Chiptuning
Re: Chiptuning
A wiecie może jak Mercedes podchodzi do gwarancji na całe auto po chiptuningu? Mam na myśli, że dłubniemy silnik a zepsuje się np. skrzynia czy będą się czepiać, że większe obciążenia zniszczyły przekładnie? Albo pojawi się jakiś wyciek z przekładni, mostu etc? W ostateczności na jakiekolwiek inne elementy niemające żadnej zależności z takim tuningiem jak np elektronika.
Spanker - Jak mierzyłeś te 5,8s do 100? mi fabryka dla C200 4m podaje 7,6 a na akcelerometrze w telefonie nie udało mi się nigdy zejść poniżej 7,8 a najczęściej pojawia się nawet ponad 8. Ja startuje z holda na pełny gaz na S+, wiadomo jakby startował z obrotów to wynik byłby lepszy, ale launch control (w mercedesowskiej nomenklaturze race start) jest tylko w prawdziwych AMG.
Spanker - Jak mierzyłeś te 5,8s do 100? mi fabryka dla C200 4m podaje 7,6 a na akcelerometrze w telefonie nie udało mi się nigdy zejść poniżej 7,8 a najczęściej pojawia się nawet ponad 8. Ja startuje z holda na pełny gaz na S+, wiadomo jakby startował z obrotów to wynik byłby lepszy, ale launch control (w mercedesowskiej nomenklaturze race start) jest tylko w prawdziwych AMG.
pozdrawiam,
Tomek
było:
C200T 4matic 2016
jest:
Audi Q8 3.0 55TFSI 2020
Mercedes EQA250 2022
Tomek
było:
C200T 4matic 2016
jest:
Audi Q8 3.0 55TFSI 2020
Mercedes EQA250 2022
Re: Chiptuning
Nie wiem czy start z pełnym wciśnięciem gazu daje najlepsze przyspieszenie. Ja mam dziwne uczucie, że jak dam pełen gaz elektronika ogranicza przyspieszenie a wciśnięcie gazu na 70-80% daje lepsze przyspieszenie. U mnie jak nacisnę gaz do końca auto sprawnie przyspiesza ale jak wcisnę słabiej koła tylne potrafią stracić przyczepność (co nie dzieje się przy pełnym gazie). W szczególności obserwuję to po zmianie kół na letnie (może wpływa na to ich masa moja felga+opona zimowa jest prawie 3 kg cięższa od kompletu letniego).
Re: Chiptuning
U mnie z buksowaniem kół nie ma problemu bo mam 4matic i nigdy, ani na suchym ani nawet na mokrym nie zrywał przyczepności. No i jeżeli pełny gaz to nie byłoby pełne otwarcie przepustnicy to już by była paranoja, co innego w aucie pędzonym na jedną oś z olbrzymią mocą wtedy faktycznie trzeba modulować gaz, żeby opony były na skraju przyczepności, ale to nie o takich mocach jakie mają cywilne wersje W205 tutaj jest mowa.
Kto ma seryjne C200 4matic i może sprawdzić na apce car performance meter czas od 0 do 100 i porównać wyniki z moimi startując z holda na S+?
Kto ma seryjne C200 4matic i może sprawdzić na apce car performance meter czas od 0 do 100 i porównać wyniki z moimi startując z holda na S+?
pozdrawiam,
Tomek
było:
C200T 4matic 2016
jest:
Audi Q8 3.0 55TFSI 2020
Mercedes EQA250 2022
Tomek
było:
C200T 4matic 2016
jest:
Audi Q8 3.0 55TFSI 2020
Mercedes EQA250 2022
Re: Chiptuning
Na torze samochodowym w Poznaniu. Z racji zawodu mam dostęp do odpowiedniego sprzętu i ludzi którzy to zrobia.shogun pisze:A wiecie może jak Mercedes podchodzi do gwarancji na całe auto po chiptuningu? Mam na myśli, że dłubniemy silnik a zepsuje się np. skrzynia czy będą się czepiać, że większe obciążenia zniszczyły przekładnie? Albo pojawi się jakiś wyciek z przekładni, mostu etc? W ostateczności na jakiekolwiek inne elementy niemające żadnej zależności z takim tuningiem jak np elektronika.
Spanker - Jak mierzyłeś te 5,8s do 100? mi fabryka dla C200 4m podaje 7,6 a na akcelerometrze w telefonie nie udało mi się nigdy zejść poniżej 7,8 a najczęściej pojawia się nawet ponad 8. Ja startuje z holda na pełny gaz na S+, wiadomo jakby startował z obrotów to wynik byłby lepszy, ale launch control (w mercedesowskiej nomenklaturze race start) jest tylko w prawdziwych AMG.
W205 C300
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 11:54
Re: Chiptuning
shogun pisze:U mnie z buksowaniem kół nie ma problemu bo mam 4matic i nigdy, ani na suchym ani nawet na mokrym nie zrywał przyczepności. No i jeżeli pełny gaz to nie byłoby pełne otwarcie przepustnicy to już by była paranoja, co innego w aucie pędzonym na jedną oś z olbrzymią mocą wtedy faktycznie trzeba modulować gaz, żeby opony były na skraju przyczepności, ale to nie o takich mocach jakie mają cywilne wersje W205 tutaj jest mowa.
Kto ma seryjne C200 4matic i może sprawdzić na apce car performance meter czas od 0 do 100 i porównać wyniki z moimi startując z holda na S+?
Jak sprawdze to dam znac
s205
Re: Chiptuning
Podaj konkretny link do tej apki, bo po wpisaniu w Google Play wskakuje ich kilka z różnych firm. Chętnie też sprawdzę osiągi.
Re: Chiptuning
ale jak dokładnie? startowałeś z holda czy też może z lewą nogą na hamulcu do podbicia obrotów? Ktoś tak w ogóle robił? Ja bym się obawiał o skrzynię...spanker pisze: Na torze samochodowym w Poznaniu. Z racji zawodu mam dostęp do odpowiedniego sprzętu i ludzi którzy to zrobia.
tutaj link do tej apki, na pewno nie jest to tak miarodajne jak racelogic, ale pieniądze też inne :
https://itunes.apple.com/pl/app/car-per ... 30832?mt=8
a jakbyście ocenili taką modyfikację? (plik):
- Załączniki
-
- hamownia a220 (ten sam silnik co w c200) tylko tu dodatkowo modyfikacja wydechu
- a220.jpg (111.12 KiB) Przejrzano 1994 razy
-
- hamownia c200
- c200.jpg (110.93 KiB) Przejrzano 1995 razy
pozdrawiam,
Tomek
było:
C200T 4matic 2016
jest:
Audi Q8 3.0 55TFSI 2020
Mercedes EQA250 2022
Tomek
było:
C200T 4matic 2016
jest:
Audi Q8 3.0 55TFSI 2020
Mercedes EQA250 2022
Re: Chiptuning
U mnie w Szwecji nikt nie ma hamowni. Najbardziej renomowana firma od tuningu tocapricorn pisze:Wojtek możesz podlinkować?
Generalnie powinno unikać się jak ognia wszelkiej maści tunerów którzy nie mają możliwości zhamować auta
http://tuningchip.se/sv/
i właśnie z ich usługi skorzystałem miesiąc temu. Moc miała wzrosnąć do 240 KM
http://tuningchip.se/sv/?option=com_con ... ection=592
(robili jazdę próbną "przed" i "po" z jakimś sprzętem, kompem, GPS?, całość trwała ok. 5 godzin. )
P.S. Takie same parametry wzrostu mocy (do max. 240 KM) i momentu oferują dokładnie tunerzy w Polsce.
Generalnie to tylko +17,5% mocy więcej, więc szału nie ma. Ale zarówno ja jak i pasażer jakiś tam efekt odczuliśmy.
Sprawdzić tego nie mogę, może jak kiedyś będę w Polsce to zhamuję.
Re: Chiptuning
ale jak dokładnie? startowałeś z holda czy też może z lewą nogą na hamulcu do podbicia obrotów? Ktoś tak w ogóle robił? Ja bym się obawiał o skrzynię...shogun pisze:spanker pisze: Na torze samochodowym w Poznaniu. Z racji zawodu mam dostęp do odpowiedniego sprzętu i ludzi którzy to zrobia.
Robione było na dwa sposoby .
1. Z holda uśrednione z trzech prób - 5,883
2. Noga lewa na hamulcu , prawa na gazie, ale bez wciskania . Puszczany hamulec i opór gaz, uśrednione z trzech prób - 5,826 .
W205 C300
Re: Chiptuning
C300
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości