Strona 1 z 2

Rozrząd M272.920 C200 2015

: 22 sie 2022, o 13:06
autor: zaczynski
Witam

Przy jakim przebiegu należy wymienić rozrząd w M272.920 C200 184 KM W205? Czy przy przebiegu 200 kkm wystarczy wymienić sam łańcuch, napinacze i prowadnice czy również trzeba będzie wymienić koła zmiennych faz rozrządu?

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

: 7 wrz 2022, o 12:24
autor: BBbiker
Łańcuchy w Mercedesach są gorsze niż paski więc około 100 tys.to przebieg kiedy by należało zajrzeć do środka zwłaszcza kiedy jeździ się dynamicznie
Łańcuch się rozciąga traci podział między ogniwami w efekcie wykruszą się zęby kół i nie wiadomo gdzie te szczątki wpadną.
Nie do wiary ile to potrafi się rozciągnąć - ostatni zdjąłem z roweru stary i porównałem z nowym wyszło kilka centymetrów na 116 ogniwach.
Musiałem przez to wymienić kasetę bo ją wytarło.

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

: 16 lis 2023, o 20:02
autor: GLC X253
Czy możecie się pochwalić przy jakim przebiegu wymienialiście rozrząd (i oczywiscie w jakim zakresie tzn czy wraz z kołami zębatymi) w silniku 274.920. I oczywiście czy była to profilaktyka, czy konieczność.

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

: 18 lis 2023, o 20:00
autor: Jara
GLC X253 pisze: 16 lis 2023, o 20:02 Czy możecie się pochwalić przy jakim przebiegu wymienialiście rozrząd (i oczywiscie w jakim zakresie tzn czy wraz z kołami zębatymi) w silniku 274.920. I oczywiście czy była to profilaktyka, czy konieczność.
Nie słyszałem by to ktoś musiał robić w tej "rodzinie" silników.
Ja mam tylko 150 tys. przebiegu auto z 2014 i nic się nie dzieje.

Przy 180 tys. km tez nie słyszałem o jakiś problemach ... jak go KILER nie obsługiwał.
Wiec problem pod 100 tys. km -> powątpiewałbym w przebieg auta.

Prędzej to pada w nich 4 cylinder/tłok się przepala -> prawdopodobnie efekt tuningowania i podniesienia mocy.

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

: 21 lis 2023, o 13:23
autor: GLC X253
Czyżby nikt nie wymieniał? Jak się jeszcze okaże, że nikt nie przekroczył przebiegu 200 tys. to nie uwierzę.

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

: 23 lis 2023, o 16:41
autor: lajsta
I mnie 5.lat i 93 kkm więc na razie cisza. Moim zdaniem nie ma co panikować, rozciągające się rozrząd będzie najpierw dawał sygnały i dopiero ich dłuższe ignorowanie może źle się skończyć. Wymiana oleju co 10 kkm i normalna jazda nie powinny stwarzać problemu. Aczkolwiek widziałem sporo filmów na YT o łańcuchach w MB. Potrafią przerazić 🫣

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

: 28 gru 2023, o 19:48
autor: matrix95
U mnie 180 tys km, na razie na szczęście cisza :)

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

: 2 sty 2024, o 12:42
autor: BBbiker
Jara pisze: 18 lis 2023, o 20:00

Przy 180 tys. km tez nie słyszałem o jakiś problemach ... jak go KILER nie obsługiwał.
Wiec problem pod 100 tys. km -> powątpiewałbym w przebieg auta.

Prędzej to pada w nich 4 cylinder/tłok się przepala -> prawdopodobnie efekt tuningowania i podniesienia mocy.
Czytałem podsumowanie o problemach modelu C z amerykańskiego rynku (nie pamiętam nazwy czasopisma) i tam podawali, że spora część modeli miewała problemy z rozrządem w okolicach 60 tys. mil w modelach C300 - chyba najbardziej popularna wersja silnikowa w USA.
Można domniemywać, że słabsze wersje wytrzymają więcej ale tu decyduje styl i warunki jazdy oraz dbałość serwisowa - jakość i interwał wymiany oleju.
Do tego nie wiemy czy wersje amerykańskie mają łańcuchy z tej samej fabryki co wersje z RPA lub z Niemiec.

Na pewno po zakupie używanego auta warto sprawdzić stan mechanizmu naocznie i w razie potrzeby wymienić krytyczne elementy.
Koszt może okazać się sporo niższy niż jazda do awarii.

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

: 17 sty 2024, o 10:39
autor: Jara
BBbiker pisze: 2 sty 2024, o 12:42
Jara pisze: 18 lis 2023, o 20:00

Przy 180 tys. km tez nie słyszałem o jakiś problemach ... jak go KILER nie obsługiwał.
Wiec problem pod 100 tys. km -> powątpiewałbym w przebieg auta.

Prędzej to pada w nich 4 cylinder/tłok się przepala -> prawdopodobnie efekt tuningowania i podniesienia mocy.
Czytałem podsumowanie o problemach modelu C z amerykańskiego rynku (nie pamiętam nazwy czasopisma) i tam podawali, że spora część modeli miewała problemy z rozrządem w okolicach 60 tys. mil w modelach C300 - chyba najbardziej popularna wersja silnikowa w USA.
Można domniemywać, że słabsze wersje wytrzymają więcej ale tu decyduje styl i warunki jazdy oraz dbałość serwisowa - jakość i interwał wymiany oleju.
Do tego nie wiemy czy wersje amerykańskie mają łańcuchy z tej samej fabryki co wersje z RPA lub z Niemiec.

Na pewno po zakupie używanego auta warto sprawdzić stan mechanizmu naocznie i w razie potrzeby wymienić krytyczne elementy.
Koszt może okazać się sporo niższy niż jazda do awarii.
To pewnie słychać .... i raczej znający się usłyszy.
Poprzez diagnostykę można weryfikować kąt przestawienia wałka rozrządu i to od późniejszych w204.

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

: 29 sty 2024, o 19:18
autor: JotBe
Co prawda silnik nie M272 a M274, ale też 2.0benzyna, c200, 184KM, 2014r przebieg 276k
Objawy: check engine, auto nie pali "od strzała", a trzeba kręcić rozrusznikiem ok 2-3s. Praca regularna, bez dziwnych dźwięków. Błąd : niewłaściwe położenie wałka rozrządu czy jakoś tak. Wymienione dotychczas oba czujniki oraz elektromagnes. Dwóch niezależnych mechaników wskazuje na konieczność robinia rozrządu.