie 408...
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Re: 180d a 200d - różnica
Tak o 508 .. moja pomyłka ... MB mógłby to montować leprze dieslem niż to co oni oferują .. ale jak pamiętam XM ... zawsze ropniaki PSA były jedne z najlepszym, bo rynek ich je kupuje i wymaga.
Re: 180d a 200d - różnica
Nie mylcie psa z renówką. MB współpracuje z Renault i niektóre silniki stosowane w MB są od Renault nie od PSA.
C 220 d 4 matic
Re: 180d a 200d - różnica
Kolega, przedstawiciel handlowy nalatał Laguną 3 - 2,0 dCi około 300 000 km w 2 lata i trochę bez jakichkolwiek problemów więc to są dobre silniki.
Miałem 2 renówki a córka ma już trzecią i nigdy z silnikami nie mieliśmy problemów. jedyne awaryjne przypadki jakie znam od znajomych to diesle przede wszystkim 1,5 dCi starszej generacji - w nich za mało wydajna pompa oleju była przyczyną przedwczesnego zatarcia panewek o ile ktoś jeździł na szóstce i na niskich obrotach a jeszcze na domiar złego zmieniał olej co 30 tys. km..
Auta 5 biegowe (np Volvo 1,9 dCi) tego typu problemy miały znacznie rzadziej.
Tak czy inaczej obecne silniki są poprawione i nie powinny sprawiać problemów.
Miałem 2 renówki a córka ma już trzecią i nigdy z silnikami nie mieliśmy problemów. jedyne awaryjne przypadki jakie znam od znajomych to diesle przede wszystkim 1,5 dCi starszej generacji - w nich za mało wydajna pompa oleju była przyczyną przedwczesnego zatarcia panewek o ile ktoś jeździł na szóstce i na niskich obrotach a jeszcze na domiar złego zmieniał olej co 30 tys. km..
Auta 5 biegowe (np Volvo 1,9 dCi) tego typu problemy miały znacznie rzadziej.
Tak czy inaczej obecne silniki są poprawione i nie powinny sprawiać problemów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości