Ceny serwisu w ASO
Re: Ceny serwisu w ASO
W modelach ze Start/Stop pod spodem na wysokości sprzęgła jest pompa,do której tutaj inni koledzy pisali o dwóch tulejkach po 200 zł sztuka. Odkręca się tą pompę (trzy śrubki na klucz torx) i odsłania nam się zaślepka gumowa (średnica ok 30-40mm), którą wyjmujemy,następnie kręcimy ręcznie silnikiem do momentu aż w tym otworze zobaczymy małą okrągłą śrubkę na klucz imbusowy 5mm. Odkręcamy tą śrubkę i spuszczamy ok 3 litry oleju z samego sprzęgła hydrokinetycznego. Po operacji śrubkę spustową i trzy śrubki od mocowania pompy plus dwie tulejki pompy powinniśmy wymienić. Oczywiście olej spuszczamy też ze skrzyni biegów. To jeden sposób zwany grawitacyjnym,przy dynamicznym nie musimy odkręcać tej śrubki w sprzęgle hydrokinetycznym (Wandler) bo olej przepompowujemy. W każdym bądź razie częściowa wymiana oleju to moim zdaniem zły pomysł i robienie sobie zbędnych kosztów.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2019, o 14:46 przez sylmicha, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Ceny serwisu w ASO
Dlaczego tak Cie skroili za filtr oleju ? ten filtr kosztuje z OE ok 60-70 zl bo sam ostatnio zamawiałem w ASO a nie prawie 160 , to wyglada tak jakby musieli gdzies sztucznie dorzucic stówkę i padło na filtr, te fikcyjne kwoty to niestety czesty przypadek w naszych ASO... Z ciekawosci podejdz do nich na dział czesci i podaj nr czesci i zapytaj jaka cena
C 43 AMG
Re: Ceny serwisu w ASO
Zależało mi na ASO ten jeden raz, żeby mi auto całościowo sprawdzili jako nowego właściciela.
Teraz komputer pokazuje za rok przegląd B9 i być może już ten nie będę dawał na ASO.
Z tego co pisali koledzy tutaj serwis A jest z tych najtańszych.
Teraz komputer pokazuje za rok przegląd B9 i być może już ten nie będę dawał na ASO.
Z tego co pisali koledzy tutaj serwis A jest z tych najtańszych.
Re: Ceny serwisu w ASO
Ceny w ASO zarówno części jak i usług są średnio o 50% wyższe. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim przez warunki jakie oferują w ASO. Mają tam sprzęt oraz know-how. Dają gwarancję na swoje usługi i nie ma zwykle większego problemu w dochodzeniu roszczeń
Re: Ceny serwisu w ASO
Przede wszystkim historia pojazdu jest udokumentowana i serwis ma dostęp do bieżącej informacji technicznej,aktualizacji oprogramowania. Ceny części są niewiele wyższe tym bardziej w przypadku Mercedesa, który niemal wyeliminował konkurencję i mało co kupisz w zwykłym sklepie. Właściwie po za filtrami, amortyzatorami do wersji podstawowych,oponami,świecami zapłonowymi i żarowymi do aktualnie produkowanego modelu nie kupisz prawie nic. Więc i tak musisz pójść do sklepu w serwisie żeby dokonać zakupu. Oryginalny filtr oleju w zależności od silnika kosztuje około 20-25 euro. Jest tylko kilka rodzajów ponieważ jeden filtr potrafi pasować do 2,2 diesla i np 3,0 benzyny. Więc mając w ręku jeden filtr oleju możesz go dopasować do bardzo szerokiej i zróżnicowanej gamy silników i modeli.
Nie wiem czy ktoś przestrzega tego w Polsce ale raczej tak jest,ale w Niemczech co rok samochód na serwisie ma czyszczone wszystkie pamięci podręczne i wprowadzane nowe aktualizacje. Mało, który warsztat w Polsce jest w stanie to zrobić, a ma to znaczny wpływ na działanie poszczególnych systemów w samochodzie.
Re: Ceny serwisu w ASO
Pytanie do eksperta:
Co to jest ten filtr przewietrzania,który Schnajder miał wymieniony?Oraz gdzie się on znajduje?
Dziękuję.
Co to jest ten filtr przewietrzania,który Schnajder miał wymieniony?Oraz gdzie się on znajduje?
Dziękuję.
Re: Ceny serwisu w ASO
Są dwa filtry kabinowe, właściwy który jest w kabinie pod schowkiem zamontowany w obudowie nagrzewnicy i wstępny,który tu oni nazwali filtrem przewietrzania. Filtr ten znajduje się w komorze silnikowej nad akumulatorem w takim plastikowym czarnym daszku.
Re: Ceny serwisu w ASO
Bardzo dziękuję kolego sylmicha za odpowiedź.
Oczywiscie znam położenie obydwu tych filtrów,wszak nie wiedziałem tylko co to za nazwa.Wyjaśniłeś.Dziękuję.
Chciałem wyjaśnić,choć wiem,że niebq tym wątku,proszę wybaczyć.
Otóż byłem wymienić w ASO czujnik camtronic.
Pamiętałem,że napisałeś mi gdzie on się znajduje.
Byłem tam 20 grudnia.Wszystko pięknie,30minut i auto zwrócili umyte nawet.
Nie poprosiłem o zwrot mojego uszkodzonego czujnika,żeby tzw wioski nie czynić.
Dziś otworzyłem pokrywę silnika,żeby dolać płynu do spryskiwacza.Moje zdziwienie nastąpiło,gdy zobaczyłem pełno liści ususzonych pod pokrywą oraz,co zastanawiające;kurz na plastikowej pokrywie silnika z logo gwiazdy.Nie ma na niej śladów palców,które zostałyby po jej zdejmowaniu i wymianie owego czujnika.
Jest ona równomiernie zakurzona.
Wiem,że nie powinienem podejrzewać,że nie miało miejsca zdejmowanie tej plastikowej pokrywy w celu wymiany czujnika camtronic,ale niestety podejrzewam.
Oczywiscie znam położenie obydwu tych filtrów,wszak nie wiedziałem tylko co to za nazwa.Wyjaśniłeś.Dziękuję.
Chciałem wyjaśnić,choć wiem,że niebq tym wątku,proszę wybaczyć.
Otóż byłem wymienić w ASO czujnik camtronic.
Pamiętałem,że napisałeś mi gdzie on się znajduje.
Byłem tam 20 grudnia.Wszystko pięknie,30minut i auto zwrócili umyte nawet.
Nie poprosiłem o zwrot mojego uszkodzonego czujnika,żeby tzw wioski nie czynić.
Dziś otworzyłem pokrywę silnika,żeby dolać płynu do spryskiwacza.Moje zdziwienie nastąpiło,gdy zobaczyłem pełno liści ususzonych pod pokrywą oraz,co zastanawiające;kurz na plastikowej pokrywie silnika z logo gwiazdy.Nie ma na niej śladów palców,które zostałyby po jej zdejmowaniu i wymianie owego czujnika.
Jest ona równomiernie zakurzona.
Wiem,że nie powinienem podejrzewać,że nie miało miejsca zdejmowanie tej plastikowej pokrywy w celu wymiany czujnika camtronic,ale niestety podejrzewam.
Re: Ceny serwisu w ASO
A mówili, że wymienili? Zażądaj opisu naprawy. Muszą odnotować co robili, może tylko poszła jakaś aktualizacja?
Re: Ceny serwisu w ASO
Mam fakturę,na której po kolei wyszczególnione:
-magnes podnoszący za 655 brutto,
- wykonanie krótkiego testu 39.36
-napięcie w sieci pojazdu,podtrzymanie(przy pracach kontrolnych i diagnostycznych)19,68
-kontrola silnika(wg krótkiego testu)137,76
-element nastawczy przełączania skoku zaworów wałka rozrządu zaworów ssących,wymiana 98,40
Te cyfry to kwoty brutto.
-magnes podnoszący za 655 brutto,
- wykonanie krótkiego testu 39.36
-napięcie w sieci pojazdu,podtrzymanie(przy pracach kontrolnych i diagnostycznych)19,68
-kontrola silnika(wg krótkiego testu)137,76
-element nastawczy przełączania skoku zaworów wałka rozrządu zaworów ssących,wymiana 98,40
Te cyfry to kwoty brutto.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: HYBRID i 97 gości