Aktualizacja oprogramowania ws. Dieselgate

radzio_78
Posty: 10
Rejestracja: 27 cze 2017, o 06:37

Aktualizacja oprogramowania ws. Dieselgate

Post autor: radzio_78 »

Pewnie wam wszystkim wiadomo, że Daimler tak jak kilku innych producentów aut z silnikiem Diesel jest zamieszany w aferę związaną mówiąc w ogromny uproszczeniu zaniżaniem wyników emisji spalin. Dużo by o tym pisać, ale opiera się to o wielką politykę dlatego detale afery nie są publicznie dostępne, zostały tylko domniemania i... nieuchronne wizyty w serwisach w celu aktualizacji oprogramowania silnika. Efekt jest taki, że w moim przypadku (C220) auto spala ok. 0,5 - 0,7 litra/100km więcej, a automat pracuje moim subiektywnym zdaniem mniej płynnie zmieniając przełożenia przy większych obrotach.

Najciekawsze jest, że aktualizacja została prawdopodobnie wykonana bez mojej wiedzy przy okazji innej naprawy gwarancyjnej. Wybieram się do serwisu w celu wyjaśnienia tematu. Wszystko to wydarzyło się w Niemczech gdzie obecnie mieszkam. Ciekawy jestem czy ktoś miał podobne przygody w Polsce, czy w ogóle akcja serwisowa się zaczęła.
gigant87
Posty: 27
Rejestracja: 14 lip 2017, o 09:53

Re: Aktualizacja oprogramowania ws. Dieselgate

Post autor: gigant87 »

Zwróć jeszcze uwagę, czy większe spalanie nie jest związane z niższymi temperaturami.
luke
Posty: 30
Rejestracja: 9 lip 2017, o 21:37

Re: Aktualizacja oprogramowania ws. Dieselgate

Post autor: luke »

Kolego, napisz proszę jak rozpoznałeś, że wgrane zostało nowe oprogramowanie? Gdzie to sprawdziłeś?
C250d 4Matic AMG
pwik
Posty: 81
Rejestracja: 11 sie 2017, o 23:29

Re: Aktualizacja oprogramowania ws. Dieselgate

Post autor: pwik »

Pamiętaj też że zespół napędowy ma cechy adaptacyjne, możliwe że auto z nowym softem musi się Ciebie od nowa nauczyć
2014 W205 estate C180 exclusive
kwiatek_kt
Posty: 39
Rejestracja: 23 lip 2019, o 12:55

Re: Aktualizacja oprogramowania ws. Dieselgate

Post autor: kwiatek_kt »

Witam, odgrzebuje ten temat bo mam pytanie, dostałem pismo z Mercedesa że mam podjechać na aktualizację oprogramowania, i teraz pytanie, czy to jest obowiązkowe w Niemczech i jakie konsekwencje jak nie pojadę ?
Mercedes to C220, diesel z 16 roku, 3 tygodnie temu wgrałem nowy program zwiększający moc o ok 20% i teraz szkoda by było żeby tego nie było 🤔
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2019, o 23:42 przez kwiatek_kt, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
sylmicha

Re: Aktualizacja oprogramowania ws. Dieselgate

Post autor: sylmicha »

kwiatek_kt pisze: 13 wrz 2019, o 17:24 Witam, odgrzebuje ten temat bo mam pytanie, dostałem pismo z Mercedesa że mam podjechać na aktualizację oprogramowania, i teraz pytanie, czy to jest obowiązkowe w Niemczech i jakie konsekwencje jak nie pojadę ?
Mercedes to C220, diesel z 16 roku, 3 tygodnie temu wygrałem nowy program zwiększający moc o ok 20% i teraz szkoda by było żeby tego nie było 🤔
W Niemczech masz z głowy przegląd TÜV wybij sobie z głowy żeby auto przeszło przegląd techniczny jak ma chipa lub inne oprogramowanie niezgodne z zalecanym. Co do aktualizacji oprogramowania związanego z Dieselskandal, dostaniesz kilka wezwań i jak to olejesz to oni z urzędu mają obowiązek zawiadomić Rathaus ,a Rathaus zawiadomi Zulasungstelle i masz z automatu wyrejestrowane auto. Also Mit freundlichen Grüßen 😅 A i jeszcze radzę powrócić do oryginalnego oprogramowania zanim pojedziesz do MB. Zaoszczędzi Ci to problemów i kosztów . I nie słuchaj bzdur jak ludzie piszą, że z nowym czytaj ekologicznym oprogramowaniem samochód gorzej jeździ czy więcej pali lub się psuje. To wszystko bzdura. Najprościej i najtaniej jest zamontować boxa np od VTech i jest ok. Jedziesz na serwis odpinasz, jedziesz na przegląd odpinasz i wszystko gra, a moc Ci podniesie o około 24 konie i 25Nm. Tylko o tyle bo na więcej nie pozwoli oryginalny komputer w aucie. Nawet jak założysz cudo co teoretycznie podnosi moc o 50 koni to i tak komputer to ograniczy. Większość 220d/170 koni ma bonus i mają fabrycznie po około 190-200 koni i o ok 25-30Nm więcej.
kwiatek_kt
Posty: 39
Rejestracja: 23 lip 2019, o 12:55

Re: Aktualizacja oprogramowania ws. Dieselgate

Post autor: kwiatek_kt »

No to pięknie, to w takim wypadku czeka mnie podróż do PL bo tam to zmienialem, a miało być tak pięknie 🤔
Dzięki wielkie za info
Pozdrawiam
sylmicha

Re: Aktualizacja oprogramowania ws. Dieselgate

Post autor: sylmicha »

kwiatek_kt pisze: 13 wrz 2019, o 23:33 No to pięknie, to w takim wypadku czeka mnie podróż do PL bo tam to zmienialem, a miało być tak pięknie 🤔
Dzięki wielkie za info
Jedź przywróć oryginalne oprogramowanie bo zamiast za darmo zrobić aktualizację w 30-60 minut zrobią Ci zmianę programu w kilka godzin po 180 euro za godzinę. I zaraz to pójdzie w system i będzie czekało jako hak przy jakiejś reklamacji. A z przeglądami technicznymi rzeczywiście jest tak jak piszę. Już nie sprawdzają tylko stanu technicznego i spalin tylko po całej kontroli sprawdzają jeszcze czy oprogramowanie jest takie jakie być powinno. Przekonałem się o tym na własnej skórze. W innym swoim aucie zrobiłem 1,5 roku temu chip w VTech w Krakowie. Na początku sierpnia pojechałem na TÜV i zonk. Diagnosta stwierdził auto tip top, spaliny tip top, ale program nieorginalny i do widzenia. Wszystko poszło w system, że możliwa manipulacja oprogramowania. Dostałem 30 dni na wyjaśnienie tego w serwisie. Pojechałem do serwisu, a serwis do mnie, że auto ma modyfikowany soft i to nie będzie za darmo i będzie trwało x godzin na mój koszt. Więc w auto i 1100 kilometrów do Krakowa żeby wgrać program. Wróciłem, sprawdzili, dograli jeszcze nowszy soft i auto przeszło TÜV bez problemu. Więc nie czekaj tylko załatw to zanim pojedziesz do MB.
kwiatek_kt
Posty: 39
Rejestracja: 23 lip 2019, o 12:55

Re: Aktualizacja oprogramowania ws. Dieselgate

Post autor: kwiatek_kt »

Ale to aż tak że każda dekra ma wgląd w oprogramowanie ? Trudno trzeba będzie wrócić do starego i tyle, na razie to jest pierwsze więc .....
Pozdrawiam
sylmicha

Re: Aktualizacja oprogramowania ws. Dieselgate

Post autor: sylmicha »

kwiatek_kt pisze: 14 wrz 2019, o 00:07 Ale to aż tak że każda dekra ma wgląd w oprogramowanie ? Trudno trzeba będzie wrócić do starego i tyle, na razie to jest pierwsze więc .....
To nic skomplikowanego, mają podane w jakim modelu jakie powinno być. Komputer po podłączeniu do OBD to odczytuje i wyświetla jakie powinno być i jakie jest. I albo się pokrywa i jest ok albo tschüs. Ja po tym wszystkim przechodzę na boxy. VTech robi dobrze bo box jest strojony z twoim autem, a nie tylko wpięty. Nie jest to efekt jak z modyfikacją softu ale nie jest źle i jbc nie masz problemów z serwisem czy TÜV.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości