9g tronic opinie, porownanie do 7 g tronic

pwik
Posty: 81
Rejestracja: 11 sie 2017, o 23:29

Re: 9g tronic opinie, porownanie do 7 g tronic

Post autor: pwik »

Każdy benzyniak jest dychawiczny
To kwestia stosunku momentu obrotowego (niższy niż w dieslach) do obrotów przy których silnik uzyskuje moc maksymalną (wyższe niż w dieslu)
Stąd słaby "dół" i wyrażenie dychawiczności
Nie zgadzam się że pomiar laboratoryjny przyspieszenia decyduje o wrażeniu z jazdy
Pamiętam Citroena saxo s który miał 10.9 do setki a frajdy dawał więcej niż c300
2014 W205 estate C180 exclusive
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: 9g tronic opinie, porownanie do 7 g tronic

Post autor: Wojtek »

Jeżdżę C250 i nie uważam, że auto jest dychawiczne.

Według mnie opinia o "dychwaiczności" benzyniaków utrzymuje się od czasów gdy porównywało się benzynę z turbodieslem (lata 2000) wtedy różnica w uczuciu "ciągnięcia od dołu" była zauważalna (cały czas mówiąc o autach o podobnej mocy, bo jeżeli porównać 1.4TDI z benzynową 5.0 V8 to raczej benzyna była by mniej dychawiczna). Teraz gdy mamy do czynienia z silnikami turbo benzynowymi ta różnica się zmniejszyła. Moment dalej jest w turbodieslu większy ale nie jest już tak nisko dostępny. Nawet w C klasie jak popatrzysz na dane to np C220d ma 400Nm w zakresie 1400-2800rpm, C250d ma 500Nm ale już tylko w zakresie 1600-1800rpm (ten wąski zakres nawet mnie zaskakuje) natomiast C250 ma 350Nm w zakresie 1200-4000rpm.

Chodziło mi o to, że auto z mocą 184KM i osiągami 7,2s do 100km/h raczej nie jest sprawiedliwie nazywać dychawicznym. Oczywiście można napisać "dla mnie te osiągi są za słabe" ale na pewno auta nie można nazwać dychawicznym w szczególności, że pewnie z 80% (albo i więcej) aut na drodze osiągi ma gorsze. Również pisane, że najsłabsza c klasa ma 129KM a najmocniejsza 510KM i na podstawie tego wyciąganie wniosku, że auto jest słabe też nie za bardzo pasuje. W takiej sytuacji Seicento Sporting nie jest dychawiczne bo to najmocniejszy model - chociaż osiągi pewnie ma gorsze od C160.
pwik
Posty: 81
Rejestracja: 11 sie 2017, o 23:29

Re: 9g tronic opinie, porownanie do 7 g tronic

Post autor: pwik »

Wiesz, dane danymi, oczywiście masz rację
Ja mówię o subiektywnych odczuciach, o przyjemnych przeciążeniach które w benzyniakach są jak na lekarstwo
Dane danymi a ja zwyczajnie porównuje swoje c180 czyli 156 km do insygni 2.0 cdti 160 km i stwierdzam że jest przepaść na korzyść opla
2014 W205 estate C180 exclusive
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: 9g tronic opinie, porownanie do 7 g tronic

Post autor: Wojtek »

To chyba tylko odczucia po patrząc na dane wygląda to tak (Insygnia/C180) - dane z internetu
przyspieszenie 0 do:
30 km/h (s):1.7/1.8
40 km/h (s):2.2/2.3
50 km/h (s):3.2/2.9
60 km/h (s):4/3.6
70 km/h (s):4.9/4.8
80 km/h (s):6.2/5.8
90 km/h (s):7.5/6.9
100 km/h (s):9/8.1
110 km/h (s):10.6/9.6
120 km/h (s):12.6/11.5
130 km/h (s):15/13.4
140 km/h (s):17.5/15.6
150 km/h (s):20.4/18.1
160 km/h (s):24.1/21.2
170 km/h (s):28.8/25.1
180 km/h (s):34.4/30
190 km/h (s):41.9/36.1
200 km/h (s):54.1/44.8

Jak widać prawie zawsze C klasa jest szybsza (tylko w zakresie 0 do 30km/h) jest słabsza.

Jednak wydaje mi się, że to odczucie może być z tych wyników:
60-100 km/h on IVth (s):7.1/8.8
80-120 km/h on IVth (s):7.5/9.4
80-120 km/h on Vth (s):9.9/12.4
80-120 km/h on VIth (s):13.1/17.3

tu widać różnicę ale trzeba pamiętać, że zawsze można bieg zredukować i wtedy wyniki są takie:
60-100 km/h (s):5/4.6
80-120 km/h (s):6.4/5.8
100-180 km/h (s):25.4/21.8

I znów Mercedes jest lepszy.

Wydaje mi się, że opieranie się na odczuciach jest błędne bo auto, w którym jest większy komfort (cisza przy przyspieszaniu) i zapas mocy będzie dawało odczucie, że "słabiej" przyspiesza.
pwik
Posty: 81
Rejestracja: 11 sie 2017, o 23:29

Re: 9g tronic opinie, porownanie do 7 g tronic

Post autor: pwik »

Wow, z siłą merytorycznych argumentów polemizować nie zamierzam
A o "odczuciach" nie sposób dyskutować
Skończyło się dieslowskie lobby
Trwa lobby benzynowe w duecie z utrwalaniem nas w przekonaniu że bez napędu 4x4 nie da się jeździć
Nadchodzi era prądu
Każdy musi znaleźć swój sposób na przyjemność z prowadzenia auta
2014 W205 estate C180 exclusive
Rufio
Posty: 470
Rejestracja: 4 lis 2017, o 09:28

Re: 9g tronic opinie, porownanie do 7 g tronic

Post autor: Rufio »

Cyferki 0-100 są małe istotne. A tzw dupohamowania też zawodzi w określeniu przyspieszenia.
Chodzi mi i sytuacje że turlam się w ruchu pozamiejskim wciskamy gaz i mam szybką redukcję. Szczególnie ma to znaczenie przy słabszym silniku.
Teraz jeżdżę Mercedesem, który rozwija moc nadzwyczaj harmonijnie, tylko pasażerowie narzekają na twardość zawieszenie i większy hałas. Nawet 7 biegowy automat nie przeszkadza.
A takie c200 czy c180 to trochę słabizna.
Myślę że takie c300 9g ujdzie
Obrazek
C43 AMG kombi
drleon
Posty: 57
Rejestracja: 10 cze 2017, o 19:33
Lokalizacja: Göteborg

Re: 9g tronic opinie, porownanie do 7 g tronic

Post autor: drleon »

A ja mam między z 7G a 7G PLUS.
Otóż w 2015/16 miałem CLA 250 4MATIC (211KM) i zachowanie tej skrzynie to był dramat jeśli chodzi o inteligencję, dobieranie biegów. Obecnie mam C 250d, gdzie po lekkim tuningu wyszło 240 KM i 600 Nm/s i tu widzę gigantyczną różnicę na plus, choć nadal nie jest to skrzynia jak w BMW czy Audi (robię dużo jazd próbnych, stąd te porównanie).
Czyżby ten "PLUS" zrobił aż taką różnicę?
Generalnie to auto to do spokojnej i oszczędnej jazdy, choć w przedziale 0-100 i na SPORT+, miło się startuje, to chyba dzięki napędowi na 4 koła, z moich pomiarów wyszło średnio 6,2 s a fabrycznie było 6,9.
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: 9g tronic opinie, porownanie do 7 g tronic

Post autor: Wojtek »

7G tronic w CLA to całkiem inna skrzynią niż 7G tronic w C klasie. W CLA jest skrzynia dwusprzęgłowa (DCT) która w teorii powinna być szybsza, choć jak widać nie zawsze teoria = praktyka. W C klasie mamy zwykłą skrzynię z przekładnią hydrokinetyczną.
weco
Posty: 37
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 20:01

Re: 9g tronic opinie, porownanie do 7 g tronic

Post autor: weco »

W C 180 jest dwusprzęgłowa skrzynia czy klasyczny automat?I co jaki przebieg wymienia się olej bo czytałem,że co 125.ooo km,w serwisie natomiast powiedzieli,że tak jak powie komputer i sam nie wiem.
Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: 9g tronic opinie, porownanie do 7 g tronic

Post autor: Wojtek »

W klasie C jest zwykły automat.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości