BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

drleon
Posty: 57
Rejestracja: 10 cze 2017, o 19:33
Lokalizacja: Göteborg

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: drleon »

miluch pisze: 20 mar 2019, o 21:23 Nie słyszałem żeby kogoś zdmuchnęło z drogi
Ja też nie.
Czyli jedziemy 'mimo wszystko' nie zważając na instynkt i takie tam... 'doznania'...
Dziwne tylko, że takich "wrażeń" nie ma już w Merc. Oczywiście, że nie da się zapewne tego zmierzyć. Ale jest coś takiego jak "komfort" prowadzenia. Osoba siedząca z boku też odczuwała niestabilność pojazdu. Musiałem MOCNO trzymać kierownicę by nie zmieniło toru jazdy.
To wyraźne wrażenie 'koła zębatego' to też dla mnie nowość, a różne auta prowadzę gdzieś od 1985.
Taką odpowiedź dostałem w korespondencji z jednym ze znanych testerów:

"...A czy to nie wrażliwość (Pana, nie samochodu) na działanie aktywnego systemu wspomagającego utrzymanie na pasie ruchu? W nowej Serii 3 na autostradzie działa bardzo agresywnie (nawet zbyt agresywnie, jak na mój gust)..."

Nie wykluczam. Wyłączam / odinstalowuję to czortostwo jakoś i wrażliwość, miejmy nadzieję zniknie.

Byłem bardzo pozytywnie nastawiony do tego BMW. I nadal biorę pod uwagę BMW 540d
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: miluch »

drleon pisze: 21 mar 2019, o 15:13
miluch pisze: 20 mar 2019, o 21:23 Nie słyszałem żeby kogoś zdmuchnęło z drogi
Ja też nie.
Czyli jedziemy 'mimo wszystko' nie zważając na instynkt i takie tam... 'doznania'...
Dziwne tylko, że takich "wrażeń" nie ma już w Merc. Oczywiście, że nie da się zapewne tego zmierzyć. Ale jest coś takiego jak "komfort" prowadzenia. Osoba siedząca z boku też odczuwała niestabilność pojazdu. Musiałem MOCNO trzymać kierownicę by nie zmieniło toru jazdy.
To wyraźne wrażenie 'koła zębatego' to też dla mnie nowość, a różne auta prowadzę gdzieś od 1985.
Taką odpowiedź dostałem w korespondencji z jednym ze znanych testerów:

"...A czy to nie wrażliwość (Pana, nie samochodu) na działanie aktywnego systemu wspomagającego utrzymanie na pasie ruchu? W nowej Serii 3 na autostradzie działa bardzo agresywnie (nawet zbyt agresywnie, jak na mój gust)..."

Nie wykluczam. Wyłączam / odinstalowuję to czortostwo jakoś i wrażliwość, miejmy nadzieję zniknie.

Byłem bardzo pozytywnie nastawiony do tego BMW. I nadal biorę pod uwagę BMW 540d
Rozumiem że kolega testował oba auta w jednakowych warunkach pogodowych i drogowych, tj. siła, kierunek wiatru i odcinek drogowy był dokładnie ten sam?

IMO, opcja z walką z asystentem pasa ruch powodowała by chyba sygnalizację działania takiego systemu na wyświetlaczu centralnym tak jak jest to w Mercedesach, dodatkowo auto jak wiemy dohamowuje też odpowiednie koła aby utrzymać auto w odpowiednim torze jazdy. Sądzę też że z kolegi doświadczeniem jest wielkie prawdopodobieństwo że by się po prostu kolega zorientował co się święci.

Staram się za wszelką cenę zrozumieć co się w tutaj stało. Auto osobowe nie może się utrzymać w torze jazdy przy prędkości 100 km/h jest z tym problem. W jaki zatem sposób zachowa się przy tych warunkach samochód dostawczy albo ciężarowy? Czy większe znaczenie ma tutaj opór powietrza i powierzchnia boczna auta czy też układ kierowniczy, jego cechy lub ewentualne wady modelu lub konkretnego egzemplarza?

Jestem inżynierem, lubię wiedzieć do końca co się stało. Może czas na jazdę próbną nową 3?
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
drleon
Posty: 57
Rejestracja: 10 cze 2017, o 19:33
Lokalizacja: Göteborg

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: drleon »

"Rozumiem że kolega testował oba auta w jednakowych warunkach pogodowych i drogowych, tj. siła, kierunek wiatru i odcinek drogowy był dokładnie ten sam?"

Tak. Od tego zacząłem mój wywód.

"Staram się za wszelką cenę zrozumieć co się w tutaj stało. "

W 2015 miałem identyczne wrażenia z CLA 250 4MATIC. Założyłem wątek na forum amerykańskim, gdzie wypowiadali się posiadacze 2 tonowych Tesli - również z podobnymi wrażeniami. Była tam też bardzo ciekawa literatura z badań w tej sprawie.
Postaram się znaleźć link do tego...
Zarzuciłem temat odkąd rozwiązałem problem poprzez naciśniecie jednego guzika === przełączyłem z Sport na Comfort. I problem zniknął! :!:
A zatem CO stało się, że zmiana ... sterowania ukł. kierowniczego na... jakiś inny - eliminuje to wrażenie?
O to tu chodzi.! Dwóch interlokutorów wyżej, zdaje się w ogóle nie zrozumiało o czym piszę (szkoda). Sorry, ale bardzo mało mówię po polsku i nie wykluczam, że zatraciłem zdolność do komunikatywnego przekazywania myśli. Ale jeśli chcesz naprawdę o tym porozmawiać to bardzo chętnie.

Jedyną rzeczą o jaką mi chodzi i na jakiej mi zależy przed zakupem nowego auta (a to w końcu jakieś 400 tys. PLN) aby nie trafić na pojazd SZCZEGÓLNIE wrażliwy na wiatr. Jak lepiej opisać to wrażenie aby inni zrozumieli... Jadąc 5 minut później moim C mógłbym kierownicę trzymać jednym palcem i jechać szybciej nie bojąc się, że stracę panowanie, podczas gdy... BMW musiałem MOCNO trzymać kierownicę i CAŁY czas korygować tor jazdy. Czy taka niefachowa wypowiedź w czymś pomaga?

Oto link do ciekawej pracy na ten temat:
https://deepblue.lib.umich.edu/bitstrea ... sequence=1

dalej:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... not.14532/

Edmunds' long-term test on the Model S recently included the following statement:
"We got back on the road and soon realized how much the Model S does not like crosswinds. For several miles, keeping the sedan true in the lane was difficult. Nothing severe, but not the kind of dynamic flaw you find in a Mercedes S Class or a Porsche Panamera."

Tu piszą nawet o Mercedesie klasy S, więc chyba nie jestem sam na świecie z takim problemem?

Porsche:

I have not received my car yet. However, I have a theory, probably incorrect, but hey, why not.....I think electric power steering may have an impact, just like the size of the car does. My old Porsche 997 had hydraulic steering and always seemed planted to the road, even in fairly strong crosswinds. I replaced that car with a new Porsche 991, which is longer and more aerodynamic I believe. Theoretically the 991 should be as solid, in the same situation. In my travels so far, it is quite the opposite. My new 911 seems to be much more sensitive to the crosswinds.

itd.........


drleon
Posty: 57
Rejestracja: 10 cze 2017, o 19:33
Lokalizacja: Göteborg

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: drleon »

Jestem inżynierem, lubię wiedzieć do końca co się stało. Może czas na jazdę próbną nową 3?
-----------
Tak!
Ale przy 22 m/s i na mokrym!
---------
Jeszcze ciekawa myśl:

"...Jeden z mechaników od Mercedesa w prywatnej rozmowie nadmienił, że zarówno w CLA jak i w C wszystkie te problemy z wiatrem to wynik wersji AMG! Dziwne, bo to usportowiona wersja… można by się spodziewać lepszej trakcji. Ale… jak się popatrzy na te podgięte na zewnątrz spojlery boczne, ten grill z dziwnymi wlotami to… czy nie jest tak, że w kontakcie z wiatrem, powstają różne turbulencje… coś w rodzaju „poduszki powietrznej” pod autem, co sprawie, że auto zachowuje się jak samolot, mam na myśli te siły, które powstają i w efekcie „odrywa się od drogi” … co odczuwa się jako spadek stabilności i uczucie utraty kontroli przy nieco szybszej jeździe..."
--------
Osobiście słyszałem w rozmowach z mechanikami (ale prywatnie), nawet tu w Szwecji, że nie-AMG są mnie wrażliwe na wiatr.
Starsze modele, te klasyczne, bez "udziwnień" i wodotrysków, prawie W OGÓLE nie miały tego problemu. Jeszcze w Polsce, 6 lat jeździłem małym Audi S3, często mocno ponad 200 km/h i nawet nie wiedziałem, że taki problem istnieje!
tedi944
Posty: 15
Rejestracja: 4 lis 2018, o 19:53

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: tedi944 »

Audi S3, często mocno ponad 200 km/h i nawet nie wiedziałem, że taki problem istnieje!--- przedni napęd inaczej reaguje
drleon
Posty: 57
Rejestracja: 10 cze 2017, o 19:33
Lokalizacja: Göteborg

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: drleon »

tedi944 pisze: 22 mar 2019, o 15:44 przedni napęd inaczej reaguje
a 4WD?
Gutti73
Posty: 4
Rejestracja: 20 gru 2018, o 22:09

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: Gutti73 »

Widzę, że Panowie zrobiliście z tematu elaborat, ale chyba niepotrzebnie. Na zachowanie samochodu mają wpływ różne czynniki np. CX, linia boczna, masa, wyważenie, opony i tysiące innych rzeczy. Jeżeli masz odczucie, że samochód prowadzi się źle i jest podatny na wiatr, to spróbuj przejechać się innym modelem z innym silnikiem, oponami itp. Nie mogę wypowiadać się na temat, który samochód lepiej jeździ, bo nie miałem przyjemności pojeździć ani BMW 3 ani Mercedesem C /mam zamówioną C-klasę i czekam na dostawę/, ale jeździłem innymi BMW z serii X i nigdy więcej już takiego samochodu nie kupie, mam również Mercedesa i uważam i jakość wykończenia jest nieporównywalna. Szycie skór, jakość plastików i montażu, cisza jaka panuje w samochodzie tu Mercedes bije BMW na głowę. Uważam jednak, że BMW ma lepiej dopracowany system info-rozrywki. Pamiętaj kolego że każdy z nas ma inne potrzeby, inaczej prowadzi samochód, na inne rzeczy zwraca uwagę. Trudno również porównywać samochód benzynowy z dieslem, to dwa odmienne światy. Udanych zakupów i daj znać co wybrałeś.
Piotrekpepe
Posty: 30
Rejestracja: 6 gru 2017, o 23:07

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: Piotrekpepe »

Tata sprzedał 1,5 roczne X5 (F15) ze względu na brak możliwości jazdy tym samochodem powyżej 100km/h przy bocznym wietrze. Potwierdzam - jeździłem. Mógłbym pisać godzinami o wadach tego samochodu i usterkach które pojawiły się podczas użytkowania. Potwierdzać to może najkrócej produkowana generacja modelu „masowego” w historii BMW - tylko 5 lat. Musiał być tego jakiś powód (nie wspomnę już o sławnych listwach bocznych szyb - to jest kabaret, ludzie z krajów Skandynawskich skarżą z sukcesem BMW ale robi się wszystko, żeby wyciszyć takie akcje).
Awatar użytkownika
Tomaso
Posty: 73
Rejestracja: 2 lip 2017, o 10:26

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: Tomaso »

Przed zakupem C, miałem okazję jeździć róznymi modelami i segmentami samochodów.Między innymi MB GLC I GLE, AR Stelvio,bo przemknęło mi przez myśl ,że może SUV.Niestety chyba nigdy w życiu. Akurat był to okres dość wietrzny:) i wszystkie te samochody zachowywały się jak taniec na lodzie,już nie wspomnę o GLE coupe,auto za naprawdę cieżkie pieniądze,bo wersja była topowa,on nawet dziwnie zachowywał się przy pogodzie bezwietrznej,zaznaczę ,że chodzi tu o podróżowanie wyłacznie na autostradzie, tłumaczenie Mercedesa ,że za duże koła:). Nawet sprzedawca ,z racji ,że znamy się trochę osobiście chcial znać moje spostrzeżenia,i przyznał mi rację ,że dyskomfort jest ogromny.Ale pochlebne słowa wypowiadał o zwykłym GLE,że on jako jeden spełnia się przy wietrznej pogodzie w autostradowych warunkach. W C miałem na początku też mieszane uczucia,zaznaczę że przesiadłem się z Audi A5 ,ale z czasem przyzwyczaiłem się,i "polubieliśmy" się.Tak jak Gutti napisał nigdy więcej takiego samochodu typu SUV,chyba ,że z mega wysokiej pólki,SUV-y sportowe.....ale tu niestety pułap cenowy jest mega zawyżony jak na mój budżet:)))
drleon
Posty: 57
Rejestracja: 10 cze 2017, o 19:33
Lokalizacja: Göteborg

Re: BMW 330i (2019) kontra Mercedes C 250d 4MATIC (2016). Porównanie wrażliwości na wiatr.

Post autor: drleon »

Nareszcie na temat (3 kolegów wyżej). Odporność ja wiatr to kluczowy priorytet dla mnie, choć jeżdżę po całej Europie i nie ma to związku tylko ze Skandynawią. Spokojnie taki problem może wystąpić w PL. Nadal nurtuje mnie niuans, który opisałem wyżej:
----------------
Naciśniecie jednego guzika === przełączenie z Sport / Sport+ na Comfort - powoduje, że problem praktycznie znika.
--------------
Zaznaczam, ten sam samochód, te same warunki zmieniamy tylko opcję kierownicy. Analogicznie było w Mercedesie CLA, ale wpadłem na to za późno. Nie znam się, ale dochodzę do wniosku, że to nie tylko kształt, waga auta ale jakiś mechanizm (sterowanie?) w kierownicy odgrywa rolę.
Im starszy i prymitywniejszy samochód (im mniej elektroniki) - tym lepsze prowadzenie na wietrze.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości