Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: GLC X253 »

Zwykłe.
ZW (GLC 250 - 211KM)
ktos92
Posty: 257
Rejestracja: 9 cze 2017, o 17:49

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: ktos92 »

Miejmy nadzieje, że nowe klocki załatwią problem. Pamiętam kiedyś po kupnie klocków ATE też mi piszczały. Po wyciągnięciu i potraktowaniu ich papierem ściernym przestały. Miałem podobny przypadek ostatnio u siebie w W204 na klockach TRW ale po przedmuchaniu tarczy nawiercanej, problem zniknął.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205 :twisted:
sylmicha

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: sylmicha »

Często tył leci z powodu jazdy na tempomacie, w celu uniknięcia nurkowania samochodu auto jest hamowane tyłem. Najbardziej lecą jak masz ustawioną prędkość i znacznie przyśpieszysz np przy wyprzedzaniu,tempomat hamuje auto np 10 km na dół robiąc to praktycznie tylko tyłem. Klocki oryginalne ( oczywiście nie wszystkie ) są min robine w fabryce Federal Mogul (Jurid) w Hamburgu. Byłem tam na szkoleniu przez miesiąc i zdębiałem jak zobaczyłem, że fabryka Jurida robi klocki dla np.ATE,Brembo,Ferodo i kilku innych firm. Problem w tym, że różnią się tylko nadrukiem,kodem kreskowym i opakowaniem... To samo dotyczy klocków oryginalnych. Fabryka ta robi dla wszystkich od VW poprzez Volvo do Mercedesa. Bardzo dobre klocki są firmy Zimmermann czy Textar. Najlepiej kupić ceramiczne. Niestety nie tyczy się to tylko hamulców, producenci robią nas w bambuko w ten sam sposób przy produkcji i sprzedaży innych części i elementów. Bardzo często wszystko wychodzi z jednej linii i na końcu ma tylko robiony inny nadruk producenta.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: GLC X253 »

Miesiąc temu kupiłem oryginalne tylne klocki do standardowych hamulców mojego GLC. Są produkcji ATE, czyli maja znaczek ATE i oczywiście GWIAZDĘ MB, przy czym gwiazda jest wybita w metalu, a ATE nadrukowane.
ZW (GLC 250 - 211KM)
ktos92
Posty: 257
Rejestracja: 9 cze 2017, o 17:49

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: ktos92 »

GLC X253 pisze: 18 cze 2019, o 15:19 Miesiąc temu kupiłem oryginalne tylne klocki do standardowych hamulców mojego GLC. Są produkcji ATE, czyli maja znaczek ATE i oczywiście GWIAZDĘ MB, przy czym gwiazda jest wybita w metalu, a ATE nadrukowane.
Przewinęło mi sie przez ręce już sporo kompletów oryginalnyhc klocków do różnych modeli MB. Z tego co zauważyłem to z jakiegoś powodu w 95% prypadków na przodzie oryginalne klocki MB miały wybite logo TRW, pozostałe % były to ATE :-D tył natomiast przeważnie ma logo producenta ATE, Jurid i czasem widziałem Textar.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205 :twisted:
Awatar użytkownika
pepe008
Posty: 74
Rejestracja: 8 lip 2018, o 11:56

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: pepe008 »

Kupilem komplet klockow ori na tyl.

Klocki Jurid a tyl ("mata") ATE
IMG_7276.jpg
IMG_7276.jpg (62.56 KiB) Przejrzano 1849 razy
IMG_7276.jpg
IMG_7276.jpg (62.56 KiB) Przejrzano 1849 razy
Załączniki
IMG_7277.jpg
IMG_7277.jpg (119.26 KiB) Przejrzano 1849 razy
C180 -1.6 -Otto -T-modell
O./S
sylmicha

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: sylmicha »

To jest to o czym mówiłem, klocki ATE z fabryki Jurid 😂 z tej samej linii zeszły jeszcze Brembo, Ferodo, Bosch,Jurid i kilka innych. Różnią się tylko nadrukiem, opakowaniem i oczywiście ceną. Osobiście co 7 tysięcy sztuk zmieniałem nadruk 😅 Wszystkie szły z jednego kontenera. Kiedyś było zamówienie dla Audi i okazało się, że nie jesteśmy w stanie zrobić wszystkiego. Więc z fabryki Jurid w Rumunii przyszły gotowe klocki, u nas poszedł tylko nadruk firmy, kod kreskowy i napis Made in Germany 😂
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: GLC X253 »

Dobrze że nie z Chin.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Awatar użytkownika
pepe008
Posty: 74
Rejestracja: 8 lip 2018, o 11:56

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: pepe008 »

Znajomy kiedys kupil chinskie tarcze i klocki do VW Transportera .... Po 30kkm klocki prawie jak nowe, a tarcze ponizej minimum.
C180 -1.6 -Otto -T-modell
O./S
ktos92
Posty: 257
Rejestracja: 9 cze 2017, o 17:49

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: ktos92 »

sylmicha pisze: 21 cze 2019, o 18:39 To jest to o czym mówiłem, klocki ATE z fabryki Jurid 😂 z tej samej linii zeszły jeszcze Brembo, Ferodo, Bosch,Jurid i kilka innych. Różnią się tylko nadrukiem, opakowaniem i oczywiście ceną. Osobiście co 7 tysięcy sztuk zmieniałem nadruk 😅 Wszystkie szły z jednego kontenera. Kiedyś było zamówienie dla Audi i okazało się, że nie jesteśmy w stanie zrobić wszystkiego. Więc z fabryki Jurid w Rumunii przyszły gotowe klocki, u nas poszedł tylko nadruk firmy, kod kreskowy i napis Made in Germany 😂
To samo dzieje się z różnymi czujnikami :-D
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205 :twisted:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości