Gwizd pod maska

Awatar użytkownika
Roni
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2019, o 07:13
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Gwizd pod maska

Post autor: Roni »

No to teraz ja. Nie będę zakładał nowego tematu by nir zasmiecac forum. Panowie i panewki rozkładam już ręce. Mam w205 1.6 Bluetec 136 km. Problem jest następujący odgłos z pod maski wskazuję na turbine wyje i dymi na czarno ponadto w przedziale 2000-2200 można odczuć turbo dziurę, gdy wyje auto jest słabsze gdy nagle przestaje wyć tak jak by zaczynał jechać. Co ciekawe gdy nie wyje to nie dymi. Wydarlem turbo, miała luz wzdłużny zawiodłem do regeneracji a w środku tyle nagaru że można było przecinakiem skrobac. Zaznaczę że auto ma usunięty dpf i kata w chwili obecnej bo prawdopodobnie właśnie ta sadza go zajechala. Oczywiście wszystko zrobione programem. Pomocy
https://youtu.be/FEcovoi_dAk a tutaj mamy ten dźwięk
Obrazek
sylmicha

Re: Gwizd pod maska

Post autor: sylmicha »

Turbo po regeneracji, więc długo się nie nacieszysz. Na resztę czyli prawie wszystko już sobie odpowiedziałeś. Jeśli wymienisz tylko turbo, a nie zdejmiesz miski olejowej myjąc wszystko i nie ocenisz czy wszystko z silnikiem ok. to za niedługo ponownie będziesz robił turbo. Przebieg auta? Stosowany olej,interwały wymiany oleju?
Awatar użytkownika
Roni
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2019, o 07:13
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Gwizd pod maska

Post autor: Roni »

sylmicha pisze: 26 paź 2019, o 12:12 Turbo po regeneracji, więc długo się nie nacieszysz. Na resztę czyli prawie wszystko już sobie odpowiedziałeś. Jeśli wymienisz tylko turbo, a nie zdejmiesz miski olejowej myjąc wszystko i nie ocenisz czy wszystko z silnikiem ok. to za niedługo ponownie będziesz robił turbo. Przebieg auta? Stosowany olej,interwały wymiany oleju?
Patrząc na rozebrana turbine to obstawiam że co 20 30 tys ktoś wcześniej wymieniał olej. Ja mam auto od lipca w tym czasie zrobiłem 30 tys i 4 razy zmieniłem olej. Zmieniam co 10 tys zmieniałem i będę zmieniał. Przebieg auta 220 tys olej 5w30 revline
Obrazek
sylmicha

Re: Gwizd pod maska

Post autor: sylmicha »

Kolego masz silnik wysokiego ryzyka. Jest to silnik Renault w którym bardzo często siadają panewki korbowodowe. Albo siada panewka od razu i się obraca na czopie wału niszcząc go i niszcząc przy okazji korbowód. Albo panewka powoli siada i "produkuje" opiłki na skutek czego turbina siada jako pierwsza. Dlatego w tym silniku najpierw musisz dokładnie zbadać czy w oleju, na dnie miski olejowej nie ma opiłków metalu. Jeśli nie ma to musisz wyczyścić miskę olejową, wyczyścić i udrożnić rurki, którymi płynie olej do turbiny. Jeśli masz opiłki to masz silnik do roboty lub wymiany. Taniej będzie wymienić. W każdym bądź razie nie zrób błędu i nie wymień tylko turbiny nie czyszcząc magistrali olejowej do turbo i nie szukając innych powodów niż tylko naturalne zużycie turbiny. Jeśli później oddasz turbo do reklamacji to pierwsze pytanie fachmana od turbiny będzie czy był sprawdzony i wyczyszczony układ smarowania. Jeśli nie to reklamacja nie będzie uznana. Pomijam fakt, że części do regeneracji turbo montują Chiński badziew i nigdy to długo i dobrze nie polata.
Awatar użytkownika
Roni
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2019, o 07:13
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Gwizd pod maska

Post autor: Roni »

No dobrze tylko skąd ten dźwięk? Ciekawostka jest taka że dziś zrobiłem 300 km turbo założone wczoraj i nie wiem czy coś się wypaliło ale przestał całkowicie kopcic. Dodam jeszcze że olej był. Nie wiem jak Teraz ale był w drodze do IC
Obrazek
sylmicha

Re: Gwizd pod maska

Post autor: sylmicha »

Przestał kopcić bo wypalił olej z układu wydechowego. Nie myłeś też IC?... Po za tym jak szukasz pomocy to opisuj wszystko, a nie najpierw piszesz o starym turbo, a potem się okazuje, że już wymieniłeś. Po za tym zapewne nie zrobiłeś nic z tych rzeczy, o których pisałem więc gratuję roboty.
Awatar użytkownika
Roni
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2019, o 07:13
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Gwizd pod maska

Post autor: Roni »

sylmicha pisze: 26 paź 2019, o 13:40 Przestał kopcić bo wypalił olej z układu wydechowego. Nie myłeś też IC?... Po za tym jak szukasz pomocy to opisuj wszystko, a nie najpierw piszesz o starym turbo, a potem się okazuje, że już wymieniłeś. Po za tym zapewne nie zrobiłeś nic z tych rzeczy, o których pisałem więc gratuję roboty.
Spokojnie kolego przecież napisałem w 1 poście że wydałem turbo i zregenerowalem. Nie nie mylę IC ani nie robiłem tych napraw o których pisałeś. Mogę jeszcze napisać że odkąd go kupiłem to wyczuwalem lekka dziurę w tym przedziale 2000 2200 po zrobieniu mapy oczywiście dziura była bardziej odczuwalna ale nic nie wylo. Wyć zaczął jakieś 5 tys km temu wpierw delikatnie a teraz jak na filmie, zaznaczę że wył i na dpf jak i bez niego. W poniedziałek oddaje go spowrotem do mechanika z tym że wolałem zasięgnąć porad od ludzi którzy stricte siedzą w Mercedesie. Zdawałem sobie sprawę z tego silnika niestety budżet nie pozwolił na zakup większej pojemności. Ściągnę miskę w poniedziałek i od tego zacznę. Wracając do wycia na wywazarce rozpędzil turbo do 150 k obr i nawet nie pislo. Wyje tylko gdy jest zimny lub niedogrzany, gdy pojeździ z 10.km wycie ustępuje, postawie go na 10 min - wyje
Obrazek
sylmicha

Re: Gwizd pod maska

Post autor: sylmicha »

Być może zawalona jest syfem rurka zasilająca czyli ta, którą pompowany jest do niej olej i na zimnym silniku słabo dociera do turbiny gęsty olej. Turbo montuje się na końcu, najpierw wszystko się sprawdza. Być może już zepsułeś to turbo. Następnym razem najpierw pytaj, dopiero rób. Być może znajdzie się ktoś kto dobrze doradzi.
Awatar użytkownika
Roni
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2019, o 07:13
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Gwizd pod maska

Post autor: Roni »

sylmicha pisze: 26 paź 2019, o 14:30 Być może zawalona jest syfem rurka zasilająca czyli ta, którą pompowany jest do niej olej i na zimnym silniku słabo dociera do turbiny gęsty olej. Turbo montuje się na końcu, najpierw wszystko się sprawdza. Być może już zepsułeś to turbo. Następnym razem najpierw pytaj, dopiero rób. Być może znajdzie się ktoś kto dobrze doradzi.
Dzięki za pomoc, w poniedziałek ruszamy z koksen
Obrazek
sylmicha

Re: Gwizd pod maska

Post autor: sylmicha »

A tak między nami to za wycięty kat i DPF powinieneś mieć nakopane do d..y

Twoje auto nie spełnia nawet normy e4 i powinno być wycofane z ruchu.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości