Na podstawie moich własnych doświadczeń sugerowałbym jednak wymianę samej głowicy. Nie wiem skąd jesteś, ale jak już znajdziesz taki silnik to zapewne będziesz musiał po niego pojechać. To co podawane jest w ogłoszeniach, a co jest na prawdę to dwa różne światy - jak sie zdecydujesz sprawdzaj daty produkcji na poszczególnych elementach. Kupno samej głowicy jest mniej kłopotliwe, a jak od razu zrobisz regenerację zaworów i uszczelniaczy, oraz wymienisz rozrząd to będziesz pewny jakości silnika. Najwięcej handlujących jest w zachodniej części naszego kraju i tam masz większe szanse kupienia części z importu. Tu masz link do głowicy https://allegro.pl/oferta/mercedes-w253 ... 8289246408 (są zdjęcia z nr kat.). Goły silnik kosztuje do 4x więcej. Do wymiany samej głowicy raczej nie trzeba wyjmować silnika. Generalnie podaż silników benzynowych jest niewielka i trudno będzie znaleźć "od ręki".
PS. Czy znasz przyczynę awarii?
Jak sprawdzić kod silnika przy wymianie.
Re: Jak sprawdzić kod silnika przy wymianie.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Jak sprawdzić kod silnika przy wymianie.
Nie znam przyczyny. Pęknięcie jest przy łączeniu odlewu przy wylocie do kolektora
Michał
MB C250 W205
MB C250 W205
Re: Jak sprawdzić kod silnika przy wymianie.
Ja bym zdecydowanie szedł w naprawę jednostki tylko wykonanie zlecił bym firmie która zajmuje się budowaniem silników np do aut rajdowych, masz pewność dobrze wykonanej roboty. Ja w ten sposób przerabiałem trzy motory do Subaru gdzie konstrukcja jest bardziej złożona od rzędówki. Pytanie tylko co oprócz głowicy? Zdecydowanie uszczelka i nowe szpilki, blok może wymagać planowania... Porozmawiaj z kimś ogarniętym w tym temacie. Ja polecam serwis 4Motors z Mysiadła pod Warszawą.
C300
Re: Jak sprawdzić kod silnika przy wymianie.
Hej,
Opiszę w wielkim skrócie przeprawę z pękniętą głowicą…
Pacjent: MB C250 benzyna z 2015 roku
Objawy: ubytki płynu chłodzącego
Powód: pęknięta głowica (filmik z diagnozy głowicy poniżej)
https://www.youtube.com/watch?v=8swEg7fMrBU
Na początku WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA SYLMICHY, który pomógł w zakupie, a tak naprawdę dostarczył, NOWĄ głowicę z pełnym osprzętem (wałki, koła itd. Itp.) w bardzo ale bardzoooo przystępnej cenie
Chciałbym również polecić Kancelarie Adwokacką www.autoprawo.pl, za pośrednictwem której w bardzo sprawny i szybki sposób (3-4 miesiące) uzyskałem ugodę o obniżeniu wartości pojazdu.
Co do samej naprawy…
Nie jestem mechanikiem , więc opis może być trochę chaotyczny
Za namową SYLMICHY wymieniłem calutki rozrząd – koło na dole silnika, łańcuch, uszczelki, oringi itd itp – generalnie wszystko dookoła rozebranego silnika.
Musiałem również poddać regeneracji TURBINĘ, której łopatki były oblepione płynem…. Regenerację robiłem w Pruszkowie w TURBO-RENTGEN – full profeska.
Całość składana była u „mojego” mechanika , u którego od zawsze naprawiam samochody.
Po naprawie i przejechaniu 1500 km ponownie wymieniłem olej.
Olej jakiego używam to: MOTUL 8100 X-cess z normą 229,5
Jeśli macie jakieś pytania , to piszcie ..
Na chwilę obecną przejechałem ponad 6 tyś km i wszystko OK
Jeszcze raz duże podziękowania dla SYLMICHY , za MEGAAA wiedzę i pomoc ….
Opiszę w wielkim skrócie przeprawę z pękniętą głowicą…
Pacjent: MB C250 benzyna z 2015 roku
Objawy: ubytki płynu chłodzącego
Powód: pęknięta głowica (filmik z diagnozy głowicy poniżej)
https://www.youtube.com/watch?v=8swEg7fMrBU
Na początku WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA SYLMICHY, który pomógł w zakupie, a tak naprawdę dostarczył, NOWĄ głowicę z pełnym osprzętem (wałki, koła itd. Itp.) w bardzo ale bardzoooo przystępnej cenie
Chciałbym również polecić Kancelarie Adwokacką www.autoprawo.pl, za pośrednictwem której w bardzo sprawny i szybki sposób (3-4 miesiące) uzyskałem ugodę o obniżeniu wartości pojazdu.
Co do samej naprawy…
Nie jestem mechanikiem , więc opis może być trochę chaotyczny
Za namową SYLMICHY wymieniłem calutki rozrząd – koło na dole silnika, łańcuch, uszczelki, oringi itd itp – generalnie wszystko dookoła rozebranego silnika.
Musiałem również poddać regeneracji TURBINĘ, której łopatki były oblepione płynem…. Regenerację robiłem w Pruszkowie w TURBO-RENTGEN – full profeska.
Całość składana była u „mojego” mechanika , u którego od zawsze naprawiam samochody.
Po naprawie i przejechaniu 1500 km ponownie wymieniłem olej.
Olej jakiego używam to: MOTUL 8100 X-cess z normą 229,5
Jeśli macie jakieś pytania , to piszcie ..
Na chwilę obecną przejechałem ponad 6 tyś km i wszystko OK
Jeszcze raz duże podziękowania dla SYLMICHY , za MEGAAA wiedzę i pomoc ….
Michał
MB C250 W205
MB C250 W205
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 6 gości