Ktoś może coś powiedzieć o CONTINENTAL PremiumContact 6? Właśnie nad takimi się zastanawiam.
Używałem Premium Contact 5 i byłem bardzo zadowolony, jednak dla odmiany od Conti w zeszłym sezonie zamontowałem Micheliny Pilot Sport 4S i powiem, ze są odczuwalnie bardziej komfortowe. Jeśli chodzi o właściwości na mokrej, suchej jezdni itd. to jak dla mnie bardzo podobne.
Od lat jezdze na Pilotach Sportach 4 w poprzednich autach tez ich uzywalem.
Ciekawi mnie czemu wybrales PS4s zamias PS4 w C200 nie ma chyba szans na wyczucie roznicy.
Zgadza się, w normalnych warunkach nie ma raczej zbyt dużych szans na zauważenie różnicy. Jednak świadomość, że teoretycznie ma się trochę lepszy model który w sytuacji awaryjnej może np skrócić drogę hamowania o 1 m (np. wtargnięcie pieszego) daje jakieś tam wewnętrzne poczucie bezpieczeństwa. Ale ja akurat tak mam, jak kupowałem kosiarkę na aku, to zamiast kupić taką do 600 m2 która spokojnie by mi wystarczyła to kupiłem taką na 1000 m2. Ale to OT.
Reasumując czy wybór padnie na Conti czy Micheliny to myślę iż to będzie dobry wybór.
"Niemożliwe to nie fakt, to jedynie opinia"
S 205 C200 4Matic AMG
Nero pisze: ↑24 lut 2020, o 08:55
Używałem Premium Contact 5 i byłem bardzo zadowolony, jednak dla odmiany od Conti w zeszłym sezonie zamontowałem Micheliny Pilot Sport 4S i powiem, ze są odczuwalnie bardziej komfortowe. Jeśli chodzi o właściwości na mokrej, suchej jezdni itd. to jak dla mnie bardzo podobne.
OK, jak przyjdzie czas zmiany na letnie, to zamawiam Continental PremiumContact 6
Witam. W przyszłym tygodniu jadę zmienić opony. Wybór padł na Goodyear efficientgrip performance 2. W poprzednich sezonach były także goodyear efficientgrip performance wersja 1. Byłem bardzo zadowolony z tych gum. Zobaczymy jak następca bo Jeszcze nie ma opinii na ich temat jako że to nowy model na 2020. Dam znać jak się sprawuja.
Jakie macie zdanie na temat dydykowanych opon ze znaczkiem MO ? Z tego co słyszałem od wulkanizatora i jednego z najwiekszych sklepów oponiarskich mają inną konstrukcje, niż te bez homologacji.
Gdzieś czytałem że MO oznacza jakby zatwierdzenie typu przez MB, czyli droga hamowania, przyśpieszenie, spalanie paliwa i inne parametry są utrzymane pod warunkiem stosowania opon z indeksem MO. Te same rodzaje opon są spotykane także z indeksami dla BMW, Audi czy Porsche. Czy można założyć opony z indeksem dla Porsche do MB? Nie próbowałem, ale może będzie szybszy?
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
MO oznacza, że opony te posiadają homologację dla Mercedesa. Opony o tym oznaczeniu są produkowane we współpracy z producentem pojazdu i niektóre parametry opony zostały zoptymalizowane pod kątem ich użytkowania w pojazdach tej właśnie marki. MO, MOE (Mercedes Only)
Dokładnie tak. MO- opony z homolgacja do mercedesa. Nie wiem ile w tym prawdy- słyszałem, że w razie szkody brak homologacji może być przez niektóre tow. ubezp. traktowany jako podstawa do potrącenia czy braku wypłaty odszkodowania.
Jeszcze kilka, kilkanaście lat temu opony z indeksem MO można było kupić tylko w serwisach MB, i były dużo droższe od opon takich samych tylko bez indeksu MO. Dzisiaj to różnica kilku złotych i dostępność nie tylko u zdzierców, powoduje że ma to sens.
Co do problemów z odszkodowaniem jest to bzdura. Można używać każdych opon, byleby miały odpowiedni rozmiar i głębokość bieżnika.
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest