radon1 pisze: ↑1 mar 2019, o 18:01
damianw: w pierwszych słowach wielki szacun za dokładny, szczegółowy i długi opis co robiłeś ( nie wazelina
- uwierz mi- a już myślałem, że wypisując długie wpisy jestem jakiś nawiedzony
). Mnie bardzo dużo dało i będę Ciebie "molestował" na PW
"Kupuję" wszystko co piszesz. Miałem napisać o zastrzeżeniach względem Audison'a - mocowanie w drzwiach- są trzy-punktowe a nie czteropunktowe ( jednak Steg daje komfort odpowiednika MB-przyznasz damianw- że przemyślane i opracowane, a że za to koszą trochę kasy !? Live is brutal i wszystko ( ....no dobra, prawie wszystko
robimy dla pieniędzy! Ale sam piszesz, że kupujesz oryginały wooferów MB dla samych zamocowań.
My z zmichal ( wybacz zmichal, że Cię z sobą łączę , ale tak sądzę
jesteśmy takie "dziewice" co chciałyby bardzo, ale się boją
Wydaliśmy na autka jakieś tam dwieście ileś tam PLN-ów w salonie i trzęsiemy się o gwarancję ( w MB jest wszystko super, gdy nie ma żadnych problemów, a gdy się zaczynają problemy - robią wszystko by była to nasza wina i by myśmy płacili!!!).
Dlatego Steg - mimo wysokiej stosunkowo ceny wydaje się optymalnym rozwiązaniem tego ( nie bójmy się powiedzieć) - do DUPY brzmiącego audio .
Wysokie i midy Steg'a wydaje mi się poprawią trochę odsłuch średniego i wyższego pasma ( to interesuje mnie najbardziej
Dwa frontwoofery pewno poprawią bas - niestety za stosunkowo duży szmal 1999,- zł. I tu pytanie do damianw - czy zwykłe Audio20 "uciagnie" dzięki 2,2 Ohma te dwa Steg'a woofery? Proszę wydaj opinię!
zmichal: jadę na instalację Stega w przeciągu 2 tygodni i zdam relację
Niestety mam podobnie, czasem jak się rozpiszę to myślę, że zaraz będzie ban
Tak Audisony jak i inne głośniki tego typu (nie p&p) wymagają jakichś adaptacji. Ja już zakupiłem wcześniej i jak już zacząłem instalować, zmodyfikowałem panele, to już nie było powrotu
Nie twierdzę, że to jest źle zaprojektowane, że głośniki są słabe czy coś innego, ale tylko mam "coś" do ceny tych komponentów, tylko tyle. A to, jak już wcześniej wspomniałem, wynika z tego, że nie ma nastu firm, które robią p&p do W205/C205/S205. Więc dlatego ceny są wywindowane. BTW znalazłem nową opcję p&p:
https://www.carhifi-store-buende.de/lau ... lasse-w205 - Eton - ceny jak w przypadku konkurencji. Dla mnie to nie jest kwestia "kasy", ale myślę że za tę kasę można dostać lepsze komponenty, no ale to wymaga adaptacji i zdecydowanie nie jest to p&p, a więc tego czego szukacie
.
Tak, kupiłem MB woofery w używce za 320 zł (+/- 80Euro) dla adapterów, tylko, że instalując tam woofery wyższej klasy chociażby Audison Voce 6.5 (coś za około 180Euro) i przy minimalnym nakładzie pracy przy zainstalowaniu tych wooferów w oryginalnych adapterach, no i zainstalowaniu ich w fabrycznych miejscach (tak jak to ma miejsce w p&p) będę miał woofery wyższej klasy niż te p&p mając na uwadze, że będę zasilał je czystymi 135W RMS. To absolutnie nie jest negacja ani Stega, ani Rainbow czy też Eton. Tylko moje spojrzenie na temat
Ale tak, zgodzę się że takie rozwiązania p&p są mega wygodne w instalacji. Tylko, że ja lubię sobie czasem skomplikować instalacje
Wiesz, zabij mnie ale nie pamiętam jaka jest impedancja oryginalnych głośników. Coś mi świta, że midy w drzwiach to 4Ohm i chyba ten frontbass też, ale na mbworld chłopaki pisali, że midy w drzwiach to 2Ohm. Jak będą Ci zmieniali głośniki na coax to niech podepną miernik i zmierzą. Ja swoje już zdefraudowałem
"pojechały na wycieczkę do Koszalina" (czyt. kosz). A żeby zbadać jakie jest obciążenie na poszczególnym kanale to trzeba byłoby zdemontować radio i podpiąć się bezpośrednio na wyjścia głośnikowe w quad-lock'u.
Wzmacniacze mają swoją min i max impedancje jakie przyjmą na wyjściu i przy których są stabilne. Takiej specyfikacji dla W205 nie mamy niestety. Ale patrząc na standardy to zazwyczaj jest to 4Ohmy na każdy kanał. Czasem instalują 2Ohmy mimo, że kanał pozwala na 4Ohmy, ale wtedy wzmak mnie "lżej" i potrafi dostarczyć więcej mocy. Ale to zależy od samego wzmacniacza.
Tutaj widzimy, że jeśli głośniki w drzwiach mają po 4 Ohmy i dołożony jest frontbass (prawdopodobnie 4 Ohm), który podłączony jest pod radio równolegle do wyjścia LP+ i PP - (tzw. bridge ale TRI-MODE
http://sound.whsites.net/bridging.htm - dwa kanały stereo i jeden kanał mono). Ale tutaj wzmacniacz wbudowany w radio musi być stabilny w 2Ohmach (i jest skoro jakoś to działa - oczywiście moc oddawana na głośniki jest inna niż w przypadku na dwa kanały stereo). Większość tego typu instalacji ma impedancje głośników 4Ohm (na kanały stereo, min. 2 Ohm) i min. 4 Ohm na mono. Także trzeba byłoby pomierzyć jaki impedancje mają poszczególne głośniki zainstalowane w aucie. Ale myślę, że jeśli podmienisz frontbass na 2,2 Ohma to może nie do końca skończyć się dobrze dla wzmacniacza w radiu. Dodatkowo to co wspomniałem wcześniej na stronie stega jest informacja o zalecanym dodatkowym wzmacniaczu.
No trochę znów się rozpisałem, ale mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem temat. Nie znamy parametrów wzmacniacza w radiu więc to gdybanie trochę.
Co do BMW i dedykowanego Steg to jest tego znacznie więcej na rynku
I tak, masz rację nawet małe miejskie autka mają lepiej brzmiące nagłośnienie, może nie lepszy system ale brzmią przyjemniej. A to naprawdę zasługa odseparowanego systemu: tweeter i woofer przeważnie 6,5" (w drzwiach! tak jak to powinno mieć miejsce zawsze).
A już jak OFF poszedł to ja nie mam parcia na żadną markę. Prawda jest taka, że jeśli nie przejeździsz kilku tysięcy km autem to nie doświadczysz czy auto Ci leży czy nie. I nikt mi nie powie, że jazda próbna, tuż przed zakupem, da pełny obraz
.
Myślę, że kwestia wieku też ma znaczenie, ja też do najmłodszych nie należę (w sile wieku tuż w okolicach tzw. kryzysu wieku średniego) ale myślę, że trzeba eksperymentować i warto pojeździć różnymi markami. Najbardziej leży mi Panamera (to coś tak na kryzys wieku średniego, którego w sumie nie przewiduje
), ale na to jeszcze przyjdzie czas
. No i tu gdzie mieszkam (od 10 lat we Francji) ludzie trochę inną wartość przywiązują do samochodów, dla nich to po prostu przedmiot do przemieszczania się. Dla mnie to zdecydowanie coś więcej