Czujnik NOx

Master_PiT
Posty: 39
Rejestracja: 14 sty 2017, o 12:21

Re: Czujnik NOx

Post autor: Master_PiT » 14 maja 2020, o 23:21

Witam. Byłem dziś w ASO Świerklany. Dla mojego samochodu przygotowano 3 akcje serwisowe + zamówiłem diagnostykę, bo zaświeciła kontrolka silnika. Diagnostyka została wykonana - wskazała uszkodzenia czujnika NOx ( tak jak mój mechanik wskazał). Zapłaciłem za to 290zl brutto.
2 z 3 akcji serwisowych zrealizowano na mieiscu. Dotyczyły aktualizacji oprogramowania silnika. 3 nie udało się wykonać. Dotyczyła wymiany obu czujników NOx ( diesel), ale na mieiscu jie mieli ich. Poinformowano mnie, że wyślą pismo do mercedesa, aby przysłali te czujniki i mogli je wymienić w ramach gwarancji ( żadna gwarancja nie obejmuje już mojego pojazdu). Spytałem i dostałem odpowiedź, że raczej na pewno wymienią mi to za darmo w przyszłym tygodniu, bo jeszcze nigdy nie dostali odmowy przy takiej akcji. Aha, dodam jeszcze, że skasowali mi błąd silnika i jest ok. Po samej aktualizacji mam wrażenie, że auto reaguje bardziej dynamicznie na pedał gazu, zwiększyła się prędkość maksymalna. Nie kontrolowałem średniego spalania.
Póki co tyle. Myślę że w przyszłym tygodniu napiszę więcej, jak to się skończyło.
Na infolinii dowiedziałem się tylko, że akcje serwisowe dotyczą tylko aktualizacji oprogramowania, a okazało się, że jedna z nich to wymiana tych wadliwych czujników.
Mayk
Posty: 21
Rejestracja: 24 sty 2020, o 16:35

Re: Czujnik NOx

Post autor: Mayk » 26 maja 2020, o 15:59

Z innej beczki. Czy ma.ktos może schemat instalacji elektrycznej c200 bluetec 1.6 diesel? Pilnie potrzebne

Jak się sprawdzi moje podejrzenie to oczywiście podzielę się z Wami :) pozdrawiam
Master_PiT
Posty: 39
Rejestracja: 14 sty 2017, o 12:21

Re: Czujnik NOx

Post autor: Master_PiT » 26 maja 2020, o 23:17

Witam ponownie. Jestem po przeprowadzonych akcjach serwisowych. Jedna z nich dotyczyła aktualizacji oprogramowania silnika wysokoprężnego. Nieoficjalnie dowiedziałem się, że oba czujniki NOx zostały wymienione i dopiero później zaktualizowano oprogramowanie silnika.
Jak wcześniej wspomniałem, mój samochód pochodzi z 2015r, przeglądy robiłem tylko przez pierwsze 2 lata w ASO, reszta we własnym zakresie. Na akcje serwisowe pojechałem z świecącą kontrolką silnika, która po diagnozie w ASO wskazała uszkodzony czujnik NOx. Od diagnozy czekałem 7dni na odpowiedź Mercedes Polska na zgodę wymiany czujników i przeprowadzenia akcji serwisowej. Dziś czyli dokladnie 12dni od diagnozy jestem po wymianie, ale oficjalnie na papierku akcja serwisowa dotyczyła tylko aktualizacji oprogramowania silnika wysokoprężnego.
Ze zmian jakie zauważyłem po tych zabiegach:
- samochód spala dużo więcej ON ( zwlaszcza przy dynamicznej i szybkiej jeździe)
- samochód jest dużo słabszy i gorzej się zbiera. Teraz na trybie sport jest gorzej niż przed zabiegami w trybie comfort.
- prawdopodobnie Zwiększyło się zużycie ADblue. Odstawiając samochód, komputer wskazywał połowę stanu i miało to wystarczyć na około 5-6 tyś km ( nie pamiętam dokładnie). Obecnie mam dolane ADblue do poziomu 3/4 i komputer pokazuje dolewkę po 2900km.
Z jednej strony cieszę się, że się udało i samochód został naprawiony, z drugiej teraz muszę wydać pieniądze na chiptuning, bo auto jeździ dużo gorzej, mniej dynamicznie i na autostradzie pali jak benzyna.
Dla porównania sprawdzałem spalanie na tej samej trasie. 120km pokonałem w około 70 min z czego 46km na autostradzie. Jechałem bardzo dynamicznie i szybko. Na autostradzie utrzymywałem prędkość 180-200km/h w porywach do 220km/h ( proszę nie osądzajcie) i spalanie wyszło mi 7.2l/100km.
Dziś jechałem dużo spokojniej, na autostradzie 140-160km/h w porywach do 180km/h, poza autostradą w miarę możliwości 100-120km/h i spalanie wyszło 7l/100.
Spalanie jeszcze bym przebolał, ale utrata mocy jest dość spora, reakcja na gaz opóźniona, redukcja biegów bardzo opóźniona.



Ps. Czy ktoś wie, lub jest w stanie się dowiedzieć czym jest Kod 30o?
Pytam, bo rzekomo nie można było doposażyć mojego samochodu w ten kod z racji uszkodzonych czujników NOx. Dopiero po wymianie można było doposażyć samochód o kod 30o. W ASO nikt nic nie powie, oni wiedzą tylko co im napiszą na kartce.
owik
Posty: 7
Rejestracja: 2 lut 2018, o 06:55

Re: Czujnik NOx

Post autor: owik » 19 cze 2020, o 19:28

Strzala !
dopisze sie do tematu dotyczacego klopotow NOx. (moje auto posiada silnik diesela 250CDI, przebieg 164 tys km. 12.2014).
Auto przez 5 lat bylo serwisowane w MB (przedluzona gwarancja, a bledy pojawily sie 3 miesiace po jej zakonczeniu sic.!! )

1. Check Engin
2. diagnostyka w nie autoryzowanym warsztacie, odczyt bledu: P2201 (tlumacz. z niem.: NOx dzial/obwod pradu/rzad 1/sensor 1)
3. mechanik zaleca wymiane Sondy Lambda i tak tez robimy ( foto 1 ) https://www.ebay.de/itm/Mercedes-benz-C ... SwT9Nd5UKb
4. po wymianie i przejechanych 450km kolejny Check Engin i ponownie ten sam kod bledu:P2201 tym razem w opisie (blad czujnika NOx)

Pytania:
1. czy byla konieczna wymiana tej sady?
2. czy rozwiazaniem problemu bedzie wymiana NOx- Sensor Lambda? ( foto 2 ) https://www.ebay.de/itm/Mercedes-ORIGIN ... 4351428652

Jestem kompletnym laikiem i bede Wam bardzo zobowiazany za udzielenie mi pomocy.
Załączniki
2.png
foto 2
2.png (78.3 KiB) Przejrzano 631 razy
1.png
foto 1
1.png (240.54 KiB) Przejrzano 631 razy
mietek91
Posty: 7
Rejestracja: 27 lut 2019, o 14:35

Re: Czujnik NOx

Post autor: mietek91 » 23 cze 2020, o 22:32

Witam Was serdecznie po dłuższej nieobecności. Opiszę w skrócie moją historię naprawy sondy NOX oraz przygody z Mercedesem.

A więc od początku...
Zapaliła się kontrolka check engine, pojechałem więc do mechanika i sprawdziłem na komputerze co jest grane. Pojawił się błąd P229F oraz podobne.
bledy.jpg
bledy.jpg (30.11 KiB) Przejrzano 578 razy
Tu macie wydruk z komputera z błędami które wyskoczyły.

W międzyczasie szukałem informacji na forum W205 i postanowiłem zadzwonić na infolinię Mercedes Benz Polska. Poinformowano mnie że w moim samochodzie przewidziane są 4 akcje serwisowe i jedną z tych akcji miała być tzw. "aktualizacja oprogramowania silnika" - szukając dalszych informacji dowiedziałem się że ma ona coś wspólnego z tymi czujnikami NOX (tlenkiem azotu) i podobno wymieniają je w ramach akcji serwisowej.

Pojechałem więc do ASO i otrzymałem informacje że rzeczywiście są akcje serwisowe i jak będzie trzeba wymienią mi te czujniki. Odstawiłem więc samochód i czekałem.... Po ok 3 godzinach wyszedł gość z obsługi i poinformował mnie że dokonano 3 akcji serwisowych, ale niestety nie wykonano akcji serwisowej o nazwie "aktualizacja oprogramowania silnika" ponieważ, aby ją wykonać muszę najpierw wymienić czujniki NOX (według ASO oba) oraz "doposażyć pojazd w kod 30o). Idąc dalej zaproponowano mi wysłanie zapytania pogwarancyjnego do Funduszu Gwarancyjnego firmy Mercedes Benz Polska aby dofinansowali oni wymianę tych czujników (nieoficjalnie według mnie podstawą tego jest wada fabryczna tych czujników i ich szybsze zużycie, nie wiem czy czasem nie chodzi tu o aferę dieselgate, ale pewności nie mam oczywiście żadnych dokładnych informacji ani na ASO ani na Mercedesie się nie dowiemy...) Po ok. tygodniu oczekiwania dostałem informację o tym że nie zostanie to dofinansowane z powodu braku regularnych serwisów pojazdu w ASO (samochód 5 letni, gwarancja 2 lata, serwis tylko w okresach gwarancji). No i ok stwierdziłem że nie ma co się kłócić....

Ale tu wkrada się nowy epizod tej historii: pewien znajomy (nie będę informacji podawał, bo może sobie tego nie życzyć) umówił się na tą samą akcję serwisową (stan pojazdu dokładnie taki sam: nie serwisowany, po gwarancji, świecący check) pojechał na akcję i ku mojemu zdziwieniu (dobrze dla Niego :) ) dostał 100% dofinansowanie do wymiany czujników (ok 8000zł - przed i za katalizatorem) i zrobił od razu tą akcję serwisową bezkosztowo. Nie ukrywam w tym momencie poczułem się oszukany przez firmę Mercedes, postanowiłem więc napisać pismo, odwołanie, skontaktować się na infolinii i wyjaśnić sprawę, niestety nie udało mi się niczego wywalczyć. Odpowiedź którą otrzymałem po wielu rozmowach była w stylu "fundusz gwarancyjny sam decyduje komu da komu nie da i akurat tamtemu kierowcy dali a mi nie - każdy przypadek jest rozpatrywany osobno". Jest to dla mnie mega dziwne i współpraca z firmą Mercedes pewnie się już w przyszłości zakończy - nie chodzi tu o te 8000 zł, ale o zasadę i równe traktowanie klientów.

Inny wątek tej sprawy jest taki że Mercedes nie mówi nic o tym że coś jest nie tak z czujnikami NOX, odczytami tlenku azotu itd. ale akcji serwisowej nie są w stanie przeprowadzić na tych czujnikach. Może ktoś z Was wie coś więcej? No i do dziś nie wiem co oznacza "doposażyć pojazd w kod 30o". Po przeprowadzeniu rozmowy z kolegą otrzymałem też informację o tym że po akcji serwisowej "aktualizacja oprogramowania silnika" samochód pali więcej i jest dużo słabszy.

Ja nie mając wyjścia postanowiłem zabrać się za rozwiązanie problemu w moim samochodzie i po wymianie 1 sondy NOX (a nie dwóch to czego chciał mnie zmusić Mercedes) check przestał świecić (wystarczyło wymienić sonde i zaprogramować ją). Jeśli chodzi o samą akcję serwisową to raczej już na nią nie pojadę (chociaż teraz pewnie została by wykonana - ciekawe czy te czujniki które mam teraz i tak by wymienili czy tylko oprogramowanie wgrali, czy nie jest czasem tak że aby wgrać nowe oprogramowanie to wymieniają też czujniki na inne, ale tego nie wiem). Nie pojadę bo nie chce osłabiać samochodu no chyba że ktoś ma jakieś informacje o innych negatywnych skutkach oprócz tego jak mi się wydaje że samochód nie spełnia norm EURO6 chyba...?

Koszt całej zabawy u mnie to 2800 czujnik oraz 150 wymiana. W ASO chcieli wymieniać oba za ok 6500 zł.

Tu macie zdjęcie starego NOXA który został wymieniony na nowy.
sonda.jpg
sonda.jpg (55.2 KiB) Przejrzano 578 razy
Moja historia pokazuje że warto spróbować w ASO wymienić te wadliwe sondy, bo chociaż mi się nie udało (jestem chyba wyjątkiem w tej sprawie) to znalazłem kilka osób u których Mercedes zrobił to za darmo (no ale też pogorszyły się osiągi pojazdów jak twierdzą właściciele po tej aktualizacji). Mam nadzieje że szybko mi ten błąd nie wróci chociaż jak czytam co piszecie to różnie z tym bywa. Dodam że na checku, na uszkodzonej wcześniej sondzie nie było żadnych objawów, samochód chodził idealnie spalanie było w normie itd. tylko check świecił.

Jeśli ktoś ma jakieś nowe informacje to dajcie znać. Pozdrawiam też forumowicza z którym rozmawiałem i dzięki za pomoc kolego :)
tommobile
Posty: 12
Rejestracja: 27 sty 2019, o 10:09

Re: Czujnik NOx

Post autor: tommobile » 4 lip 2020, o 23:59

Witam.
Kilka tygodnie temu pojawił się check z błędem P204F96 wraz z odliczaniem kilometrów i brakiem wyświatlania poziomu Adblue. Po wizycie mechanika i naprawie (niestety nie wiem co było robione, powiedział tylko, że czujniki nox są ok) problem minął, jednakże wyświetlany zasięg Adblue zmniejszył się o połowę - mam zbiornik 20 litrowy więc na pełnym powinno być ponad 20000km zasięgu, a nie 10000km. Zaś dziś, niestety, samochód uraczył mnie check enginem z następującym plikiem błędów:
U040FFE
U040FFC
U010E87
P204F96
P13DF09.
Może ktoś ma jakieś sugestie jak rozwiązać ten problem?
Mercedes w205 C 200 d bluetec 100kw.
rav119
Posty: 29
Rejestracja: 20 gru 2019, o 11:35

Re: Czujnik NOx

Post autor: rav119 » 6 sie 2020, o 22:45

U mnie z kolei raptem 2 miesiace temu udalo sie wymienic NOXa w ASO mimo ze auto po gwarancji, bo obowiązuje 2 lata gwarancji na ostatnio wymienianego NOXa. No i znowu check się świeci z tego samego powodu więc znów rekladamacja w ASO :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości