Strona 2 z 9

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

: 26 maja 2018, o 22:34
autor: Michal
Ale to znaczy, że na tych 16 z aso bylo lepiej?

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

: 26 maja 2018, o 23:43
autor: apodis
Tak na felgach 16” z ASO było lepiej. Ale trochę było czuć takie mrowienie delikatne na kierownicy jakby układ kierowniczy przenosił nierówności drogi na kierownicę. Wcześniej miałem Volvo S80 i tam nie czułem nic na kierownicy. Podobnie w innych samochodach. Dlatego też pytam Was, czy klasa C w taki sposób się zachowuje? Chodzi mi o to, że jest tak czuła i wrażliwa na felgi montowane poprzez pierścienie oraz gorszych marek opony. Co byście zrobili na moim miejscu?

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

: 27 maja 2018, o 01:03
autor: C43
U mnie zero drgań, słyszałem tylko, że jak kupi się felgi gdzie trzeba zastosować pierścienie centrujące to jest spore ryzyko tego, że nie da się tego idealnie wyważyć. Ostatnio kolega miał problem - nikt nie potrafił dobrze wyważyć opon wielosezonowych. Dopiero wulkanizator rozpatrujący reklamacje producenta opon stwierdził, że na oponach często są oznaczenia, na które mało który oponiarz zwraca uwage - nie chciał zdradzić co dokładnie zrobił, ale drgania zupełnie ustąpiły.

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

: 27 maja 2018, o 12:18
autor: ktos92
Nie wiem ile w tym prawdy. Mi jeden wulkanizator powiedział, że na oponie jest oznaczenie które powinno być zrównane z wentylkiem. Chodzi właśnie o wyważenie opony wsględem tego miejsca ale czy to prawda to nie dam sobie ręki uciąć. Próbowałem znaleźć jakieś info na ten temat ale wszędzie głucho. Podpytam jednego użytkownika na forum W204, ma swój zaklad wulkanizacyjny i zna się na rzeczy, może będzie wstanie to sprostować.

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

: 27 maja 2018, o 14:57
autor: gim-kg
Żadna opona nie jest idealna dlatego markowi producenci zaznaczają w którym miejscu opona jest najcięższa kolorowymi kropkami. Niestety wulkanizatorem nie chce się tego sprawdzać i zakładają opony jak popadnie naklejając kupę odważników.

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

: 27 maja 2018, o 15:50
autor: ktos92
Pamiętam jak kupowałem Goodyear F1 Assymetric 3 to miały właśnie takie czerwone kropki przy rancie, i wulkanizator właśnie tak mi założyłem opony, kropka na równi z wentylem.

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

: 28 maja 2018, o 07:32
autor: gim-kg
Chyba powinno być odwrotnie. Ta czerwona kropka powinna być po przeciwnej stronie wentyla.
Wulkanizatorzy też stosują sztuczkę używając tych kropek lub stawiając paint markerem swoje właśnie na wysokości wentyla aby uniknąć reklamacji ze koło jest źle wyważone. Po założeniu opony na felgę trzeba trochę ostrożnie pojeździć aby pasta wyschła. Inaczej przy dynamicznym ruszeniu lub ostrym hamowaniu opona może przekręcić się na feldze. Przy zastosowaniu takiej kropki przy wentylu wulkanizator będzie o tym wiedział.

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

: 28 maja 2018, o 09:50
autor: ktos92
Zerknąłem na zdjęcia opony. Są tam 2 kropki, jedna żółta tak jak mówisz po drugiej stronie i jedna czerwona przy wentylu. Możliwe, że to jego bo nie jest równa jak ta żółto/biała.

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

: 28 maja 2018, o 16:17
autor: apodis
Kropki, kropkami, a ja nadal mam problem. Koła wyważałam już z 10 razy. W różnych firmach. Nadal czuję lekkie wibracje na kierownicy przy prędkości od 100 do 140 km/h. Nie jest to drżenie kierownicy na boki. Tylko lekkie wibracje wyczówalne jak trzymamy kierownicę delikatnie samymi palcami. Tak jak to powiedzieli w ASO MB, mrowienie, czyli przeniesienie nierówności drogi na kierownicę. Jak to zlikwidować? Co można jeszcze sprawdzić? Musi być jakaś przyczyna... Chyba, że klasa C tak ma i jest taka czuła na felgi i opony...

Re: Lekkie drżenie kierownicy przy 120 km/h

: 6 cze 2018, o 22:06
autor: apodis
Próbowałem już wszystkiego i nadal są lekkie drgania kierownicy przy ok. 120 km/h. Jeden fachowiec powiedział mi żeby zmienić opony, ponieważ wg. jego opinii mają lekkie prawie niezauważalne bicie. Proszę doradźcie mi jakie opony kupić. Rozmiar 17” 225/50. Czy muszą to być opony z homolagacją Mercedes Benz, np. Goodyear Efficient Grip Performance MO 225/50R17 94W? Sprawdziłem te opony i są produkowane w Polsce oraz w Niemczech. Czy wybrać inną lepszą markę bez homolagacji? Myślałem też o całosezonowych, ale to chyba zły pomysł przy napędzie na tylne koła.

Posiadam 17” felgi AEZ Reef. Felgi są mocowane przy pomocy pierścieni centrujących. Czy felgi też zmienić na oryginał Mercedesa, aby były mocowane bez użycia pierścieni centrujących?