Gwizd pod maska

Awatar użytkownika
Roni
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2019, o 07:13
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Gwizd pod maska

Post autor: Roni »

sylmicha pisze: 26 paź 2019, o 14:30 Być może zawalona jest syfem rurka zasilająca czyli ta, którą pompowany jest do niej olej i na zimnym silniku słabo dociera do turbiny gęsty olej. Turbo montuje się na końcu, najpierw wszystko się sprawdza. Być może już zepsułeś to turbo. Następnym razem najpierw pytaj, dopiero rób. Być może znajdzie się ktoś kto dobrze doradzi.
Kolego rozmawiałem z mechnikiem który mi zmieniał turbo, powiedział że miska olejowa była opuszczana i wszystko było czyszczone, rurka smarujaca, egr a nawet wymienilismy to sitko przy egr plus kpl uszczelek.
sylmicha pisze: 26 paź 2019, o 15:23 A tak między nami to za wycięty kat i DPF powinieneś mieć nakopane do d..y

Twoje auto nie spełnia nawet normy e4 i powinno być wycofane z ruchu.
Jest wycięty tylko po to by usunąć usterkę związana z dymieniem wyciem i turbo dziura. Gdy usuniemy usterki wszystko wróci na swoje miejsce
Obrazek
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gwizd pod maska

Post autor: dasonen »

Roni, czy dobrze zrozumiałem, że gwizd, dymienie i turbodziura są na "nowej", zregenerowanej turbosprężarce?
C43 AMG
Awatar użytkownika
Roni
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2019, o 07:13
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Gwizd pod maska

Post autor: Roni »

dasonen pisze: 26 paź 2019, o 16:36 Roni, czy dobrze zrozumiałem, że gwizd, dymienie i turbodziura są na "nowej", zregenerowanej turbosprężarce?
Były przed regeneracja i są po. Tzn dymienie ustalo, Tylko pytanie czy to faktycznie sprężarka jest winna.. Szukałem dziury w całym dolocie nie znalazłem.
Obrazek
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gwizd pod maska

Post autor: dasonen »

Roni pisze: 26 paź 2019, o 16:39 Były przed regeneracja i są po. Tzn dymienie ustalo, Tylko pytanie czy to faktycznie sprężarka jest winna.. Szukałem dziury w całym dolocie nie znalazłem.
Dymienie ustało. To dobrze i źle. Często dymi wtedy, kiedy sprężarka nie dostarcza odpowiedniej (oczekiwanej) ilości powietrza (i paliwo nie może się spalić w odpowiednich warunkach) a to może wynikać albo z zaciętego sterowania albo z uszkodzenia turbosprężarki, albo z nieszczelności w dolocie. Niewielka nieszczelność powodująca nieduży ubytek powietrza nie spowoduje dymienia, ale może spowodować "gwizd".
Gwizd może być generowany również przez łopatki sprężarki, jeśli są uszkodzone lub jeśli oś turbozespołu ma luz i wirnik sprężarki wpada w drgania.
Gwizd może powodować również wirnik turbiny (część gorąca) jeśli kierownice kierują spaliny pod złym kątem (zacięte lub źle złożone). Mechanik na pewno sprawdzał, czy sterowanie kierownicami działa "pod palcem". Spytaj się, czy obserwował ruch "sztangi" w czasie pracy silnika? (tam jest sterowanie podciśnieniowe a nie serwomotorem?) Sprawa nie jest prosta i praktycznie niemożliwa do zdiagnozowania "zdalnie" :( Możemy jedynie wymieniać możliwe przyczyny - ktoś je musi sprawdzić.
Statystycznie - obstawiałbym uszkodzoną turbosprężarkę pomimo niedawnej regeneracji. Kto robił Ci regenerację? Zostawiłeś swoja turbosprężarkę w rozliczeniu biorąc "nową", czy regenerowali twoją? Wykonawca usługi dostarczył Ci wykres z pomiaru turbosprężarki po regeneracji? (wykres drgań i ciśnienia w funkcji obrotów)
Trzymam kciuki za szybkie rozwiązanie problemu.
C43 AMG
Awatar użytkownika
Roni
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2019, o 07:13
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Gwizd pod maska

Post autor: Roni »

dasonen pisze: 26 paź 2019, o 23:58
Roni pisze: 26 paź 2019, o 16:39 Były przed regeneracja i są po. Tzn dymienie ustalo, Tylko pytanie czy to faktycznie sprężarka jest winna.. Szukałem dziury w całym dolocie nie znalazłem.
Dymienie ustało. To dobrze i źle. Często dymi wtedy, kiedy sprężarka nie dostarcza odpowiedniej (oczekiwanej) ilości powietrza (i paliwo nie może się spalić w odpowiednich warunkach) a to może wynikać albo z zaciętego sterowania albo z uszkodzenia turbosprężarki, albo z nieszczelności w dolocie. Niewielka nieszczelność powodująca nieduży ubytek powietrza nie spowoduje dymienia, ale może spowodować "gwizd".
Gwizd może być generowany również przez łopatki sprężarki, jeśli są uszkodzone lub jeśli oś turbozespołu ma luz i wirnik sprężarki wpada w drgania.
Gwizd może powodować również wirnik turbiny (część gorąca) jeśli kierownice kierują spaliny pod złym kątem (zacięte lub źle złożone). Mechanik na pewno sprawdzał, czy sterowanie kierownicami działa "pod palcem". Spytaj się, czy obserwował ruch "sztangi" w czasie pracy silnika? (tam jest sterowanie podciśnieniowe a nie serwomotorem?) Sprawa nie jest prosta i praktycznie niemożliwa do zdiagnozowania "zdalnie" :( Możemy jedynie wymieniać możliwe przyczyny - ktoś je musi sprawdzić.
Statystycznie - obstawiałbym uszkodzoną turbosprężarkę pomimo niedawnej regeneracji. Kto robił Ci regenerację? Zostawiłeś swoja turbosprężarkę w rozliczeniu biorąc "nową", czy regenerowali twoją? Wykonawca usługi dostarczył Ci wykres z pomiaru turbosprężarki po regeneracji? (wykres drgań i ciśnienia w funkcji obrotów)
Trzymam kciuki za szybkie rozwiązanie problemu.
https://tinypic.pl/d8csxp5pyi6r
https://tinypic.pl/j5isjhld2vor

Magdalena Czachor-Radka z Mielca to oni wykonywali naprawę ale na prawdę robiłem tam nie jedna turbine i nigdy nie było takiego problemu. Naprawili moją, mogłem wziąć nowa ale uparlem się przy swojej. Kolektora wydechowego nie opuszczalem a czy może być wina uszczelki pod kolektoren?
Obrazek
sylmicha

Re: Gwizd pod maska

Post autor: sylmicha »

Ja poczekam i poczytam te długie monologi. Ile zapłaciłeś za regenerację turbo?
Awatar użytkownika
Roni
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2019, o 07:13
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Gwizd pod maska

Post autor: Roni »

sylmicha pisze: 27 paź 2019, o 15:53 Ja poczekam i poczytam te długie monologi. Ile zapłaciłeś za regenerację turbo?
Miałem do wyboru 800 zł i moja turbina lub 1350 zł i niby nowa ale ta nowa to wg mnie była już inna zregenerowana z tym że miałem ją od ręki a na tą swoją musiałbym czekać 4 godz.
Obrazek
sylmicha

Re: Gwizd pod maska

Post autor: sylmicha »

Mielec to zagłębie firm regenerujących turbiny. Ale jak już pisałem wszystkie bebechy to made in PRC. Oczywiście nie tylko tam, wszędzie już tak jest. Zresztą ceny same mówią za siebie.
Awatar użytkownika
Roni
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2019, o 07:13
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Gwizd pod maska

Post autor: Roni »

sylmicha pisze: 27 paź 2019, o 18:22 Mielec to zagłębie firm regenerujących turbiny. Ale jak już pisałem wszystkie bebechy to made in PRC. Oczywiście nie tylko tam, wszędzie już tak jest. Zresztą ceny same mówią za siebie.
Jakieś pomysły jeszcze?
Obrazek
sylmicha

Re: Gwizd pod maska

Post autor: sylmicha »

A jakie chcesz jeszcze pomysły? Wszystko już dostałeś w pierwszej lub drugiej odpowiedzi. Masz mechanika to niech popisze się wiedzą.
Jak narazie nie widać popisów bo pierwsze słyszę żeby ktoś wywalił dpf,katalizator po to żeby sprawdzić czy dymi/nie dymi silnik. Ale to nie mój cyrk i nie moje małpy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości