Wyczuwalny luz w napedzie przy przełączeniu z R na D i odwrotnie

Kempion
Posty: 1
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 07:31

Wyczuwalny luz w napedzie przy przełączeniu z R na D i odwrotnie

Post autor: Kempion »

Witam, jestem posiadaczem c250 d 4Matic, autko ma przebieg 80tys km, mam problem z napędem, po zdemontowaniu wału, jest zbyt duży luz na flanszy wału napędowego przy wyjściu ze skrzyni. Wymiana dynamiczna oleju tez nie przyniosła efektu, początkowo obstawiałem na elementy gumowe wału, podporę i frezy, wszystko wymienione na nowe oryginalne i nic, przy włączeniu biegu czuć miękkie puknięcie, cos jak naprężenie, luz pomiędzy przednim a tylnym napędem, czy miał ktoś podobny problem? Chętnie wysłucham dobrych rad.
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1150
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Wyczuwalny luz w napedzie przy przełączeniu z R na D i odwrotnie

Post autor: zmichal »

Być może u Ciebie to jednostkowy przypadek, a być może w tych 4Matic'ach ciągle są te problemy...
Ja walczyłem z tymi luzami w W211 z 4Matic - ciągle wybijały się luzy na skrzyni rozdzielczej i wałkach napędowych. Dlatego kupując W205 podświadomie unikałem już napędu 4M.
Nie wiem co Ci podpowiedzieć - ja w W211 włożyłem około 15 tys zł w regenerację, wymieniłem raz skrzynię rozdzielczą i... problemy wciąż powracały po jakimś czasie. Być może nie bez powodu napędy Quattro w Audi chwali się jako bezobsługowe, a o 4Maticach tak ju si nie mówi...
C250 Estate
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wyczuwalny luz w napedzie przy przełączeniu z R na D i odwrotnie

Post autor: dasonen »

zmichal pisze: 28 wrz 2020, o 11:42 Być może nie bez powodu napędy Quattro w Audi chwali się jako bezobsługowe, a o 4Maticach tak ju si nie mówi...
Quattro w Audi już dawno nie jest oparte na Torsenie (teraz koło koronowe i sprzęgło wielopłytkowe w środku) :( A czasami i Torsen padał, choć faktycznie wymagał niemal zerowej obsługi.
C43 AMG
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wyczuwalny luz w napedzie przy przełączeniu z R na D i odwrotnie

Post autor: Jara »

Kempion pisze: 26 wrz 2020, o 19:16 Witam, jestem posiadaczem c250 d 4Matic, autko ma przebieg 80tys km, mam problem z napędem, po zdemontowaniu wału, jest zbyt duży luz na flanszy wału napędowego przy wyjściu ze skrzyni. Wymiana dynamiczna oleju tez nie przyniosła efektu, początkowo obstawiałem na elementy gumowe wału, podporę i frezy, wszystko wymienione na nowe oryginalne i nic, przy włączeniu biegu czuć miękkie puknięcie, cos jak naprężenie, luz pomiędzy przednim a tylnym napędem, czy miał ktoś podobny problem? Chętnie wysłucham dobrych rad.
A może puka ci ten mechanizm, siłownik czy jak to zwał odpowiedzialny sterowanie od lewarka ... jak był lewarek w podłodze to linka tym sterowała .. w 205 u mnie też to puka u sąsiada ( młodsze auto) też .. takie to prędzej kliknięcie elektromagnesów. Ale ciekawe żę w E klasie już nie słyszałem tego :) ( może jakieś wyciszenie to ma dodatkowe w E)

A luzy.... ja w swoje 205 120 tys. przebiegu napęd na tył tylko, nic nie słyszę .. aczkolwiek tylko przy gaszeniu silnika nieraz coś puknie ... może to poduszka silnika ... w takim układzie napędowym jednak się one szybciej zużywają i to normalne.

Jak auto stoi zgaszone na N ... popchasz je w tył, przód ... słyszysz puk ??
Jak tak to układ napędowy za skrzynią ,, można dojść wtedy co tak puka ... i tyle ..pewnie nie opłaca się pewnie robić, a i tak będzie to dalej jeździć .. jeszcze coś więcej ci zepsują jak to spec będzie dłubał.
.. jak nic nie puka ... to może skrzynia .... może poduszka silnika ( ale to łatwo zweryfikować), skrzyni - takie z fusów wróżenie nawet w serwisie .. wtedy lepiej to sprzedać.

Masz jeszcze sprzęgiełka które chyba potrafią się szybko wykończyć ( aczkolwiek to w BMW 3 8 lat temu, pogadałem sobie z właścicielem ) .. a regeneracja to niestety wystarczy na 1,5-2 tys. km i powtórka z rozrywki.
Ba Volvo 4x4 .. też ... fajne ... gdy wszystko działa w tym ... później skarbonka ... a poprzednie stare Volvo jeździ dalej ( ale napęd na jedną oś) .. i odwiedziło oczywiście ponownie regeneracje sprzęgiełek.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2020, o 16:07 przez Jara, łącznie zmieniany 1 raz.
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Wyczuwalny luz w napedzie przy przełączeniu z R na D i odwrotnie

Post autor: hubertuss »

W 203 to inny układ napędowy. Tam była chyba 2 generacja 4 matic. W w 205 w zależności od skrzyni mamy 3 generację w 7g i 4 generację w 9g skrzyni.
W moim nic nie puka.
W bmw jest napęd dołączany co innego tak samo jak haldexy w grupie vag. Tylko oś inna jest dołączana. W vagu haldex naprawdę daje radę i nic się nie sypie.
C 220 d 4 matic
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wyczuwalny luz w napedzie przy przełączeniu z R na D i odwrotnie

Post autor: Jara »

hubertuss pisze: 17 lis 2020, o 16:01 W 203 to inny układ napędowy. Tam była chyba 2 generacja 4 matic. W w 205 w zależności od skrzyni mamy 3 generację w 7g i 4 generację w 9g skrzyni.
W moim nic nie puka.
W bmw jest napęd dołączany co innego tak samo jak haldexy w grupie vag. Tylko oś inna jest dołączana. W vagu haldex naprawdę daje radę i nic się nie sypie.
Moje 203 to na jedną oś miało ... no pewnie 2 generacji był 4 matic .. jak piewszy 4 matic pojawił się w W124.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości