Wersje silnikowe
Re: Wersje silnikowe
To masz już DPF. U mnie go nie ma. Mam silnik 1,6. Tak jestem zadowolony choć nie jestem bezkrytyczny wady widzę ale nie ma rzeczy idealnych.
Mam mocniejsze auto pod domem ale nie potrzebuję tyle mocy - trasa do Chorwacji to notoryczne 130 i na wielu odcinkach 80 bo albo tunele albo roboty drogowe. Średnie spalanie z ostatnich 5 tys. km to 7,3 l/100 km średnia noga i zero start stopu.
Mam mocniejsze auto pod domem ale nie potrzebuję tyle mocy - trasa do Chorwacji to notoryczne 130 i na wielu odcinkach 80 bo albo tunele albo roboty drogowe. Średnie spalanie z ostatnich 5 tys. km to 7,3 l/100 km średnia noga i zero start stopu.
Re: Wersje silnikowe
Podobnie o moim 1,6 w C180 mogę powiedzieć ... nadaje się to do stylu jazdy zgonie z ogółem. Zużycie paliwa .. ma 2x mniejsze nić to dawne konstrukcje miały ... jak diesel mi na autostradzie brał 6 - 8,5 ten 7,5 - 10.05 ( a stara benzyna kiedyś 10 -> wir w baku .. nawet nie liczyłem tak szacuje na 20-30 l. ).BBbiker pisze: ↑2 lut 2021, o 12:53 To masz już DPF. U mnie go nie ma. Mam silnik 1,6. Tak jestem zadowolony choć nie jestem bezkrytyczny wady widzę ale nie ma rzeczy idealnych.
Mam mocniejsze auto pod domem ale nie potrzebuję tyle mocy - trasa do Chorwacji to notoryczne 130 i na wielu odcinkach 80 bo albo tunele albo roboty drogowe. Średnie spalanie z ostatnich 5 tys. km to 7,3 l/100 km średnia noga i zero start stopu.
Wszystkie benzynowe 4 clindrówki MB głośno z rana odpalają .. jakby coś sie tam rozsypało ... moje C180 ad 2014, sąsiada C200 AS 2018 ... i sąsiadki GLC 300 funkiel nówka. Nawet w instrukcji jest uwaga że głośno to pracuje wtedy. Tu nawet redaktorzy o tym pisali.
Stary 2.2 diesel MB o wiele ciszej odpala z rana.
Ja to wyraźnie słyszę bo beton wkoło mam w garażu.
Re: Wersje silnikowe
Nie potwierdzę - mam tylko po dłuższym postoju przez pierwszą minutę dziwne odgłosy ale żeby je usłyszeć trzeba otworzyć drzwi.
Myślę, że to opóźnienie pracy napinacza łańcucha - zanim olej dojdzie do napinacza to łańcuch pracuje na luźno.
Generalnie to bardzo cichutki silnik.
Re: Wersje silnikowe
Dziś dostałem zastępcze C200 4Matic (FL) i mam wreszcie okazję porównać moje C250 z klasycznym silnikiem 2-litrowym z tymi nowymi silnikami 1,5l. Niestety jest tak jak myślałem - jeździ to gorzej niż źle. Dziwnie pracuje, wyje, nie przyspiesza.
C250 Estate
Re: Wersje silnikowe
To te elektryczne wspomagacze nie działają?
Re: Wersje silnikowe
Coś tam działa, ale dźwięk jaki to wszystko wydaje i wrażenie, że ma się silniczek od kosiarki w aucie nie przystoją marce.
C250 Estate
Re: Wersje silnikowe
Ja specjalnie nie odczuwam różnicy względem dwulitórwek. Słabsze parametry silnika nadrabia lepsza skrzynia biegów i tak non stopo jeżdżę na eco...
Re: Wersje silnikowe
Toż to ta sama skrzynia !
Nic nie nadrabia ! 2.0 lepiej brzmi i nic więcej nie pali !!
Problem obecnie .. to stan techniczny ... ma to już swoje lata .. a złożoność techniczna jest spora
Re: Wersje silnikowe
Jara to zależy o którym roczniku mowa - fakt napisałem to nieprecyzyjnie miałem na myśli starsze 2 litrówki te ze skrzynią 7g.
Dwulitrówka z 7g ma około 2300-2400 obrotów przy 140 km/h a moja 1,6 z 9g ma około 2050 ..
No i nie rozśmieszaj z tym brzmieniem bo jedyne co słyszę w trakcie podróży to te głośne opony Conti ewentualnie muzykę.
A po ostatnich zmianach wysokości mandatów ......
Dwulitrówka z 7g ma około 2300-2400 obrotów przy 140 km/h a moja 1,6 z 9g ma około 2050 ..
No i nie rozśmieszaj z tym brzmieniem bo jedyne co słyszę w trakcie podróży to te głośne opony Conti ewentualnie muzykę.
A po ostatnich zmianach wysokości mandatów ......
Re: Wersje silnikowe
Jak co jedzie zależy od NM w C200 jest 300 a w 1,6 210 .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości