Raczej nie placebo. Jednak, kiedy sięgnę pamięcią, to mogę stwierdzić, że słyszałem różnicę w dieslach, w benzynach chyba nie. Różnica nie była wielka, efekt znikał po kilkudziesięciu km, ale tuż po wymianie dało się usłyszeć. I nie miało to nic wspólnego z "klasą" nowego oleju.
Olej silnikowy
Re: Olej silnikowy
C43 AMG
Re: Olej silnikowy
A czujecie różnice w przyśpieszeniu jak zatankujecie V-Power lub inne "lepsze" paliwo?
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Olej silnikowy
Proponuję obejrzeć na YT testy rożnych paliw wykonane na hamowni. Z testów wynika, że jeżeli samochód nie jest konstrukcyjnie dostosowany do paliwa o wyższej LO, to jego użycie nic nie daje, a nawet może pogarszać osiągi. Sam przez wiele lat lałem etylinę 98 i po obejrzeniu tych testów uznałem, że nie warto płacić więcej skoro to nic nie daje.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Olej silnikowy
Ja czuje, przedewszystkim w portfelu
A tak serio leje 98 bo tak wymaga producent.
A tak serio leje 98 bo tak wymaga producent.
Re: Olej silnikowy
no niestety nie!
Ale tak, jak GLC napisał: wyższa liczba oktanowa to większa odporność na spalanie stukowe, ale mniejsza wartość kaloryczna. Ta zaś musi być zrekompensowana większą sprawnością, która wynika z wysokiego stopnia sprężania i odpowiednio dobranego punktu zapłonu. Jeśli konstrukcja silnika nie przewiduje stosowania paliwa o LO 98 lub 100 to zalanie takiego tylko pogorszy osiągi.
Ja leję 98, bo tego wymaga producent.
C43 AMG
Re: Olej silnikowy
No to ja ostatnio leję diesla "V coś tam" bo jedna z marek stacji paliw zrobiła promocję wtorkową na paliwa premium w cenie zwykłych. Róznicy ani nie czuję ani nie słyszę. Taki mały OT bo to watek o oleju.
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Olej silnikowy
V Power i inne tego typu paliwa oferowane tez na innych stacjach mają na celu utrzymywanie silnika w czystości co za tym idzie w dłuższym okresie czasu mniejszą zawartością zanieczyszczeń spalin, które mogą zapchać DPF.
W zwykłych paliwach lobby wymusza chyba coś około 7% zawartości biokomponentów a te w dłuższym okresie szkodzą DPFom - ot taki paradoks ustawowy.
Mój diesel nie ma DPF więc leję paliwo z Auchan i dobrze się ma.
W zwykłych paliwach lobby wymusza chyba coś około 7% zawartości biokomponentów a te w dłuższym okresie szkodzą DPFom - ot taki paradoks ustawowy.
Mój diesel nie ma DPF więc leję paliwo z Auchan i dobrze się ma.
Jaki olej silnikowy
Samochód to w205 2.2 170km bluetec. Zastanawiam się nad Motul specific 229.52 a Motul x clean 8100.
Re: Olej silnikowy
Nie. Mają na celu utrzymanie twojego portfela w czystości i zwiększenia dochodu producenta paliwa.
Chcesz mieś czysty silnik - to zadbaj, żeby nie miał wycieków oleju!
x Clean jest niezły -na pewno lepszy niż to, co leja w ASO VW.
C43 AMG
Re: Olej silnikowy
To tak jak z różnymi cud olejami i dodatkami do nich i płukankami. Nie pomoże nie zaszkodzi. Ale portfel wyczyści.
Co do oleju silnikowego wystarczy by spełniał normę producenta, był wymieniany maks co 15 tys km no i warto dopłacić za markowy filtr oleju. Marka oleju jest bez znaczenia jeśli spełnia normę producenta samochodu dla danego silnika.
Co do oleju silnikowego wystarczy by spełniał normę producenta, był wymieniany maks co 15 tys km no i warto dopłacić za markowy filtr oleju. Marka oleju jest bez znaczenia jeśli spełnia normę producenta samochodu dla danego silnika.
C 220 d 4 matic
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości