Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+
Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+
To moje pierwsze auto z automatyczną skrzynią i może jestem przewrażliwiony. Czy normalne jest to że w trybie sport i sport+ na postoju są odczuwalne telikatne wibracje? Po zmianie na tryb comfort lub eco wibracje ustają. Wrażenie mam takie jak kiedyś w manuału po wciśnięciu sprzegla
W205 c220d 4matic AMG Line
Re: Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+
Wibracje masz na "D" czy na "P"?
Wydaje mi sie, że sport i sport+ mają nieco wyższe idle RPM, więc poduszki pracują z inną częstotliwością. To w przypadku "P" może suf=gerować poduszki pod skrzynią/silnikiem.
Z powodu wyższych obrotów może być również mocniejsze spięcie silnika ze skrzynią przez konwerter - to powinno być normalne.
Jednak nikt tu nie wie, jakie to wibracje i jak różne w stosunku do innych trybów
Może spróbuj w innym trybie wrzucić "P" i tam pedałem gazu podnieść obroty do tych, przy których odczuwasz wibracje na Sport i Sport+? Jeśli pojawią się - to zapewne poduszki pod silnikiem. Jeśli nie - to może pod skrzynią.
Od tego bym zaczął, bo inne opcje to diagnostyka wtrysków a później - skrzyni.
A może te wibracje są bardzo małe i normalne? Sam napisałeś, ze "delikatne"
Wydaje mi sie, że sport i sport+ mają nieco wyższe idle RPM, więc poduszki pracują z inną częstotliwością. To w przypadku "P" może suf=gerować poduszki pod skrzynią/silnikiem.
Z powodu wyższych obrotów może być również mocniejsze spięcie silnika ze skrzynią przez konwerter - to powinno być normalne.
Jednak nikt tu nie wie, jakie to wibracje i jak różne w stosunku do innych trybów
Może spróbuj w innym trybie wrzucić "P" i tam pedałem gazu podnieść obroty do tych, przy których odczuwasz wibracje na Sport i Sport+? Jeśli pojawią się - to zapewne poduszki pod silnikiem. Jeśli nie - to może pod skrzynią.
Od tego bym zaczął, bo inne opcje to diagnostyka wtrysków a później - skrzyni.
A może te wibracje są bardzo małe i normalne? Sam napisałeś, ze "delikatne"
C43 AMG
Re: Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+
Wibracje są na "D" w trybach sport i sport+ np gdy zatrzymam się na światłach na "wolnych obrotach". W trakcie jazdy nie czuje wibracji. Ale tak jak pisałem wyżej są one delikatne. Na "P" brak wibracji. Może jestem przewrażliwiony to mój pierwszy automat
W205 c220d 4matic AMG Line
Re: Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+
Na "P" skrzynia nie próbuje pchac auta, zaś w innych trybach - tak. Dlatego jest szansa, że masz problem z konwerterem, albo lockupem albo przypalonymi tarczkami sprzęgieł, albo za małe ciśnienie je dociskające, albo wszystko jest OK.
Te "drgania" mogą być normalne lub alarmujące. Ktoś musi to samodzielnie "poczuć", bo korespondencyjnie tego się nie da ocenić.
Te "drgania" mogą być normalne lub alarmujące. Ktoś musi to samodzielnie "poczuć", bo korespondencyjnie tego się nie da ocenić.
C43 AMG
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 20 gru 2023, o 18:02
Re: Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+
Mam podobne objawy. Na P auto ani drgnie. Po włączeniu D czuć drgania głównie na fotelu pasażera. Poduszki silnika i poduszka skrzyni są nowe. Jak wygląda diagnoza konwertera? Da się to zrobić bez rozbierania go?
Re: Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+
D powoduje już większe obciążenie silnika ... układ napędowy jest spięty aż po osie .. ot tylko hamulce trzymają go że nie ruszy.
Może silnik się ociupinkę dławi ( bo trochę słaby się zrobił) jak to ropniak sprawdzić czy układ oczyszczania spalin jest sprawny jakie ciśnienie przed katem mają spaliny.
Jak tam dynamika auta. V MAX powinien do minuty czasu osiągnąć,
Nie ma jakiś błędów silnik lub napęd.
Włącz na P klimatyzacje na MAX ... zobacz czy wtedy tez nie ma drgań jak rusza sprężarka Klimy.
Niekoniecznie konwerter ... tan jak sie uszkodził widać to po oleju ... zanieczyszczenia się pojawiają i .... dudniłby podczas przyspieszania.
Konwerter da się łatwo uszkodzić .. ot ZIMĄ męcząc się w kopnym śniegu.
A tak ... jeździć i obserwować. Z doświadczenia jedyną sensowną i skuteczną drogą na wibracje jak auto ma już parę dobrych latek to zakup auta nowego bez wibracji.
Ja to przez przypadek naprawiałem ... ot kiedyś w poprzednim okazało się że problemem był napęd paska wielorolkowego. Głupia rzecz a poprawiło sie jakbym nowe auto kupił .
Może silnik się ociupinkę dławi ( bo trochę słaby się zrobił) jak to ropniak sprawdzić czy układ oczyszczania spalin jest sprawny jakie ciśnienie przed katem mają spaliny.
Jak tam dynamika auta. V MAX powinien do minuty czasu osiągnąć,
Nie ma jakiś błędów silnik lub napęd.
Włącz na P klimatyzacje na MAX ... zobacz czy wtedy tez nie ma drgań jak rusza sprężarka Klimy.
Niekoniecznie konwerter ... tan jak sie uszkodził widać to po oleju ... zanieczyszczenia się pojawiają i .... dudniłby podczas przyspieszania.
Konwerter da się łatwo uszkodzić .. ot ZIMĄ męcząc się w kopnym śniegu.
A tak ... jeździć i obserwować. Z doświadczenia jedyną sensowną i skuteczną drogą na wibracje jak auto ma już parę dobrych latek to zakup auta nowego bez wibracji.
Ja to przez przypadek naprawiałem ... ot kiedyś w poprzednim okazało się że problemem był napęd paska wielorolkowego. Głupia rzecz a poprawiło sie jakbym nowe auto kupił .
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 20 gru 2023, o 18:02
Re: Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+
Z mojego doświadczenia - uwaga o kupnie nowego auta bez wibracji to najmądrzejsze, co kiedykolwiek przeczytałem. Poważnie dzięki za głos rozsądku.
Re: Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+
Mam dokładnie tak samo C220 2019 rok OM654. Może na tym trybie tak ma być ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości