Strona 2 z 3

Re: Agility select - Sport / Sport+

: 9 lip 2019, o 10:41
autor: miluch
Zamiast zmieniać tryb z C na S+ przy wyprzedzaniu, wystarczy zbić tuz przed manewrem 2 biegi w dół łopatką przy kierownicy i też startuje jak z procy. No i ręce są cały czas na kierownicy...

Re: Agility select - Sport / Sport+

: 9 lip 2019, o 13:05
autor: Wojtek
Jest jeszcze jedna opcja - szybkie i krótkie naciśnięcie gazu auto samo zbija biegi i przez chwilę jedzie na niższym biegu akurat do wyprzedzania.

Re: Agility select - Sport / Sport+

: 9 lip 2019, o 14:29
autor: Schnaider
Wojtek pisze: 9 lip 2019, o 13:05 Jest jeszcze jedna opcja - szybkie i krótkie naciśnięcie gazu auto samo zbija biegi i przez chwilę jedzie na niższym biegu akurat do wyprzedzania.
Dokładnie, ale pomijając zalety 7G skoro dodatkowo mamy S/S+, to po to, żeby korzystać.
Prawą ręką delikatnie dać malutką dźwigienkę/pokrętełko w górę jest 3x prościej niż w manualu redukcja biegów.
Natomiast specyfika jazdy w trybie S jest zupełnie inna niż na C.

Re: Agility select - Sport / Sport+

: 9 lip 2019, o 14:35
autor: sylmicha
To, że zrzucamy bieg, czy deptamy do oporu powodując redukcję nie oznacza,że zmienił się tryb z np C na S. Tryb jest nadal ten sam. Na każdym z tych trybów reakcja na redukcję łopatkami i "przeciąganie" auta na obrotach jest inna. To samo się tyczy depnięcia do oporu.

Re: Agility select - Sport / Sport+

: 14 lis 2019, o 12:41
autor: Bernard
A czy włączając Sport zmienia się charakterystyka silnika typu Moment obrotowy i moc, chodzi mi o max. czyi jak mam 400nm to nadal dysponuję tylko 400 i podobnie z mocą 194KM i tylko 194???

Re: Agility select - Sport / Sport+

: 14 lis 2019, o 13:22
autor: sylmicha
Moc, moment masz podane na maksymalnych osiągach. A więc nie na eko 😉 natomiast spalanie na eko 🙂

Re: Agility select - Sport / Sport+

: 14 lis 2019, o 14:35
autor: Bernard
no to właściwie co zyskuje na tym sporcie w porównaniu do comfort? chyba tylko, że wyżej kręci i i zmienia biegi na wyższych przełożeniach.

Re: Agility select - Sport / Sport+

: 14 lis 2019, o 14:50
autor: GLC X253
W trybie sport po energicznym wciśnięciu gazu szybciej przyspiesza, bo nie musi najpierw zredukować biegu, zatem dynamika jest lepsza. Trochę wyższe obroty silnika powodują tez że pracuje on w zakresie wyższego momentu obrotowego, który przecież nie jest liniowy w całym zakresie obrotów.

Re: Agility select - Sport / Sport+

: 17 lis 2019, o 16:06
autor: Stashqo
Jeśli chodzi o hybrydę to tutaj silnik trzymam w trybie sport (ustawienie indywidualne, silnik sport, reszta w comfort) przez cały czas kiedy nie jadę na czystym prądzie a to dlatego, że inaczej nie da się wyłączyć engine killera. Natomiast zawieszenie sport albo sport+ bardzo przydaje się przy prędkościach autostradowych, pojazd staje się stabilny i o dziwo nieco cichszy (może dlatego, że zmniejsza się prześwit i maleją opory powietrza, ale ekspertem nie jestem).

Re: Agility select - Sport / Sport+

: 17 lis 2019, o 16:20
autor: sylmicha
Stashqo pisze: 17 lis 2019, o 16:06 Jeśli chodzi o hybrydę to tutaj silnik trzymam w trybie sport (ustawienie indywidualne, silnik sport, reszta w comfort) przez cały czas kiedy nie jadę na czystym prądzie a to dlatego, że inaczej nie da się wyłączyć engine killera. Natomiast zawieszenie sport albo sport+ bardzo przydaje się przy prędkościach autostradowych, pojazd staje się stabilny i o dziwo nieco cichszy (może dlatego, że zmniejsza się prześwit i maleją opory powietrza, ale ekspertem nie jestem).
A ile ujedziesz na tym "czystym" prądzie? W zależności od deptania gazu i warunków drogowych od 10 do 30 kilometrów? Masz Airmatic i hybrydę z dużym aku w bagażniku?