Docieranie
Re: Docieranie
Wojtek nie mam zamiaru się spierać ani walczyć, dla mnie możesz robić serwis kiedy chcesz. Mi chodzi o odpowiedź czy można?
C300
Re: Docieranie
Sprawdziłem - przy resecie nie ma możliwości ustawienia przebiegu, tylko reset. Nie wiem czy jest możliwość zmiany okresów międzyprzeglądowych przez serwis - pewnie nie bo jak ich pytałem dlaczego w Polsce jest co 20kkm a w Niemczech co 25kkm to odpowiedzieli, że tak jest i oni nic z tym nie mogą zrobić. Pozostaje tylko jechać na serwis gdy wskaźnik wskazuje jeszcze 5kkm do przeglądu.
Re: Docieranie
Piszecie panowie ze po 20kkm jest przegląd. A u mnie pokazuje ze pierwszy jest dokładnie po roku od zakupu ?Wojtek pisze:Sprawdziłem - przy resecie nie ma możliwości ustawienia przebiegu, tylko reset. Nie wiem czy jest możliwość zmiany okresów międzyprzeglądowych przez serwis - pewnie nie bo jak ich pytałem dlaczego w Polsce jest co 20kkm a w Niemczech co 25kkm to odpowiedzieli, że tak jest i oni nic z tym nie mogą zrobić. Pozostaje tylko jechać na serwis gdy wskaźnik wskazuje jeszcze 5kkm do przeglądu.
W205 C300
Re: Docieranie
Jest co 20kkm lub co 1 rok w zależności co będzie pierwsze.
Re: Docieranie
Dzięki za informacje . Nie doczytałem w instrukcji.Wojtek pisze:Jest co 20kkm lub co 1 rok w zależności co będzie pierwsze.
W205 C300
Re: Docieranie
A ja dopiero po kilku tysiącach dowiedziałem się, że trzeba było jeździć na "comfort" podczas gdy ja od pierwszego dnia jeździłem na "sport"... czy to bardzo duży błąd?gim-kg pisze:Mi sprzedający polecił nie używanie funkcji kick-down oraz ograniczyć prędkość maksymalną do 160 km/h aż do przebiegu 3000 km. Nie wiem czy to zasadne. Mi nie przeszkadzało stosować się do jego zaleceń.
Oczywiście, do pierwszego tysiąca nie przekraczałem 3000 obrotów (jak gdzieś czytałem), ale sprzedawca w ogóle nie wspominał o żadnym docieraniu.
Re: Docieranie
Domyślnym trybem jazdy jest Comfort, ale nie masz co się martwić, że jeździłeś na Sport - on utrzymuje trochę wyższe obroty i w zasadzie tyle. Docieranie według instrukcji to jazda bez katowania silnika i używania kickdown'a przez pierwsze 1500km.
C250 Estate
Re: Docieranie
Wielu moich znajomych (szczególnie Ci którzy jeżdżą głównie w miejskich korkach) robi dodatkową wymianę w połowie przebiegu. Oczywiście poza serwisem. W serwisie zgodnie z wymaganiami gwarancji.Wojtek pisze:Ile kilometrów miały te silniki przejechane? Pewnie na liczniku 200kkm i jeszcze drugie tyle skręcone. Myślę że problem wymiany oleju tzw. longlife nie dotyczy pierwszego właściciela. Poza tym od czegoś są inżynierowie którzy projektują silniki i oleje (sam jestem inżynierem) i wypadało by im trochę zaufać. Myślę że w tych dziedzinach będą mieli doświadczenie większe niż twoje. Poza tym dlaczego akurat zamiast 20kkm ma być 15kkm a nie 10, 5 lub 1.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Docieranie
Problem z dzisiejszymi silnikami jest taki, że nie sa już tak "debilo odporne" jak te starsze. Główna bolączką moim zdaniem jest rozrząd. On cierpi najbardziej przy tych interwałach serwisowych. Przypomnijcie sobie, że starsze modele typu W203 czy też 211 które miały podwójne łańcuchy rozrządu szczególnie w dieslach wytrzymują przeloty ponad 500 000km bez żadnej ingerencji w ten układ. Przy dzisiejszych konstrukcjach i interwałach serwisowych ASO jest to praktycznie niemożliwe - dodam, że jeżeli ASO będzie używało słabej jakości oleju wtedy problem mamy gwarantowany już dość małym przebiegu rzędu 100 000km - 150 000km. Wymiana oleju między serwisami w ASO moim zdaniem nie zaszkodzi a może tylko pomóc, szczególnie jak dużo jeździmy samochodem i chcemy go ciut dłużej potrzymać. Jeśli chodzi o konstruktorów/inżynierów odpowiedzialnych za silniki to aż tak bardzo nie zwalałbym winy na nich a bardziej na księgowych i przepisy unijne co do emisji spalin itp.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
Re: Docieranie
Ja z kolei dodam, że jeśli ktoś zaplanuje sobie trasę 1500 km na dotarcie silnika to nie jest to dobry pomysl. Podczas docierania silnika, ten powinien pracować w różnym zakresie obrotów - od niskich do wysokich (z pominięciem czerwonego pola), na różnych biegach i w różnych warunkach - prędkość stała i zmienna.
Podczas docierania zatem unikajcie wykorzystywania pełni mocy i czerwonego pola - 4 tys obrotów w benzynie jest jednak już wartością bezpieczną i wcale nie będzie dobrze jeśli docieranie ograniczycie do delikatnej jazdy w zakresie 1,3-2,5 tys obrotów. Nie powinniśmy przesadzać ani w jedną, ani w drugą stronę.
Podsumowując: jeździjcie normalnie, ale bez kick-downa, czerwonego pola i dobrze rozgrzewajcie silnik. Ze swojej strony polecam wymianę oleju po 3 tys km., ale to już bardziej profilaktyka - myślę jednak, że warto się do niej stosować.
Podczas docierania zatem unikajcie wykorzystywania pełni mocy i czerwonego pola - 4 tys obrotów w benzynie jest jednak już wartością bezpieczną i wcale nie będzie dobrze jeśli docieranie ograniczycie do delikatnej jazdy w zakresie 1,3-2,5 tys obrotów. Nie powinniśmy przesadzać ani w jedną, ani w drugą stronę.
Podsumowując: jeździjcie normalnie, ale bez kick-downa, czerwonego pola i dobrze rozgrzewajcie silnik. Ze swojej strony polecam wymianę oleju po 3 tys km., ale to już bardziej profilaktyka - myślę jednak, że warto się do niej stosować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 40 gości