Strona 9 z 19

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

: 29 kwie 2019, o 17:36
autor: seal
Cześć, z tego co się dowiedziałem to ATE robi dla Mercedesa - dlatego kupiłem właśnie ATE i szczerze mówiąc nie wiedziałem że tarcze będę bez ząbków...
Co do kosztów to nadmienie że w serwisie za robocizne chcieli mi policzyć 950 pln. ale dla wymiany całego kompletu przód+ tył . Niech będzie że wymieniłem połowę to cena też przez pół czyli 500 pln (ja za wymianę zapłaciłem 80 PLN ) tak więc 500 + 370 daje już prawie 900 PLN oszczędności.Dka mnie jest to spoko opcja i taką wybrałem tylko generalnie interesowało mnie brak ząbków i stąd post.
Czyli mam pół zamiennik/pół oryginał 😉

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

: 29 kwie 2019, o 18:00
autor: gim-kg
Roboczogodzina w ASO jest dość droga, ale nie trzeba u nich robić. Wystarczyło kupić tarcze w ASO a wymienić tam gdzie robiłeś. Z drugiej strony skąd mogłeś wiedzieć że te ATE będą się tak różnić. Najważniejsze że zrobione i „bryka” hamuje. Szerokości.

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

: 29 kwie 2019, o 18:16
autor: seal
Dziękuję.Pytanie czy te które miałyby być zakupione w ASO miałyby ząbki - bo wcale nie byłbym tego taki pewien :)

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

: 29 kwie 2019, o 18:19
autor: Rufio
80 zl za wymiane klockow i tarcz przod i tyl?
Ile zajęło mu to czasu?

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

: 29 kwie 2019, o 21:28
autor: seal
Tylko przód - nie wiem ile ale to kumpel więc pewnie policzył po kumplowsku 😉

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

: 29 kwie 2019, o 21:49
autor: Rufio
Po 80 zl?????
Czyli wychodzi 65 zl netto.
Kalkulacja:
Wymiana z wjazdem robota papierkowa, daje przerób 1 auto na godzinę.
Robimy 8 godzin to daje 520 zl netto x 21 dni= 10920 zl przychodu. Minus zus 1400 zl, wynajecie warsztatu z prądem ogrzewaniem ubezpieczeniem warsztatu monitoringiem, telefonami, internet, amortyzacja narzedzi reklama to jeszcze minus 4000.
Dochód brutto 5500zl minus podatek 1100 zl.
Hura, wymieniam hamulce po 80 zl, zarobiony jestem.
Po miesiacu mam ok 4 tys zl.
Niech idzie na etat jak uprawia Caritas w dzialalnosci gospodarczej.
Gdzie zarobienie pieniadzy na rozwoj firmy, czy okresy przestoju,......

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

: 29 kwie 2019, o 22:31
autor: GLC X253
Może to była zwykła przysługa koleżeńska. Mnie co prawda w innej branży zdarza się czasem zrobić coś znajomym zupełnie za darmo. A wracając do tematu niedawno wymieniałem klocki w aucie żony (tez klasa premium z południa Niemiec) i za wymianę samych klocków przednich z czujnikiem w porządnym warsztacie zapłaciłem 120 +VAT. Myślę ze z tarczami nie powinno kosztować więcej niż 200 +VAT. Najwięcej czasu zabrało czyszczenie zacisków.

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

: 30 kwie 2019, o 05:15
autor: gim-kg
seal pisze: 29 kwie 2019, o 18:16 Dziękuję.Pytanie czy te które miałyby być zakupione w ASO miałyby ząbki - bo wcale nie byłbym tego taki pewien :)
Na 99% by miały. Jak będę wymieniał to dam znać, choć u mnie jest pakiet AMG więc tarcze dostępne są tylko w ASO.
Co do ceny usługi to rzeczywiście tanio, ale traktuje to bardziej jako pomoc koleżeńską. Może twój kolega skasował cię za samą amortyzację a jego czas i praca były za free.

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

: 30 kwie 2019, o 10:14
autor: ktos92
To raczej była przysługa koleżeńska :-D Ważne, że masz zrobione i jesteś zadowolony.

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

: 30 kwie 2019, o 11:00
autor: Teves
Kilka uwaga z mojego doświadczenia (4matic NIE AMG).

Oryginalne klocki znikają szybko ale hamują bdb. Przy czym przód wytrzymuje około 60 kkm a tył 40 kkm. Problemem jest to, ze równie szybko znikają tarcze a tył, który jest niewentylowany bardzo łatwo przegrzewa się i pojawia się bicie ( duza w tym zasługa 4matic). Szukając jakiegoś sensownego rozwiązania zamontowałem tarcze przód ATE (które dodatkowo zostały nawiercone, nacięte i wyważone), a tył oryginał do tego klocki EBC zielone. Efekt niezadowalający, i chyba w głównej mierze z powodu klocków, o ile hamowanie na zimno jest porównywalne z oryginałem o tyle, całość jest dramatycznie podatna na fading i próba ostrzejszej jazdy po krętej drodze kończy sie gumowym hamulcem po kilku km. Trwałość EBC Green Stuff porównywalna do oryginału, pylą jakby mniej. Po około 45 kkm skończyły się klocki tył i założyłem EBC Yellow Stuff (cena jak oryginał) i skuteczność hamowania jest odczuwalnie lepsza, za to pylą mocniej niż oryginał.

Podsumowując - układ hamulcowy jest niedowymiarowany i drogi (może warto rozważyć upgrade do AMG?). Tarcze tylko oryginał (ewentualnie upgrade nawiercanie i nacinanie) - puki nie pojawi się modularny zamiennik tarcz przód, nie warto zawracać sobie głowy ATE.