W skrzyni rozdzielczej wymienili w ramach ASB. Zleciłem również wymianę w moście... Serwis nie protestował i również zalecają taka wymianę, chociaż faktycznie nie ma tego w obowiązkowych czynnościach.GLC X253 pisze: ↑19 lut 2024, o 16:03Dla 4Matic jest procedura wymiany oleju w skrzyni rozdzielczej przy wymianie oleju w skrzyni biegów. Na temat mostów instrukcja dotycząca przeglądów nic nie mówi.Łukaszek77 pisze: ↑19 lut 2024, o 15:01 Każdy olej się wymienia... Przecież to kasa dla serwisu... Nie robią tego gratis. ASO w Rzeszowie nie miało z tym problemu, a wręcz jest to w procedurze serwisowej dla 4matic.
Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 28 lut 2020, o 19:02
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?
C200 Estate 4Matic MY2018 AMG + BRABUS Xtra
Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?
nie mam napędu na wszystkie koła, ale na tył, więc powinien być tylny most, tam też się wymienia olej? jak często?
i gdzie jest ten konwerter, w którym podobno też się wymienia?
i gdzie jest ten konwerter, w którym podobno też się wymienia?
Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?
Most nie jest poprawną nazwą , to jest dyfer . Most to jest np w ciężarówce lub w dostawczym , ma obudowę w której są półosie napędowe i jest w całości wypełniony olejem. Olej w dyfrze wymieniamy co 60 tys tak samo jak w skrzyni biegów. Konwerter jest między silnikiem a skrzynią biegów. Posiada korek spustowy który jest widoczny od dołu w okienku po odpowiednim ręcznym przekręceniu wałem korbowym w prawo. W konwerterze spuszczamy olej równocześnie z olejem z skrzyni biegów i wymieniamy .
Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?
Tu się nie zgodzę. Informację jaką otrzymałem z ASO dot. wymiany oleju w dyfrze (tył napęd) była taka, że producent jej nie zaleca i nie przewiduje.
C200 MH
Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?
Słyszałeś o maszynie która jest zbudowana z zębatek i łożysk w której nigdy nie wymienia się oleju ? W skrzyni biegów manualnej która jest zbudowana podobnie jak dyfer też nie wymieniasz rozumiem.... Serwis nie przewiduje bo nie zależy mu na tym żebyś wymieniał olej w czym kolwiek . Szybciej przyjdziesz do nich po części lub cały dyfer za 15 tys Rób jak uważasz hehe
Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?
Ile kosztowała wymiana oleju w tylnym moście?Łukaszek77 pisze: ↑19 lut 2024, o 19:00 [...]Zleciłem również wymianę w moście... Serwis nie protestował i również zalecają taka wymianę, chociaż faktycznie nie ma tego w obowiązkowych czynnościach.
C250 Estate
Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?
Niestety poprawna nazwa to most napędowy. Może być tylny jak i przedni. Rodzaj konstrukcji nie wpływa na nazwę bo ta wywodzi się z funkcji jaka pełni w samochodzie. Tak jak ze skrzyniami biegów - jest mnogość konstrukcji, ale nikt nie nazywa ich inaczej najwyżej mają dodatek w postaci - automatyczna, DSG, hydrokinetyczna itd. Dyfer to popularna nazwa wywodząca sie od dyferencjału (polska nazwa to mechanizm róznicowy) który umożliwia różne obroty kół mostu napędowego np podczas jazdy po łuku. Most napędowy w najprostszym wykonaniu składa sie z przekadni głównej i mechanizmu różnicowego oraz półosi które mogą byc zabudowane (np. Fiat 125p) jak i umieszczone na zewnątrz przy współczesnych konstrukcjach zawieszeń. Przy okazji współczesne ciężarówki w niektórych wersjach (np. z kołami skrętnymi) maja także zewnętrzne półosie napędowe z przegubami. To tyle przydługiego wywodu na temat teorii.Mikun pisze: ↑28 lut 2024, o 21:42 Most nie jest poprawną nazwą , to jest dyfer . Most to jest np w ciężarówce lub w dostawczym , ma obudowę w której są półosie napędowe i jest w całości wypełniony olejem. Olej w dyfrze wymieniamy co 60 tys tak samo jak w skrzyni biegów. Konwerter jest między silnikiem a skrzynią biegów. Posiada korek spustowy który jest widoczny od dołu w okienku po odpowiednim ręcznym przekręceniu wałem korbowym w prawo. W konwerterze spuszczamy olej równocześnie z olejem z skrzyni biegów i wymieniamy .
A wracając do wymiany oleju w mostach, to nigdzie nie jest napisane, że jest to zabronione, a zatem co nie jest zabronione jest dozwolone. Ważne by użyć odpowiedniego oleju który w przypadku MB jest dość drogi. Tu nie warto iść w oszczędność i wg mnie lepiej nie wymieniać, niż wymienić na tani zamiennik.
ZW (GLC 250 - 211KM)
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 28 lut 2020, o 19:02
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?
3 Wymiana oleju w tylnym moście 01 01 007 1 rbh 60,98 23% 75,00 75,00zmichal pisze: ↑29 lut 2024, o 09:44Ile kosztowała wymiana oleju w tylnym moście?Łukaszek77 pisze: ↑19 lut 2024, o 19:00 [...]Zleciłem również wymianę w moście... Serwis nie protestował i również zalecają taka wymianę, chociaż faktycznie nie ma tego w obowiązkowych czynnościach.
C200 Estate 4Matic MY2018 AMG + BRABUS Xtra
Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?
Dziękuję wszystkim a porady i opinie
Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?
Cywilna ośka NIE wymienia się jak nie ma awarii.Mikun pisze: ↑29 lut 2024, o 09:37 Słyszałeś o maszynie która jest zbudowana z zębatek i łożysk w której nigdy nie wymienia się oleju ? W skrzyni biegów manualnej która jest zbudowana podobnie jak dyfer też nie wymieniasz rozumiem.... Serwis nie przewiduje bo nie zależy mu na tym żebyś wymieniał olej w czym kolwiek . Szybciej przyjdziesz do nich po części lub cały dyfer za 15 tys Rób jak uważasz hehe
Nigdy nie wymieniałem i nic się nie zepsuło .. auto poszło 16 letnie z przebiegiem koło 400 tys. km.
Wieki temu pytałem kogoś kto zęby zjadł na MB i odpowiedział że sprawdza się tylko stan ... ew. jak wycieki są wtedy z racji weryfikacji czy coś się nie zmieliło.
Nie ma dyfer korka spustowego jest tylko korek kontrolny i pewnie on z magnesem bedzie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 53 gości