Strona 11 z 12

Re: Przegląd ASO A i B

: 7 maja 2021, o 12:57
autor: dasonen
galicy0000 pisze: 7 maja 2021, o 09:35 nie wiem czym się zajmujesz ale napewno nie motoryzacją. Zarejestrowałem się tutaj z ciekawosci, no i jestem wlascicielem w205 ale bajki dobre opowiadasz, ja się nie wymądrzam
Sylmicha!? :lol:

Re: Przegląd ASO A i B

: 7 maja 2021, o 13:28
autor: Rufio
Nie wiem jak w Mercedesie, ale po prawie 20 latach w BMW wnioski odnośnie tarcz.
Montaż jakichkolwiek podobno idących na pierwszy montaż ATE, lub inne kończyło się zawsze wibracjami.
Montaż oryginałów BMW = zero problemów.
Co ciekawe warsztat niezależny specjalizacja BMW nie poleca na przód innych tarcz na przód niż BMW.
Z zamiennikami zawsze problemy.

Re: Przegląd ASO A i B

: 7 maja 2021, o 17:17
autor: Michal
dasonen pisze: 7 maja 2021, o 12:57 Sylmicha!? :lol:
Prawda , że ten styl? :D
A wracając do tematu tarcz klocków... Powiem tak. Przerabiałem temat na różnych autach a teraz na mercedesach. Zaznaczam , że mówię o troszkę mocniejszych modelach, więc i hamulce muszą być odpowiednie.
Można kupić klamoty typowo na tor...ale one nie nadają się na ulice. Albo relatywnie tani zamiennik do "normalnej" jazdy... nie nadaje się na tor ... a na ulicy też różnie bywa.

Generalnie jeśli chcesz kupić dobre tarcze i klocki aby móc troszkę ostrzej polatać, na torze i normalnie jeździć po ulicy to okazuje się , że OEM wychodzi najtaniej, ma najlepszy stosunek jakość/cena :S

Re: Przegląd ASO A i B

: 7 maja 2021, o 21:27
autor: Any
GLC X253 pisze: 7 maja 2021, o 11:17 Tarcze hamulcowe często są uszkadzane przez niewłaściwy montaż. Po pierwsze nie powinno być luzów na łożyskach piast. Po drugie miejsce styku piasty z tarczą powinno być starannie oczyszczone z rdzy i nalotów. I po trzecie co często jest ignorowane, to bardzo ważne jest pierwsze przykręcenie felgi do piasty. Ono decyduje o prawidłowym ułożeniu tarczy na piaście. Nie powinno się do tego celu używać powszechnych w warsztatach udarowych kluczy pneumatycznych. Tak jak w przypadku śrub głowicy zaworowej należy dokręcać stopniowo i na krzyż. Oczywiście dotyczy to pierwszego razu po wymianie tarcz. Odradzam też ostre hamowanie bezpośrednio po wymianie. Klocki powinno się nieco "dotrzeć" zanim zrobimy test skuteczności. Oczywiście nie wolno zapomnieć o starannym odtłuszczeniu tarcz przed montażem.
Będę robił za królika doświadczalnego, wymianę tarcz i klocków nomen omen dokładnie tak jak napisal GLC X253 zrobiłem sam. Tarcze ABS 342mm kupiłem na alegro za 499 komplet :lol: , klocki Brembo za 90 z przesyłką i czujnik chyba ATE za 10, całość wyszła niecałe 600. Na razie zrobiłem 1,5k km i nic się nie dzieje jak się zacznie to kupie normalne :mrgreen:

Re: Przegląd ASO A i B

: 7 maja 2021, o 22:43
autor: dasonen
Any pisze: 7 maja 2021, o 21:27 Na razie zrobiłem 1,5k km i nic się nie dzieje jak się zacznie to kupie normalne :mrgreen:
Any - my tu omawialiśmy tarcze OEM na przykładzie BMW :) W Audi już tak nie było i Zimmermany dawały radę :) A żeby zabić tarcze przez 1500 km - to już trzeba chcieć.
Do Mercedesa kupiłem... oryginały :lol: Ale tanio znalazłem komplet klocków, tarcz i czujników na obie osie. Wyszło mi około 2000 PLN (?)

Re: Przegląd ASO A i B

: 9 sie 2021, o 22:56
autor: Jara
Takie tarcze wykonane w technologii jak oryginały MB to do taninach nie należą ... a kupno tanio .... poniżej cennika producenta ... czy to dalej oryginał ?? Podrób na rynku jest o wiele więcej niż się nam wydaje.
20 lat .. i to co kupiłem w ASO ... trzymało się ( nie wracałem do tematu już nigdy ) ... a allegro itp. niby MB a nie dało rody 2 lat.

Ja się naciąłem na wycieraczki SWF, Olej silnikowy ( porównałem sobie etykiety z oryginału - było tak jak w sieci opisał Shell ) .. układ zawieszenia niby MB oryginał.
Kupno części zostawiałem serwisowi ... to ich interes aby klient nie wrócił z reklamacją .. bo dla nich to też zachód i jak natną się na coś .. to drugi raz nie biorą takich części. Często tez serwis mówił że warto kupić oryginał i wtedy ASO.

Producenci cześci też niestety zaliczają wtopy .. obecnie niestety nie jest to rzadkością. Wydaje mi sie ostatnio że ci od opon coś "przekombinowali" ostatnio.

Re: Przegląd ASO A i B

: 11 sie 2021, o 11:58
autor: BBbiker
Co z tymi SWF nie tak? Bo też kupiłem ale jeszcze nie zamontowałem.

Re: Przegląd ASO A i B

: 16 sie 2021, o 18:52
autor: Jara
BBbiker pisze: 11 sie 2021, o 11:58 Co z tymi SWF nie tak? Bo też kupiłem ale jeszcze nie zamontowałem.
W tym mam oryginalne .... SWF kupowałem w poprzednim i ostanie były już inne .. inny kolor gumek, hałasowały. Uwagę moją zbudziło na początku inne pudełko niż to co kupiłem poprzednio - drobiazgami się różniło, jakby było taniej wydrukowane. Przy moim przebiegu i garażowaniu w idealnych warunkach .. oryginały 4 lat im już biegnie ... i nic z nimi się nie dzieje ( nawet kółeczko się nie zrobiło żółte) .... tak też jest w SWF jak to nie podroby.

Tak SWF to od 6 lat na bank z Valeo się połączyły .... zostali jeszcze pod swoją marką ??

Re: Przegląd ASO A i B

: 23 sie 2021, o 20:26
autor: Darko1991
Witam,
Mam pytanie MB wysłał mi propozycje wykonania przeglądu A3. Tylko nie umiem zrozumieć jednego z punktów tego przeglądu chodzi o dodatek do przeglądu: demontaż i montaż belki przeciwnajazdowej wzmocniona belka przeciwnajazdowa cena: 46.74 zł

Re: Przegląd ASO A i B

: 24 sie 2021, o 10:33
autor: zmichal
Najprawdopodobniej chodzi tutaj o opcjonalną aluminiową osłonę silnika. Ja u siebie mam taką, i przy przeglądzie też wyszczególniony jest zawsze jej demontaż i montaż.